Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: DNRT 15 augustus

do aug 13, 2009 22:59

Lijkt erop dat er wat termen door elkaar lopen, maar als je nog loopt te klooien met duty cycles, open of closed loops, boost duty targets, gain e.d. ben je nog verre van klaar voor zaterdag, Marc!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 08:52

Goed lezen Michel! Ik werk met closed loop boost control, maar daar heb je ook duty cycles voor closed en open :lol:
Bovendien is het menu na elke update van Megatune anders, met andere variabelen..
Hij rijdt goed hoor :!: De lineaire lijn mag wat eerder en strakker, maar dat komt later wel.
Heb nu lang genoeg de buurt onveilig gemaakt :twisted:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 14:02

Nouja, het was al laat, ik zal het morgen wel zien!

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 16:25

LET OP: Het hiervoor ergens geplaatste tijdschema is van de week veranderd.
Keuren Sport/SI om 06.30 UUR ipv 08.00 UUR.
We zijn dus weer genaaid, vroegste keuren en als laatste de 2e manche !!!

Tot morgen.


Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 18:01

Scherp Jon, ben net terug van vakantie en dan dit... En de laatste race is 14 rondjes!! (vooralsnog..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 18:02

Wel nog steeds half 3 en half 6 racen?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 21:14

hangt denk ik samen met een verwachting dat sommige klasses minder druk bezocht worden, en dan worden bv T en S of S en SS samengevoegd. Maar dan moet wel iedereen die wel wil rijden er zijn... Na even nagedacht te hebben zie ik de logica van de inschrijftijden wel. Racetijden kunnen dus morgen nog veranderen !
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: DNRT 15 augustus

vr aug 14, 2009 21:23

De trailers staan weer geladen..

morgenochtend vertrekt te caravan van de brabantse mannen weer vroeg richting het pittoreske zandvoort.

voor de thuisblijvers: via squadra-italia worden gedurende de dag updates geplaatst over het verloop van de dag.

tot morgen!

ciao
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

RE: DNRT 15 augustus

zo aug 16, 2009 10:13

Euh, hoe zijn de races verlopen?
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: DNRT 15 augustus

zo aug 16, 2009 12:18

Was weer erg gezellig!
Lekker gekeken, gebabbeld en de races waren hier en daar ook erg leuk om te zien, de 105-jes lieten leuke gevechten zien en domineerden de eerste race.
De tweede race had Cannucce iets meer gang gevonden en reed van achteren naar voren, om vervolgens met afstand de race te winnen.
Geeft weer genoeg inspiratie om binnenkort weer aan het sleutelen te gaan!

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1162
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: DNRT 15 augustus

zo aug 16, 2009 13:17

Verslag komt nog maar de eerste fotos staan al weer op de SI site.

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: RE: DNRT 15 augustus

zo aug 16, 2009 15:52

Verslag komt nog maar de eerste fotos staan al weer op de SI site.
Hele mooi foto's :thumbs:
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: DNRT 15 augustus

zo aug 16, 2009 21:33

Het was een mooie warme zomerdag ...

Enfin, ik heb een of anders softwarebug in de laatse firmware van mij MS :(
Vrije training en kwali gebruikt om te testen om de auto rijdbaar te maken.

Eerste race achteraan gestart met bleedvalve op de turbo ipv computergestuurd.
Volvo's kwamen aan alle kant langs en computer nog in de stress.
Pits in gegaan en wastegate rechstreeks op turbo gezet (0,4-0,5 bar) de baan op.
Heb nog de volvo's ingehaald en menig alfa. Snelste ronde gezet op 2:09. Niet verkeerd met 160 pk :?:
Wel heel anders rijden, amper in zijn 5, lekker in de toeren jagen, volgas door scheivlak, luijendijk etc.
Uiteindelijk 11e geworden. op 2 rondjes achterstand.

