Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel enz

wo jul 29, 2009 15:37

Erwin,
Ik beweer ook niet dat dit de perfecte klasse is maar is wel de klasse waar het momenteel redelijk voorelkaar is. Ik weet dat er in iedere cup klasse gerommeld wordt, ik kan je zelfs elk truucje vertellen die ze in de 130i cup uithaalden, kameraadje van me heeft namelijk in 2007 een seizoen meegedraait :wink: . Ik weet ook wel dat de familie Bleekemolen grof geld betaalden om de beste Renault motor in hun Clito te krijgen, nieuwe motoren op de proefbank zit altijd een PK of 5 verschil in, zij kochten dan voor veel geld die met de meeste paardjes. En zo kun je er boeken vol over schrijven. Maar in de 325 Cup wordt zeer streng gecontroleerd, motortje wordt elke race gecheckt op vermogen. Dus heel veel kun je niet bereiken. En met welke bijna standaard auto van rond de 200 PK en 1.300 Kg wil jij die tijden rijden? Ik ken ze niet. Tuurlijk, als je echt voor de snelheid wilt gaan moet je in de Porsche Super Cup gaan rijden, maar ja, centjes hè. Need I say more?

aso69
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 29, 2009 15:42

als je de genoemde tijden (2:04 met die e36) wil gaan rijden kan je deze 75 wel ff over de baan jagen, das best snel 2:03 voor onder de 4000euro!

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 29, 2009 15:46

Tja, in elke tak van racerij word de boel belazerd. Bij een low budget cup waarschijnlijk iets minder dan op nationaal niveau.

Je kan je BMW motor natuurlijk 250 pk laten leveren en een andere map draaien zodra je rollenbank op moet zodat ie netjes 209 pk levert. Maar er is meer actie op de baan. Dat komt door de flinke aantallen die aan de start verschijnen, maar ook door, het in de basis, vergelijkbare materiaal. Al is misschien de illusie van dat gelijke materiaal al voldoende voor een degelijk startveld.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

ErwinV6

wo jul 29, 2009 16:16

@Richard, als de door jou genoemde controles ook echt uitgevoerd worden is dat top en zou ik er haast nog wel aan mee willen doen :lol:
Echter in het kartwereldje werdt ook altijd gezegd dat de blokjes na afloop uitgeliterd zouden worden, nou ik kan je vertellen, gedurende de 4 jaar dat ik wedstrijden gedaan heb, heb ik het welgeteld 1 x gezien, terwijl een ieder kon zien dat er ongelooflijk gerotzooid werd.
Dat is voor mij de grootste reden om niet meer te gaan racen, maar als je wil racen om gewoon leuke rondjes te knallen maakt het niet zoveel uit natuurlijk!
De snelheid van de 325 E36's heb ik misschien wel mis, maar komt omdat ik ooit met mijn 75 in Assen was met wat zakelijke relaties.
Iedereen kon mee met een instrukteur in Swiftjes en 325's.
Aangezien ik mijn 75 had meegenomen, en hoopte zelf te mogen rijden, vroeg ik de instrukteur of ik mocht rijden.
Jawel dat kan, maar ik ga erg hard dus niet in de weg rijden ajb.... :D
Ik die knakker opgewacht een flink gat laten vallen, vervolgens het gat dichtgereden en er voorbij :mrgreen: ik geloof niet dat hij het erg
leuk vond, heeft de hele dag niets meer tegen mij gezegd hahaha tja knap lullig ook!

_Pieter_
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 16:57

Ik begrijp Richard volkomen, ben het met hem eens over de standaard (TS) cup, en wens hem heel veel close raceplezier!

Overigens zijn er wel meer manieren om de wagens std te houden, bijvoorbeeld door de (verzegelde) ECU's verplicht uit te wisselen voor de start, etc etc....

Zeg, rijden die E36 jongens ook endurance? ....... :wink:
SCARB # 4710

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 17:08

@Aso69, die tijden rijdt je dan met een redelijk standaard 325 (standaard motor/bak en dif. zonder sper) tegen een 75 die mega gemodificeerd is en meer vermogen heeft. :roll:

@-Pieter_, geen endurance volgens mij. Wel kun je er ook mee in de DNRT rijden, Auto`s B. Dus volop kilometers te maken :lol: . En de ultieme uitdaging die ik nog eens wil doen is een 4 uurs race op de Nordschleiffe. Wel met meerdere rijders dan uiteraard.

