Inmiddels al iemand gevonden?
Niet iedere taxateur rijd door het hele land. Ook ik probeer zoveel mogelijk te combineren zodat ik vanuit Sleeuwijk niet voor 1 auto naar bijvoorbeeld Groningen hoef te rijden. Mochten er meer mensen in de regio Limburg zijn die een taxatie behoeven van hun Alfa Romeo en/of andere oldtimer, dan kunnen we wat organiseren. Ook andere regio's natuurlijk... Wanneer er meerdere auto's zijn is het niet alleen voor mij als taxateur interessant om een "combinatie-taxatie" te maken, maar kunnen we ook een speciaal tarief hanteren. Initiatieven zijn welkom.
Het laten taxeren van een auto die in restauiratie is, is in mijn ogen aan te bevelen. Veel mensen denken er niet direct over na dat er in de garage, opslag, of waaar dan ook iets van brand uit kan breken, de auto gestolen kan worden, schade aangebracht kan worden etc. etc. Allemaal zaken waar we als liefhebber liever niet aan willen denken. Helaas gebeuren dit soort dingen nog veel te vaak. Omdat ik hier nagenoeg dagelijks mee bezig ben, wordt in geconfronteerd met voorbeelden waar mensen (qua materiaal, emotioneel en finacieel) een "koude douche" krijgen. Er zitten vaak honderden uren, duizenden euro's in een auto, maar hebben geen actueel taxatierapport. Veelal wordt dit dan overbodig gevonden en krijg ik de reactie dat ze voorzichtig met de auto rijden, etc. etc. Over de mogelijkheid dat iemand anders schade kan toerichten in het verkeer, brand, diefstal etc. komt niet op in de gedachten van de eigenaar. Afhankelijk van de situatie en het soort verzekering, polis,dekking etc. het moment van schade en/of vermissing in ieder geval aangetoond worden dat het betrefende opbject een bepaalde vervangingswaarde heeft. Of deze vervangingswaarde ook daadwerkelijk uitgekeerd wordt is weer afhankelijk van hoe men verzekerd is.
Hierdoor vind ik het mooi om te zien dat een liefhebber die een Bertone aan het restaureren is r alvast over nadenkt en een rapport van de auto wil hebben. Ik wil iedereen graag van dienst zijn om dit soort taxaties(ook raceauto's)te verrichten, maar vind het even belangrijk dat er door liefhebers goed wordt over nagedacht!
Mocht u verdere informatie willen hebben over het taxeren van uw klassieke Alfa Romeo en/of andere auto's, kijk dan gerust even op mijn website of bel gerust even.
Met vriendelijke groet,
Dennis Rietveld
www.rietveldtaxaties.nl
tel. 06-48084557 (werkdagen na 19:00uur tot 23:00uur)