Normaal ben ik niet iemand die op de bres springt, maar vandaag maak ik toch een uitzondering!
Fiat Auto Groep Nederland heeft in haar "wijsheid" besloten om ma het faillisement van Kroymans nog maar met 30 dealers door te gaan. Op zih niet vreemd, omdat met 3000 auto's per jaar het dealernetwerk wel erg groot was. Maar wie houden ze en van wie nemen ze afscheid!
Naar mijn bescheiden mening is Alfa Romeo een niche merk met de daarbij behorende niche dealers. Of je het wilt of niet, de meeste Alfa Rijders bezoeken hun dealer vaker dan andere merken rijders. Al is het maar voor een kop koffie op zaterdag. Alfa Romeo is nu eenmaal emotie en dat hout ook in, dat je van de dealer emotie en karakter mag verwachten. Wel, per 1 juli 2009 is dat verleden tijd. FAGN heeft per 1 juli alle kleine en single point dealers eruit gegooid, op een enkeling na.
Gevolg is dat ik mijn dealer kwijt ben en er in Noord Holland alleen nog maar vier multi-fabriekshal dealers zijn in Noord Holland. Ik ben ondertussen in drie vestigingen geweest, twee waren onbemand en één melde me dat de nieuwe 159 1750 Turbo binnen was en dat deze wel oer een week of 3 klaar was voor eeen proefrit. Mijn naam opschrijven en telefoonnnummer vond hij niet nodig.
Dus ben ik weer naar Koog aan de Zaan gereden in de hoop dat Het Autohuis spoedig weer dealer is.
In mijn bescheiden mening de enige dealer van Noord-Holland.
Let op, ook bij u wordt het aantal verkooppunten geminimaliseerd! En volgens mij verdwijnen de echte dealers!