Hier mijn laatste aanwinst(tje):
Een Polistil 1300 GT Junior in de schaal 1:64 uit de bekende RJ Club 33 serie.
Deze kleine polistils zijn tegenwoordig zeer gezocht en er zijn in dit topic al voorbeelden voorbij gekomen van bizar hoge bedrag voor deze modelletjes.
Deze bespeelde GT stond op Marktplaats voor slechts 8 euro. Gezien de zeldzaamheid en de marktwaarde momenteel is dat echt een koopje en ik ben er heel blij mee
Misschien komt het dat ik uit de Matchbox en Majorette tijd stam maar ik heb altijd een zwak gehad voor autootjes in de kleinere schaal (1:64/1:66).
Als kind was ik altijd in de veronderstelling dat er in deze schaal amper Alfa's te vinden waren maar mijn vitrine toont nu al wel het tegendeel.
Hier even een overzichtje van de kleintjes in mijn verzameling:
Een van mijn favoriete series is de Penny serie van Politoys uit de jaren 60 in de schaal 1:66.
Hier zijn tal van Alfaatjes in uitgebracht waaronder de Giulia TI, Giulia GT, 2600 Sprint en Giulia SS.
Het is makkelijk te zien wat mijn favoriet is denk ik
Hier de twee polistil RJ's die ik bezit. Er zijn in totaal 6 Alfa's uitgebracht in deze serie: Giulia Nuova, 2000 Berlina, Alfetta Berlina, Gt 1300 Junior, Alfetta GT en de Alfasud.
De groene Montreal is van siku. Hier is in dit topic al eerder over gesproken.
De rode tipo 33 is een kleintje van het Italiaanse merk Mercury, uitgebracht onder de naam "Speedy".
De Alfa 6 werd in de kleine schaal uitgebracht door Norev in de Minijet serie. Deze serie is in principe nog wel te vinden op Marktplaats en Ebay maar de Alfa kom je maar heel zelden tegen.
Ik mag dus van geluk spreken met 3 stuks.
Ook uit Frankrijk, de Majorette Giulietta en 75. Er zijn nog meer versies van deze modelletjes.
Matchbox is natuurlijk het bekende merk als het op de schaal aankomt en ook die heeft enkele Alfaatjes uitgebracht.
Van links naar rechts: 3x Giulia Sprint GTA, SZ en twee maal Carabo.
Hier de Bat van Hotwheels. Tegenwoordig al weer lastig te vinden. Ik vond deze voor 1,50 bij Intertoys in Assen.
Hotwheels bracht ook nog een Carabo uit begin jaren 80. Deze zijn lastiger te vinden als de Matchbox Carabo en ook een stuk prijziger.
Hier nog wat Alfaatjes uit Hongkong.
Een Playart Alfetta GT (helaas niet helemaal compleet), een Playart P33 en een mint in blister Giulietta.
Tot zover mijn kleine 1:64 Alfaatjes.