LENZ
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 17:54

Jammer, lijkt me een leuke 75 die je aanbiedt.
Maar snap niet zo goed dat je de competitie mist in SI, hoe vaak heb je gereden dan om dat nu al te missen.
Kan me niet herinneren dat je alle vergelijkbare 75 TSen en giulia's helemaal zoek reed.
Begrijp wel dat zo'n cup klasse spannender is, ik kijk het liefst naar alfa races, maar de actie bij de volvo's en e30's is heel wat heftiger om te zien.
Daarom rij ik binnenkort ook het liefst in een alfa race klasse, want wat wel duidelijk is is dat ze in zo'n cup klasse heel wat minder zuinig met elkaars materiaal omgaat.
Denk overigens dat je met een goede 75 TB behoorlijk wat concurentie hebt rondrijden in SI
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 20:37

Lenz, aan jou reactie te merken heb jij niet helemaal de strekking van het verhaal begrepen :lol: . Jij hebt een andere voorstelling van concurrentie dan ik, geeft niet. Ik heb inderdaad vorig seizoen met mijn 75 TSje niemand zoekgereden maar er was ook niet één exemplaar te vinden die precies gelijk aan die van mij was. Nogmaals uitgelegd: autosport in de puurste vorm is alle poppetjes in de zelfde autootjes laten rijden (gelijke motorisering en gewicht, bandjes enz.) of meerdere poppetjes in één auto laten rijden, dan gaat het alleen om snelste tijden.
Dan komt er nog het volgende bij: om een snelle en betrouwbare (voor zover dat kan) 75 racer te bouwen heb je veel tijd en geld nodig, ik heb beide niet :wink: . Ik heb helaas echt geen tijd meer om zo`n ding iedere keer weer op te lappen voor een volgende race. Laten we eerlijk zijn, iedere Alfa racer is meer tijd kwijt aan sleutelen dan rondjes rijden op de baan. Is een stuk van de charme en plezier maar ik kom er niet aan toe. En toch wil ik blijven racen, dus ga je op zoek naar alternatieven. Ik zal best wel weer in de SI gaan rijden over een tijdje, ik moet me eerst nog even echt uitleven, wordt tenslotte volgend jaar 40, zal wel last hebben van een midlife crisis :oops: En over de omgang met elkaars spulletjes, tsja, een drukkertje in het heetst van de strijd hoort er bij, in een cup klasse ontkom je daar eenvoudigweg niet aan. Tis maar blik. Zolang je er niet vol afgebeukt word heb ik er vrede mee, mag ik het lekker ook doen.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 29, 2009 21:27

Ik heb me tot op heden niet in deze discussie gemengd maar ik moet toch even wat kwijt.
Merk maakt me op zich niet zoveel uit, Alfa zit me wel het meest in m'n hart maar racen doe je toch voor je plezier?
Algemener gezegd in de SI ben ik veel voorbij gereden in de Challenge zou ik zijn zoekgereden maar een plezier dat ik gehad heb!!!!!!!!!!!!
Probeer plezier aan de autosport te hebben :
voor de 1 is dit strijden in een cup(lijkt mij ook wel leuk)
voor de ander is voorbijgereden worden door een IMSA een deel van de fun.
weer anderen vinden het dagje pielen( sleutelen of met een foto of fillmcamera)op het circuit al leuk
Zelf vind ik een dagje driften ook helemaal geweldig dus....
Probeer gewoon lol te hebben, geen van ons hier heeft het niveau van Schumacher of Vettel en zal dit ook niet bereiken :wink:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo jul 29, 2009 21:44

Te koop: vette spullen voor je SI racer!!! ;)

Andretti Molletti

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

wo jul 29, 2009 23:07

Probeer gewoon lol te hebben, geen van ons hier heeft het niveau van Schumacher of Vettel en zal dit ook niet bereiken :wink:
Te koop: SI spullen voor Vettel!!! ;)

:shock:

aso69
Advanced Member
Advanced Member

do jul 30, 2009 08:07

ja, heren, een 75 te koop die 2:03!! rijdt voor weinig! koop hem en doe mee aan SI, rij je altijd vooraan voor weinig en das ook lollig

elogiov6
Full Member
Full Member

do jul 30, 2009 08:53

Een TS cup? En daar komen jullie nu mee. Ben mijn v6 voor veel geld aan het ombouwen tot racer hahaha. PB
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

do jul 30, 2009 10:05

Een TS cup? En daar komen jullie nu mee. Ben mijn v6 voor veel geld aan het ombouwen tot racer hahaha. PB
geen probleem, de V6jes krijgen extra gewicht mee :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 30, 2009 10:32

V6 Cup mag ook hoor, als ze maar allemaal gelijk zijn...... :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”