even een kleine Update
laatst paar dagen tijd , en wat denk je, de auto kon daarna na de APK
moest eigenlijk alleen nog claxon /storing knipperlicht/ ruitensproeier systeempje monteren /accu plaatsen
daarna werd de Giulia goedgekeurd
moest wel nog allerlei interieur zaken/bekleding plaatsen maar heb dat de afgelopen dagen een beetje gedaan.
maar , alleen liep ze nog niet naar mijn zin

begon pas echt leven in te komen boven de 4000/min en bij 1500/min begoen ze te proesten.
vanavond kwam buurtgenoot (dorp verderop)Jan1300 langs met zijn spulletjes om het 1 en ander eens af te stellen
-carburateurs synchroon gesteld op gevoel/gehoor, liep wat mooier rond en zakte netjes terug in toerental
-mengsel afgesteld met zo'n doorkijk bougie zodat je de vlamboog ziet, weer wat netter/beter maar geen constante vonk/vlam
-ontsteking gesteld, bleek niet helemaal vast te zitten en was dus verlopen

dat scheelde al veel, maar nog niet 100%regelmatig
-nogmaals met doorkijkbougie nagelopen, zag er nu al beter uit
-nieuwe koperkern bougiekabels op maat gemaakt, de motor liep nu regelmatig
motor pakt nu wel bij 1500/min op en zonder in te houden en loopt al netjes door zijn toeren, is nu dus tijd om voldoende km's te maken en evt. later nog eens na te lopen.
dus Jan hardstikke bedankt voor je kundigheid, was een zeer produktieve avond voor de Giulia en ik reed weer met een Big Smile in de rondte
moet nog wel een aantal puntjes op de i zetten, maar we rijden en genieten weer na bijna 14 jaar stilstand.
als alles een beetje gereed is, wil ik gaan kijken voor de andere wielen te plaatsen, 14" GB's of 15" replica GTA's