Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt! Maar hoe...

di jul 28, 2009 12:14

toen ik de sprint voor het eerst startte na jaar (afgelopen voorjaar) heeft hij ook een hele tijd staan hoesten, proesten, roken, stomen en weet ik wat nog meer. Duurde serieus meer als een half uur, daarna werd het wat minder (toen kon ik ook de overkant van de straat niet zien :oops: :oops: :oops: :oops: en na drie kwartier ofzo was hij 'schoon'. De eerste proefritjes van een km of wat kwam er nog wel eens wat uit, maar na 10 km eigenlijk niets meer. Of het goed is weet ik niet, maar het is denk ik wel redelijk normaal voor een blok wat zo lang stilgestaan heeft! Al die spinnenwebben moeten ook de uitlaat uit... en wat te denken van al die arme spinnen die comfortabel in jouw spruitstuk woonden? Die hebben de schrik van hun leven gekregen, heb je daar wel eens aan gedacht! :wink:

Komt goed, en ach, misschien heb je een lekke koppakking... dan vervang je die. Kan er al dit werk ook nog wel bij toch? Maar zeker als je olie en kvs peil constant bljiven zou ik hem eerst nog 10 of 20 km de kans geven voor je die conclusie trekt...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6723
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt! Maar hoe...

di jul 28, 2009 12:49

Of het waren muggen die verbrand werden, weet je wel hoe die kunnen roken?
Ik wel, ik heb er net een lopen electrocuteren met zo'n tennisracketelectrocutiegeval van de Xenos.
Naja, als je dan na gaat hoeveel muggen er in een uitlaat passen, 1 en 1 is 2.

Wel een voldaan gevoel hoor, na een nacht vol jeukende bulten (bij Julian dan, niet bij mij, mij lusten ze niet).

Maar goed om te horen de P4 weer loopt.
Hopen dat de rook een kwestie van aanloophoest is en de Boxer straks tevreden ligt te snorren.

Succes, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt! Maar hoe...

di jul 28, 2009 12:56

(zondag heeft de motor tussendoor even (paar minuten) totaal zonder te stomen gedraaid, na een eerste run en toen een pauze).
Hee, dat had je zondag niet gezegd!! Volgens mij zit (zat) je jezelf en ons onnodig 'bang' te maken! :wink: Als dat echt zo is, is er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand. :o

Grapjas! :lol: :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt! Maar hoe...

di jul 28, 2009 13:24

(zondag heeft de motor tussendoor even (paar minuten) totaal zonder te stomen gedraaid, na een eerste run en toen een pauze).
Hee, dat had je zondag niet gezegd!! Volgens mij zit (zat) je jezelf en ons onnodig 'bang' te maken! :wink: Als dat echt zo is, is er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand. :o

Grapjas! :lol: :thumbs:
:) Ik hoop dat ik een grapjas ben en hou jullie op de hoogte!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt, de Bereboot

di jul 28, 2009 18:11

Sergiooo,

zou best eens kunnen hoor van dat vocht, laat hem maar eens een tijdje lopen en dan kanje altijd nog verder zien.
hij liep voor de rest wel heel mooi dus dat is ook al wer positief!! dat wordt rijden man!!!

ps volgens mij ben ik een kleine ratel en een steek 13 vergeten mee te nemen, kun je kijken of je die hebt??
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt, de Bereboot

wo jul 29, 2009 22:40

Vanavond had ik weer wat tijd vrijgemaakt dus was het weer klustime en ik ben (bijna) helemaal happy!
Er is geen pluimpje stoom meer uit de uitlaat van de P4 gekomen, ik heb de motor een half uur laten lopen tot de fan er ook in kwam en geen centje pijn!
De motor liep wel ietsjes onregelmatig, iets te veel naar mijn mening maar misschien vraag ik te veel, de motor is niet nieuw meer...
Meteen heb ik als noodoplossing zelf een vacuumslang voor de rembekrachtiger gefabriekt en nu remt de P4 ook bekrachtigd! Een testrit moet ik nog gaan maken, vandaag heb ik wel de deurpanlen aan de voorkant gemonteerd/gedemonteerd, de deurgrepen aan de bionnenzijde gemonteerd (1 stang van het binnenwerk ontbrak dus moest ik in de dozen nog opsnorren).
Qua details: het controlelampje voor de verlichting is kapot, ik zal het dasboard dus even open moetn halen maar dat is een klein klusje.

Op het programma staan nu nog het fabriceren van een P4-achterpaneel in de kofferbak, donor wordt een SW paneel, aansluiten van wat P4 bedrading en dan met de P4 naar een maat met een goed lasapparaat, zodat de steunen van de visco-koppeling weer vastgelast kunnen worden, evenals de haak waar de einddemper aan gehangen wordt.
Daarnaast beweegt de gaskabel nog niet soepel, deze moet ik nog smeren.

