vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel enz

do jul 30, 2009 10:40

ach, als we wilden gaan cupracen (is besproken hoor) doe je juist weer heel veel anderen tekort.

Heb de nodige leuke ideeen gehad, maar behalve de goede bedoelingen komt daar verder weinig van, geld blijft het struikelblok. Wat te denken van silhouetteracers met TS of 105 techniek of een combo , en verschillende body`s op een zelfde chassis om er 1 te noemen. Veel mogelijk.

Lol van SI is mede dat ook mindere goden met op het oog mindere auto`s het de mensen met de kanonnen ook knap lastig kunnen maken. Dat is ook racen namelijk.

Wel weer allemaal off topic maar je blijft zo wel onder de aandacht!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jul 30, 2009 10:54

Walter,

Dat begrijp ik niet helemaal. Waarom zou geld het struikelblok zijn in een Cup klasse. Als je de auto`s zo standaard mogelijk houdt is het toch de goedkoopste oplossing? Kort door de bocht: koetsje, kooitje, standaard torretje (TS of V6) dempertjes/remmetjes upgraden en racen maar, goedkoper kan het echt niet. Vóór iedere wedstrijd ECU`s uitwisselen, is er iemand plots 2-3 seconden sneller dan de rest auto ter inspectie aanbieden. (tenzij Schumacher mee doet, dan hoef je niet te checken :lol: )
Laten we het er maar op houden dat iedereen op zijn eigen manier lol beleeft aan het racen. Hoe je dat invult moet je zelf weten. Ik wil me graag meten aan anderen met nagenoeg gelijk materiaal, maakt niet uit of ik eerste of laatste word, ik weet dan wel waar ik sta.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 30, 2009 11:56

Richard, punt is voor een cupklasse dat er heel veel belangstellenden zijn die wel met in dit geval een Alfa willen racen, maar al een auto hebben staan, of geen forse directe investering willen of kunnen doen voor een kant en klare auto, maar liever zelf sleutelen en bouwen. (het probleem van alle alfa klasses..geloof mij, ik weet het na bij beiden vanaf 0 meegekeken en gedraaid te hebben).

Heb zelf ook lang getwijfeld hoor over Porsche of BMW, dus kan mij er ook iets bij voorstellen. Alleen bij elke klasse geldt: ook al is het cup en zijn auto`s nagenoeg gelijk (op papier): de competitie komt pas met de startvelden. Kijk maar bij de MX5.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 30, 2009 13:11

Daar heb je een punt. Zonder deelnemers geen cupklasse. Maar als je een mannetje of 10- 12 bijelkaar kunt krijgen heb je een leuk begin. En over het bouwen van die auto`s: je hoeft natuurlijk niet een kant en klare te kopen, dat doe je als je niet zelf kunt/wilt sleutelen. Je mag natuurlijk ook je eigen cup racer bouwen als ie maar volgens de regels gebouwd word. Er zal dan streng gecontroleerd moeten worden, iets wat in mijn ogen vrij simpel is.

ErwinV6

do jul 30, 2009 13:16

Richard je barst van de 75's en van de ideen hoe een raceklasse eruit moet zien, ik zou zeggen wat let je?? :roll: :wink:

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

do jul 30, 2009 13:22

Ik ga inderdaad BMW rijden (want achterwielaandrijving, zoals het hoort) en wel in de BMW 325i Aprisco Cup (voorheen Ziengs Cup). Echt een leuke klasse, allemaal het zelfde materiaal en low budget, immers je mag simpelweg niks aan die auto`s veranderen. Het pakket wat je moet kopen bestaat uit een rolkooi, een ATS onderstel, set nieuwe wielen met nieuwe semislicks, deurplaten, achterspoiler(lelijk maar verplicht) en wat bussen voor de wielophanging. Verder mag je de motor chippen naar 210 PK, wordt iedere keer gecheckt op de rollenbank. Voor de rest mag je niks veranderen aan de auto en iedere auto moet incl. rijder 1300 kg wegen. Dus met vrij standaard auto`s toch 2.04 rijden, ik zeg leuk!
Nogmaals, het liefst deed ik dit met een Alfa natuurlijk. Als er meer mensen zijn die samen met mij iets van een 75 Cup op willen starten hoor ik het graag. Een licht aangepaste 75 TS of V6 is ook al fijn om mee te racen, onderstel en remmen licht aanpassen en gaan. Kan echt goedkoop! Het gaat dan niet om de spectaculaire rondetijden, al zul je maar 2.15 rijden, het gaat dan ergens om.
Ik zal de BMW emblemen vervangen voor Alfa emblemen :lol:
Nou dan ga ik je waarschuwen...één van mijn beste vrienden rijdt ook E30 cup...de mannen voorraan rijden echt wel met dikke spullen en budget! Voor 2.04 moet je ook daar aardig investeren en doorstampen! Of is de Aprisco Cup iets anders?

En een pak schade wat in die klasse wordt gereden!! De kans dat je daar je met veel zweet en tranen (en geld) opgebouwde auto helemaal mag afschrijven is een heel stuk hoger dan in de SI.

Echter - het zou ook mijn klasse zijn!
Laatst gewijzigd door hagen111 op do jul 30, 2009 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 30, 2009 13:23

Hans, hij gaat in de Ziengs cup rijden, geen E30.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

do jul 30, 2009 13:26

Hans, hij gaat in de Ziengs cup rijden, geen E30.
Aha, dat is dus iets anders, had het ook al aan mijn post toegevoegd. Weer wat geleerd.

Die E30 cup is natuurlijk wel helemaal supergaaf....volle startvelden doen herinneren aan de Squadras in de jaren 80...

/Hans

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 30, 2009 13:27

Er zal dan streng gecontroleerd moeten worden, iets wat in mijn ogen vrij simpel is.
been there, seen that.. en is niet zo simpel. Streng controleren betekent motoren losgooien. En dus extra kosten. en kwade gezichten, en ge-l-u-l op de paddock over illigaliteit, niet sfeerverhogend!

en ook bij 10-12 man in een cup is er GEEN compititie! daarvoor blijven de verschillen te groot, tussen rijders, afstelling etc. Zeker als je zelf laat bouwen zit er zo maar een x-pk tussen moteren. het is pas een cup met motoren naar een standaard gebouwd door 1 adres. idem bak/as.Je weet wat demperafstelling etc doet.

Cupracen werkt kostenverhogend, en dat is niet de insteek van SI.

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 30, 2009 13:49

Iedereen rijdt met zelfde dempers/veren. Als de coureur dan niet de juiste afstelling vind ligt dat aan hem, niet aan de auto. Je hoeft ook niet persé met afstelbare dempers te rijden toch. Verschil in rijders is juist waar het om draait, dat zie ik niet als nadeel van een cupklasse. Een goede rijder rijdt een auto sneller over de baan dan een mindere rijder, de betere wielrenner heeft meer kans om de Tour te winnen dan een mindere, tsja.

@Erwin: 75`s genoeg inderdaad. En de ideeen ook, maar om zoiets alleen op te zetten is geen doen, daar ben je echt een paar mensen voor nodig. En natuurlijk ook mensen die de intentie zouden hebben om mee te doen. Als ik daar een stuk of 10 van heb wil ik me daar serieus mee bezig houden, anders niet. Dus wie zich geroepen voelt, melden bij mij :wink:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

do jul 30, 2009 14:23

Ik begrijp het heel goed Richard.
Het waren ook mijn gedachten: "waarom geen 75 TS cup herintroduceren binnen de SI?" En eventueel een V6 cup.
Als de mensen van de SI dat niet willen, dan stel ik gewoon voor zelf een initiatief te nemen om een 75 TS cup op te starten. Waarom niet?

