Vandaag "even" de kofferbakkabel repareren...
Enthousiast begonnen met het verwijderen van afdekplaatje in de kofferbak en de oude "gebroken" kabel losmaken, nieuwe monteren, en aan het slot vastmaken. Maar dan...hoe krijg je in hemelsnaam die kabel naar voor?
Dus eerst maar even de stoel verwijderen en kijken hoe het allemaal bij het hendeltje zit. Ja, daar bleek dus dat het kabeltje niet gebroken was, maar gewoon los geschoten was.
Dus weer terug naar achter, nieuwe kabel los en de oude weer vast maken. Maar het leven is nu eenmaal nooit zo simpel: door het gefrut om het inmiddels wat gerafelde staalkabeltje weer in dat f*cking kleine gaatje te krijgen heb ik 'm perongeluk wat te veel ingekort...dat paste dus nét niet meer: kabeltje te kort.
Goede raad was niet duur, even naar de fietsenmaker om een kabelklemmetje/busje te halen: € 0,80, die voor bij het hendeltje over het staalkabeltje geschoven en vast gedraaid, het professorische knoopje uit het kabeltje frutten, achter wat verder door trekken en weer vast klemmen...en de koffer gaat weer open!
Dus weer een belangrijke les geleerd vandaag:
Eerst goed kijken wat er nou precies aan de hand is, dan pas beginnen met schroeven...
Uiteindelijk kan ik dus voor een grijpstuiver en 15 minuten werk kan ik de boodschappen weer netjes achterin kwijt. En voor het geval de kabel wél een keer breekt heb ik in ieder geval een vervanging liggen...