Verder nog diverse kleine klusjes en eigenlijk moet de P4 wat netter gemaakt worden, er zitten nu behoorlijk veel putten en deukjes in, zitten er nog enkele roestplekjes en moet er wat lakwerk bijgespoten worden. Het belangrijkste is echter dat de P4 rijdt! :banana:

Iemand nog goede tips voor bv uitdeuken zonder spuiten?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

wo jul 29, 2009 23:51

Go Serge, op naar 't SS! gaat de goeie kant op!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Hij loopt! Maar hoe...

do jul 30, 2009 00:23

(zondag heeft de motor tussendoor even (paar minuten) totaal zonder te stomen gedraaid, na een eerste run en toen een pauze).
Hee, dat had je zondag niet gezegd!! Volgens mij zit (zat) je jezelf en ons onnodig 'bang' te maken! :wink: Als dat echt zo is, is er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand. :o

Grapjas! :lol: :thumbs:
:) Ik hoop dat ik een grapjas ben en hou jullie op de hoogte!
Bij deze dus bevestigd. :jumping:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

do jul 30, 2009 07:16

Sergio gefeliciteerd. De aanhouder wint is maar weer eens aangetoond. Nog wat kleine dingen en dan genieten van de origineel Nederlandse P4 :D
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

do jul 30, 2009 07:58

mooi man, geef je het gelijk even door aan de professor :wink: :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

do jul 30, 2009 08:18

Allen bedankt voor de reacties, het kost wat bloed, zweet en tranen (en sinds gisteren ook blaren) maar het ziet er steeds beter uit. Mits er niets vreemds opduikt ben ik op het SS aanwezig met de P4.
mooi man, geef je het gelijk even door aan de professor :wink: :lol:
Nee, ik heb nl een Nardi stuur en Recaro's in mijn S QV... (Permanent 4 :) )
Hee, dat had je zondag niet gezegd!! Volgens mij zit (zat) je jezelf en ons onnodig 'bang' te maken! :wink: Als dat echt zo is, is er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks aan de hand. :o

Grapjas! :lol: :thumbs:
:) Ik hoop dat ik een grapjas ben en hou jullie op de hoogte!
Bij deze dus bevestigd. :jumping:
Ik hang bij deze mijn grapjas aan de kapstok, warm zat momenteel :)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

zo aug 02, 2009 19:53

Goed, vandaag stond oa. een check van het onderstel op het prgramma. Omdat er zoveel verrrassingen aan de auto hebben getzeten wilde ik alles nog een keer nalopen, veiligheid vóór alles.
De check leverde weinig vreemde zaken op (1 boutje dat wat vaster mocht zitten) maar toch deed ik een minder fijne ontdekking; op de panhardstang ontbreekt de 'grote' veer die de remdrukverdeler bedient....
Heeft iemand toevallig zo'n veer liggen? (speld in een hooiberg) Zonder deze veer zal het Spettacolo er met de P4 waarschijnlijk niet meer in gaan zitten, helaas.

Ik heb zojuist nagekeken of de veer gelijk is aan de gewone 33 modellen maar dit is helaas niet het geval... het gaat om artikelnummer 60544201, zie NUMMER 6 bij deze link., hieronder in ieder geval enkele foto's van de panhardstang (anders dan bij de andere 33 modellen) in de holle, gebogen stang komt de veer te zitten.

Overzicht van de panhardstang:
Afbeelding

Uiteinde midden onder de auto waar de stang onder valt:
Afbeelding

Binnenin de panhardstang, gezien in de richting van de remkrachtverdeler:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sergio op di aug 04, 2009 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

zo aug 02, 2009 21:20

mooie P4 hoor, kleur is ook helemaal ok

tot op het SS :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

zo aug 02, 2009 22:28

Serge, als ik me niet vergis, begrenst ie zo zonder stang gewoon maximaal en remt ie dus minimaal op de achteras..... is dat dan een probleem?
Als ie achter te hard zou remmen, dan is dat gevaarlijk, maar zo toch juist niet? Enige risico is volgens mij, dat er een apk keurmeester over zou kunnen vallen. Áls ie het al zou zien.... Is hier behoorlijk moeilijker te constateren, dan bij een FWD 33. Daarnaast is het volgens mij enkel een eis, dat ie begrenst, niet, dat ie lastafhankelijk begrenst.... (denk ik) Is te proberen toch?

Andere optie: van een andere P4 even de stang af halen om te zien waarin deze verschilt van een gewone... misschien is een gewone te verbuigen tot het juiste model?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Het boxertje snort!

zo aug 02, 2009 22:54

... misschien is een gewone te verbuigen tot het juiste model?
Dat heb ik geproibeerd om van een Q4 de veer om te buigen zodat die onder een TS zou passen....... *krak*
Ik verwacht dan ook dat dit voor de 33 niet anders zal zijn.... :roll:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Projecten”