Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel enz

za aug 01, 2009 19:51

Anders draai ik voor een ts-v6 cup wel een paar compressor setjes in elkaar, zijn de ts-en tenminste gewaagd aan de v6-en :wink:

Maar ff serieus:
Behalve voor degenen met een groot budget draait het altijd om tijd en de keus waar jeje geld aan uitgeeft, dus als je net als ik vlak voor jeje een huis koopt wat je zelf gaat verbouwen je auto plat rijdt, doe je gewoon een tijd niet mee! Dan kan je willen en niet lullen maar vullen, maar zo is het nu eenmaal...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

za aug 01, 2009 20:13

Amen :lol: . Marc, je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk jou goed genoeg te kennen om te denken dat jij mijn argumenten wel begrijpt. Jij bent zelf een echte racer, iemand die de strijd aan wil gaan. Mijn punt is dat je heel veel geld uit moet geven om vooraan in de Challenge te kunnen rijden. En wat jullie doen met het groepje Twin Sparks momenteel is gaaf, velle strijd inderdaad. Met een redelijk beperkt budget kun je redelijk vooraan meerijden in de Ziengscup. Ik heb daarvoor natuurlijk eerst al grondig onderzoek gedaan. En tuurlijk wordt daar ook gerommeld en rijden de mensen met het meeste geld vooraan. Maar als rijder kun je daar toch ook wel een beetje het verschil maken. En dat wil ik dan toch eens proberen :wink: .Ik zal wel eigenwijs zijn en waarschijnlijk met hangende pootjes over 2 jaar weer terug in de SI willen :oops: . Andere argumenten heb ik al eerder aangehaald, er gaat vreselijk veel tijd in zitten om een 75 race klaar te hebben/houden. Je wilt ook steeds meer dingen aanpassen om toch weer sneller te kunnen. Ik heb eenvoudigweg de tijd er niet voor momenteel. Zo`n Ziengscup ding zet je klaar voor de volgende race en verder hoef je er niets aan te doen omdat je toch geen verbeteringen aan mag brengen. Tenzij hij stuk gaat natuurlijk maar dat gebeurd zelden. En dan heb je ook nog eens lekker veel baantijd, buiten de qualificatie heb je 2 races van een uur op een racedag. Overigens rijden de BMW`s op semi-slicks die nieuw niet zo duur zijn.

Over het rijden in één auto (of een kart met gewichten) door verschillende mensen: dat is eigenlijk wel heel gaaf, wij doen dat regelmatig. En je hoeft dan natuurlijk niet maar 1 rondje te rijden maar een sessie van b.v 15 min. en dat meerdere keren zodat je meerdere kansen hebt op vrije rondes en andere elementen die snelle rondes kunnen bemoeilijken. En in principe maakt het natuurlijk niet uit in wat voor auto je dat doet. Uit ervaring zeg ik dat daar toch wel druk bij komt kijken en conditie is ook belangrijk om een auto 20 min. lang op het randje te rijden, want je wilt natuurlijk niet de langzaamste zijn :wink: Maar het is inderdaad niet het zelfde als in een wedstrijd tegen elkaar rijden maar wel zeer leuk om te doen en: NO EXCUSES!

Later
hmm...bedoeling was niet om een preek neer te zetten :D meer een nuance op het geheel wat ik hier in deze post allemaal lees. En het lijkt me geweldig om zoveel mogelijk alfa's aan t racen te hebben.

Enne...we kennen elkaar goed...dus ik snap jouw gedachten, weet wat je bedoeld....die cup is zeker leuk, met name ook door het aantal deelnemers, zou graag eens meerijden daar...maar....met hetzelfde geld maak je ook een aardige TS....alleen zo'n e36 rijdt dan voor t zelfde geld verdomde hard....bij een TS mis je dan vermogen...de auto is dan feitelijk te goed voor t onderstel....

