Matthijs,
Dan heb je ook nog de buitenluchtdruk nodig als correctie als je in een lagedruk gebied zit oftewel ... en in de bergen.
Om de MegaSquirt zit één druk sensor, deze kan je gebruiken als MAP of als baro. Ik dacht dat je wel DMV een avondje solderen een tweede sensor kan plaatsen maar heb nog niemand gezien welke dit ook daadwerkelijk heeft gedaan.
Dus..., gebruik je Alpha-N dan heb je de sensor over en kan je deze gebruiken om de luchtdruk te meten en aan de hand hiervan de compenseren, anders is het gewoon je MAP.
Bij alpha n ga je er een geschatte waarde voor ingeven plus enige terugkoppeling als je dat wilt van je lambda sensor.
Een "geschatte waarde", dit volg ik niet helemaal. Ik bedoel, Alpha-N mag dan wat meer "statisch" zijn dan andere algoritmes maar gaat natuurlijk nog steeds uit van vaste waardes!
En helemaal als je rekeing gaat houden met IAT, CLT, Baro etc dan is er echt niets mis met Alpha-N, stugger nog, het wordt zelf gebruikt in onderandere de M3, Supra en F50 (als ik mij niet vergis... )
Michiel