Voor wat betreft je plannen naar de BMW. Gewoon doen. Voor- en nadelen heb je bij ieder merk. Gras...Groen....je komt er maar op 1 manier achter.
Gewoon doen dus. En als je weer terug wilt. Jij weet mog wel een paar 75'jes te staan, dacht ik zo ;)

Veel plezier hebben, daar gaat het om.

Maar eh. Heb je nou al wat race onderdelen verkocht? Want ze liegen er niet om hoor. Wellicht kan je ze ook eens aanbiden op de Alfa Challenge site? Gewoon op zijn engels, dan heb je gelijk die Duitsers en Fransen die interesse kunnen tonen. En...eind augustus kunnen ze de spullen gelijk meenemen als op Zandvoort zijn.

TurboMarc
Guru
Guru

do jul 30, 2009 14:31

Al die mooie plannen. Als niemand komt racen komt er ook geen TS cup :shock:

Er is binnen de SI alle ruimte voor een TS cup, is ook al veel besproken.
Probleem is dat de meeste racers meer achter hun pc zitten dan in de garage :wink:

Ik heb van de week een TS gekocht, schroefkooi, koni geel oftewel helemaal klaar :!:
15 augustus eerste TS standaard cup race bij de SI, wie doet er mee :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru

do jul 30, 2009 15:07

Ik begrijp het heel goed Richard.
Het waren ook mijn gedachten: "waarom geen 75 TS cup herintroduceren binnen de SI?" En eventueel een V6 cup.
Als de mensen van de SI dat niet willen, dan stel ik gewoon voor zelf een initiatief te nemen om een 75 TS cup op te starten. Waarom niet?

Voor wat betreft je plannen naar de BMW. Gewoon doen. Voor- en nadelen heb je bij ieder merk. Gras...Groen....je komt er maar op 1 manier achter.
Gewoon doen dus. En als je weer terug wilt. Jij weet mog wel een paar 75'jes te staan, dacht ik zo ;)

Veel plezier hebben, daar gaat het om.

Maar eh. Heb je nou al wat race onderdelen verkocht? Want ze liegen er niet om hoor. Wellicht kan je ze ook eens aanbiden op de Alfa Challenge site? Gewoon op zijn engels, dan heb je gelijk die Duitsers en Fransen die interesse kunnen tonen. En...eind augustus kunnen ze de spullen gelijk meenemen als op Zandvoort zijn.
Dank je Michel. We gaan wel eens om tafel met een paar mensen binnenkort.
We zien wel hoe het gaat in de Aprisco Cup, misschien ben ik er na een seizoen helemaal klaar mee :wink: . Feit is dat ik zeker weer in een 75 ga racen, in welke hoedanigheid dan ook, blijft natuurlijk mijn lievelingsauto.
In principe zijn onderstel en remmen en rolkooi al verkocht (binnen een paar uur was dat al klaar) als de auto niet compleet verkocht word. Iemand heeft tot zaterdag een optie op de complete auto. namelijk.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 30, 2009 15:34

kijk die is snel weg (gaan we maar even vanuit..)

En krijg je een man of 10-12 bij elkaar die het vanzelfsprekend klaarspelen seizoen 2010 ook daadwerkelijk aan de start te verschijnen is het misschien tijd voor een eigen klasseindeling binnen SI (105-jes, TS klasse (zou dat niet beperken tot 75 maar auto`s met TS techniek, volledig) en diversen.

Want dan hebben we het ineens over een basisveld van dik 20 zelfs 25 auto`s.
De 105-jes zitten nu ook al tegen de 10-12 deelnemers aan te tikken, 2010 zeker indien de huidige rijders blijven rijden wat ze nu rijden.

juultje
Guru
Guru

do jul 30, 2009 16:03

De 105-jes zitten nu ook al tegen de 10-12 deelnemers aan te tikken, 2010 zeker indien de huidige rijders blijven rijden wat ze nu rijden.
Tja daar zeg je wat 2 witte mito GTA's met rood geblokte neus blijft ook nog altijd een optie.

Terug naar “Racen - Algemeen”