ik heb in Assen vorig jaar een paar rondjes met de auto van Geert mogen rijden...dat is toch een mooie basis voor een cupmobiel denk ik, topwegligging.....en ja, dan mis je wel wat vermogen....maar goed, dan moet de rijder dus meer eruit halen (remmen, strak sturen enz.) en dat is het leukste. Als je eens een stuk of 5 van dat soort auto's op de baan zou zetten, moet wel leuk zijn hoor....en als je dan een goedgekeurde kooi neemt (OMP schroefkooi is echt niet duur, rijd ik ook mee) en en veiligheidstank....kun je ook leuk mee doen in de challenge....even een minimum gewicht vaststellen....iedereen dezelfde computers...eventueel ff gechipt....uitwisselbaar....nou....dan heb je zo een cup....Zo is de Ziengscup ook ooit begonnen...
Alfa romeo: The art of the machine!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za aug 01, 2009 21:18

....iedereen dezelfde computers...eventueel ff gechipt....uitwisselbaar....nou....dan heb je zo een cup..
Lijkt mij ook leuk zo'n ts cup, maar de pest is dat er dan altijd mensen zijn die een of ander kastje weten te plaatsen verstopt in de draadboom, waardoor ie toch op een andere map rijdt als de rest... Mijn idee is om de SI lekker zo te laten, dan komen wij hobbyisten met onze knutsels zo vaak rijden als we kunnen...

_Pieter_
Guru
Guru

di aug 04, 2009 13:01

ik heb in Assen vorig jaar een paar rondjes met de auto van Geert mogen rijden...dat is toch een mooie basis voor een cupmobiel denk ik, topwegligging.....en ja, dan mis je wel wat vermogen....maar goed, dan moet de rijder dus meer eruit halen (remmen, strak sturen enz.) en dat is het leukste. Als je eens een stuk of 5 van dat soort auto's op de baan zou zetten, moet wel leuk zijn hoor....en als je dan een goedgekeurde kooi neemt (OMP schroefkooi is echt niet duur, rijd ik ook mee) en en veiligheidstank....kun je ook leuk mee doen in de challenge....even een minimum gewicht vaststellen....iedereen dezelfde computers...eventueel ff gechipt....uitwisselbaar....nou....dan heb je zo een cup....Zo is de Ziengscup ook ooit begonnen...
Ik huur een auto met dezelfde specs als Geert en tijdens het SI dit jaar hebben wij ons werkelijk fantastisch vermaakt, rondenlange strijd met elkaar, slipstreamen, en bumper-aan-bumper finishen. Dat is waar je toch voor racet!
Hopelijk komende SSAR weer precies dezelfde strijd, ik kijk er nu alweer naar uit.... :-D
SCARB # 4710

Mathijs
Member
Member

di aug 04, 2009 20:19

Richard.... Hoe is het hier? Ding verkocht? Of gaat ie in onderdelen? Ik ben namelijk erg benieuwd :wink: ..................

Owja....De TS cup????? Ik zech doen!!!!.... Ik lees hier allemaal problemen en maar een paar voordelen.... Problemen zijn er om op te lossen :lol: En je kunt het toch altijd opzetten? Zijn er dan allemaal problemen en/of rotstreken van mensen met aanpassingen die niet in het regelement staan kun je het altijd opheffen!!! :) Voor de SI lijkt het me trouwens niet eens een grote verandering...Of zie ik dat verkeerd?

Greats Mathijs

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di aug 04, 2009 20:23

kom allen snel met ts cupauto's! 15-8-09 mogen ze los!!!!

RoSolo
Member
Member

di aug 04, 2009 21:05

kom allen snel met ts cupauto's! 15-8-09 mogen ze los!!!!
=D> =D>
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel vd Grinten
Guru
Guru

di aug 04, 2009 23:16

Denk dat het wel eens er van moest komen de Squadra Italia en de Challenge samen te laten smelten, fuseren, verenigen, "Uniten" so to speak.
Zoiets als: The Italian Trofeo Cup, The Dutche Italia Challenge of Squadra Challenge. You name it....

Inhoud: Classics, 105 Squadra Cup, 75 Cup, 2000+ modified, V6 Modified en Modiefied+.

Ik zeg doen!

_Pieter_
Guru
Guru

wo aug 05, 2009 13:41

Denk dat het wel eens er van moest komen de Squadra Italia en de Challenge samen te laten smelten, fuseren, verenigen, "Uniten" so to speak.
Zoiets als: The Italian Trofeo Cup, The Dutche Italia Challenge of Squadra Challenge. You name it....
Inhoud: Classics, 105 Squadra Cup, 75 Cup, 2000+ modified, V6 Modified en Modiefied+.
Ik zeg doen!
Samensmelten kan volgens mij niet, 2 race organisatoren en een totaal andere opzet, en beide bieden de deelnemers iets heel anders, met een ander kosten/commitment plaatje.