Tweede race wastegate toch maar via computer aangesloten, maar op een veilige marge (0,6-0,7 bar) 190 pk :?:
Bij de start halve veld al ingehaald, en rustig naar voren gereden.
Prachtige inhaal actie op Armando (vind ik zelf) buitenom in de Luijendijk bocht (werkt toch wel die taartschep achterop :P
Beetje saaie race, laptimer was in de war dus ik kon eigenlijk niet op gevoel snelle tijden rijden, wel lekker gestuurd. 8)

Was weer een gezellig dag zoals altijd.
3 September zijn we weer in Assen aan de start, spettacolo doe ik niet als de auto niet knap rijdt...

ciaaooooo
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1162
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 11:24

Ja het was weer een mooie SI dag. Het sfeerje en het weer waren weer echt top. We begonnen s'ochtends met pech voor Chris, maar omdat ze die wagen achterhielden wisten we nog niet wat ons te wachten stond. Kwalificatie met de volvo's was weer een verademing. Geen blauwe vlaggen en een lekkere tijd voor mijzelf neergezet 2.14.1 en 6e startplek. Zo hoog was ik nog nooit gekomen.
Eerst race ging lekker, lang mijn plek kunnen behouden en zelfs de voorgangers in zicht gehouden. na een ronde of 7 begon de wagen echt te glijden achter en kon ik niet zo vol meer op het gas in de bochten Jon kwam echter dichterbij (zijn slicks werden warm) en ik moest hem laten gaan. Nog even geprobeerd om hem weer te pakken maar 1 ronde voor het einde vond op het scheivlak de achterkant dat het tijd was voor de grindbak. Helaas dus 12e. 2e race slecht weg bij de start en ik kwam met Jan Slinger tussen de volvo's en we moetsen ons weer een weg naar voren banen. Lekker gereden ook geen verkeerde rondetijden alleen niet goed voor de punten natuurlijk.
In de lunchpauze was de wagen van Chris binnengebracht en bleek het diff vastgelopen. Lijkt einde wedstrijd, maar Jan kon door motorische problemen niet meer rijden en was zo vriendelijk zijn as af te staan aan Chris, dus werd in ruim een uur de 2 assen gewisseld en kon Chris weer lekker verder. '
Naderhand nog even gezellig gegeten met een aantal rijders dus al met al een zeer geslaagde dag en voor in de vakantie een goede opkomst.

Op naar het spettacolo.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 12:17

Het was zeker een mooie dag! daarnaast ook nog eens lekker gereden..
Alberic is met vakantie, Bart Jan en ik waren te gast bij 105 workshop in de pitbox.
Vrije training lekker gereden, na alle pech met as en koppeling weer even vertrouwen krijgen in het apparaat.
De tijdtraining was goed voor een mooie startplek op de 3e rij, 5e tijd! De race ging helemaal geweldig, gelijk na de start gaan jagen op Pascal en Armando die weer heel snel weg waren, net als Bart Jan. De 147 was niet gestart dus we reden met een kluit 105/jes vooraan het veld.
Uiteindelijk een tijd 3e gereden, Armando nog ingehaald , die de plek weer snel terugpakte met een mooie actie, tevens ook nog even naar Pascal toegerden, maar door het gevecht met Armando kon hij weglopen. Pascal had even een vlagincidentje zeg maar waardoor hij dacht dat hij een stop _ go kreeg maar het was alleen een waarschuwing (een actie ergens waar geen andere rijders bij betrokken waren, bocht teveel afgesneden of zo?) maar doordat hij wel even binnenkwam leverde hij 2 plekken in, waardoor ik achter Armando als 2 over de streep kwam! Deze fout ging hij natuurlijk geen 2e keer maken zoals in de tweede race bleek....
Race 2 dus 2e plek naast Armando. Start was matig, leverde gelijk plekken in. Uiteindelijk even een paar ronden aansluiting kunnen houden met Pascal en Armando maar die leipen uiteindelijk weg, ook Marc kwam voorbij , en uiteindelijk na een aantal ronden gevecht door een stomme fout een gaatje laten vallen waar BJ dankbaar gebruik van maakte (stom stom.. echt zijn enige kans om er nog langs te komen, en goed benut..) waardoor dus uiteindelijk 5e..en 3e overall, BJ 4e overall.

Complimenten voor Stefanie en Jon die nu ook zeer competitief zijn geworden en gewoon hele goede tijden hebben neergezet, evenals de rookies. Cees met zijn heel cleane Giulia gelijk al onder de 2.20 gedoken met standaard blok en slappe voorstabi, dat belooft wat!

volgende race SS natuurlijk daarna Duitsland wellicht, anders laatste race DNRT. Andere dagen logistiek helaas niet mogelijk....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”