SI is gewoon super leuk met je Alfaatje tussen de andere Alfaatjes rijden, ipv gesplitst over de toer en sportklasse waar we eigenlijk thuis horen.
Stel je hebt een langzamer Alfaatje is de toerklasse eigenlijk zelfs leuker dan de SI, omdat de sportklasse kanonnen je om de oren vliegen tegenwoordig, tenzij je zelf ook 200 pk onder je kap schroeft.

Wel denk ik dat de gastraces bij het ARC tijdens het SSAR wat mij betreft een blijvertje mag worden, en ook dat ie op de SI kalender mag voor de punten.
Hulde aan het ARC voor wederom deze uitnodiging!
SCARB # 4710

givebuzze
Member
Member

wo aug 05, 2009 15:24

Ik rij met geen van beide, maar hoop er wel met SSAR bij te zijn. Maar een samenvoeging lijkt me ook een "brug te ver".

Vooreerst is de SI een heel mooie starterklasse, zowel op het vlak van snelheden/auto's als budget. Diegene die daar blijven, ook al hebben ze de ervaring en budget, doen dat ook met een reden. Diegene die meer willen en kunnen groeien door naar de Challenge....

Jullie hebben een mooie club binnen het SI. Ik denk dat de prioriteit moet zijn om meer auto's aan de start te krijgen op regelmatige basis. En hoe gemakkelijker je het houdt, hoe meer mensen zullen opdagen. Het zaakje opdelen in verschillende klasses gaat het allemaal onduidelijker maken... en wees gerust, iemand die met een squadra rijdt, vergelijkt zijn tijden toch maar met de andere squadra's... en ligt niet wakker van een 75V6.

Een TS cup lijkt leuk, maar zeg nu eerlijk, wie wil er nu met computers beginnen wisselen, en dan later motorblokken verzegelen etc... denk maar aan de squadra van vroeger... meer en meer regels, om het gelijk te houden, maar diegene met ofwel geld ofwel veel kennis vind er altijd wat op... bv, ik ruil gerust met jou computer, maar wie zegt dat ik echt die computer gebruik? Hij zit er misschien wel ingeschroefd... maar daarom is er geen tweede die wel netjes blijft zitten ergens...

...mij is het vaak al moeilijk genoeg om mijn leven te organiseren zodat ik met mijn auto naar het circuit geraak...
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Alfa Nord
Guru
Guru

wo aug 05, 2009 18:26

Alles verkocht :D . Kan slotje op!

_Pieter_
Guru
Guru

wo aug 05, 2009 20:28

Alles verkocht :D . Kan slotje op!
Heb je niet wat meer spullen in de aanbieding? Het werd net een leuk discussietopic :lol:
SCARB # 4710

aso69
Advanced Member
Advanced Member

RE: 75 Race spullen te koop: VERKOCHT!

do aug 06, 2009 10:39

succes met de bmw!
hoor graag hoe close het was met de bmw, wanneer is je eerste race?

Alfa Nord
Guru
Guru

do aug 06, 2009 12:36

Eerst nog een Beamer kopen hè :wink: . Dan race kitje er op sleutelen en testen. Misschien kan ik dan nog de laatste race van dit seizoen meepakken. Doel is om dit jaar zo veel mogelijk te testen/maximaliseren van de auto (binnen de grenzen van het regelement natuurlijk :lol: ) en dan volgend seizoen racen. En het is meestal op circuit Assen, dus lekker dichtbij.

@ Pieter: het topic liep wat uit de hand, ging niet echt over de verkoop meer. Maar over de essentie van racen kunnen we natuurlijk een nieuw topic starten :wink:

JP6
Member
Member

za aug 08, 2009 16:20

Waarom telt SSAR trouwens niet mee in de SI ranking???? :?:
Heb ik iemand zien schrijven.

Alle wedstrijden horen er toch gewoon bij :!:

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1