Als er een 75 TS cup komt doe je dan mee ?

Peiling eindigde op zo mar 07, 2010 20:15

Ja, zonder twijfel
15%
8
Hangt af van de kosten
28%
15
Hangt af van het aantal deelnemers
11%
6
Hangt af van het regelement ivm bestaande auto
45%
24
 
Totaal aantal stemmen: 53
Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 09:53

Om een leuk startveld te krijgen en het goedkoop te houden moet het simpel blijven.
Ook moet iedereen die al een racer heeft met een kooi etc. zijn auto met weinig aanpassingen aan het cup regelement moeten kunnen aanpassen.

Kooi dus vrijlaten, reservewielbak vrij, verlichting vrij etc.
Als er een leuk startveld is kan je het 2e jaar gaan denken aan standaard velgen, kunstof schermen, demper setje etc.

Strafgewicht lijkt me niks, dan is het niet de rijder maar de auto, en dat is niet wat je wil :?:
Ecu uitwisselen is goed, winnaar krijg geen squadra maar een standaard chip voor de volgende race :wink:

Onderstel, koni of bilstein
gewicht vrij, je mag zoveel mogelijk demonteren, alle onderdelen moet wel origineel zijn die op de auto zitten.
TS bumpers en skirts verplicht, kunstof ramen mag.
Achteras star, bak standaard , voor camber toespoor vrij.
Velgen 15" 7 j met R888

Het is belangrijk dat er een startveld komt, dus eerst eenvoudig beginnen, later evt. gezamelijk aanpassingen / inkopen doen..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 10:04

Het is belangrijk dat er een startveld komt, dus eerst eenvoudig beginnen, later evt. gezamelijk aanpassingen / inkopen doen..
precies, eerst het veld. Zo is het SB ooit ook van de grond gekomen, alleen helaas wat ver doorgeschoten in technisch regelement, daar kunnen we van leren. (ook al is het SB zo ongeveer aan een 2e leven begonnen).
Inmiddels is er toch wel sprake van een structurele goede opkomst bij de races. hopelijk zet zich dat door in een TS cup? dan word het tijd te gaan denken over opsplitsing in 105 en de rest, dus 3 klasses? of loop ik nu weer vooruit op het te verwachten grote startveld TS cup??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 12:19

Yuri heeft een punt, mensen die al een kooi e.d hebben hoeven natuurlijk niet een nieuwe kooi te kopen. Daar zal een oplossing voor bedacht moeten worden. Het kan echter niet zo zijn dat er standaard koetsjes met schroefkooi en helemaal doorgelaste koetsen met zeer uitgebreide kooi rondrijden, dat is te veel verschil. Daar zal dan een tussenweg in gevonden moeten worden. Strafgewicht is op zich wel goed om de races spannend te houden, er zijn namelijk altijd auto`s met snellere motoren (daar kun je niks aan doen, is af fabriek al zo) en om alles dan een beetje gelijk te krijgen moet je strafgewicht krijgen. Maar dat kun je altijd later nog invoeren. @Marc: minimaal gewicht is toch echt nodig!! Anders hoef je er niet aan te beginnen namelijk. Als de ene auto 1100 kg weegt en de ander 1200 heb je het al over meer dan een seconde per ronde verschil, kan niet de bedoeling zijn. @vV: TS cup betekend alleen maar één type Alfa, in dit geval de 75. 105 serie met TS motor is niet dezelfde auto qua gewicht en concept. Andere transaxle type`s zou kunnen, dat is redelijk gelijk allemaal, als ze maar allemaal hetzelfde gewicht hebben. GTV`s zijn dan weer uitgesloten vanwege hun veel betere airodynamica, scheelt namelijk 10 km. per uur op het rechte stuk (is bewezen).

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 13:02

@vV: TS cup betekend alleen maar één type Alfa, in dit geval de 75. 105 serie met TS motor is niet dezelfde auto qua gewicht en concept. Andere transaxle type`s zou kunnen, dat is redelijk gelijk allemaal, als ze maar allemaal hetzelfde gewicht hebben. GTV`s zijn dan weer uitgesloten vanwege hun veel betere airodynamica, scheelt namelijk 10 km. per uur op het rechte stuk (is bewezen).
ja Richard, ik geloof dat je te snel leest en mij even niet volgt. Ik bedoel dus: TS cup, 105, en een 3e klasse namelijk de rest wat overblijft.
Overigens ben ik er voorstander van het als een echte cup te behandelen, dus geen andere transaxles. Alleen 75 TS. Zuiver houden, meeste kans op succes. De giulietta of Alfetta met TS gaat dan in de andere (ook leuke) klasse rijden.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 15:50

Walter, dacht achteraf al dat je het goed begrepen had :wink: , maar toch, voor de zekerheid even aangehaald.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 15:57

8) en nu al die TS-jes nog!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 16:04

My 2 cents...

Minimum en Straf gewicht is een must (90 kg extra is serieus), hierdoor kan je de kleine verschillen als doorgelaste carrosserieën, betere kooien, vermogens verschillen tussen standaard motoren en doorgezette achterassen enz nivelleren.
Voordeel: dan hoef je niet eens strak reglementair te werk te gaan en mensen dwingen tot downtunen....

Onderstel goedkoop en effectief houden:
- standaard setje bilsteins voor en achter.
- max voor- en achterstabi, torsiestaaf diameters en max ?? kg/cm achterveertjes voorschrijven.
- alle ophangingspunten orgineel geen verandering toegestaan.
- velg breedte en spoorbreedte vastleggen.


ps.. de duitse vrienden van de SAC hadden enkele jaren terug een rookie cup in het leven willen roepen, waar ze een standaard pakket aanboden voor de 75 ts en de 33 16v echter is volgens mij nooit echt van de grond gekomen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 18:19

Als je de V360 Cup als voorbeeld neemt - wat heel reeel is denk ik - dan acht ik strafgewicht niet nodig.

Ook daar heb je 360's met laskooien en schroefkooien. Er zijn zelfs mensen met Intrax dempers, maar ook met Koni's. Het belemmert de competitie amper. Er wordt overal in het veld geknokt.

De grootste ongelijkheden kwamen uit gerommel met motoren. Intern wijzigen, klooien met nokkenassen, enz..

We moeten dus voor scherp zijn op de torretjes en de schokdempers. Al weten we dat een TS zonder nokkenasversteller echt niet rijdt.

Belangrijk is dat we proberen om een TS zo snel mogelijk te krijgen voor zo weinig mogelijk geld. Dus: wel lexan (is ook veiliger) en wel dashboarden verwijderen. Al het overbodige blik verzagen en gaten boren waar kan, binnenwerken uit motorkap, achterklep, alle deuren behalve de bestuurdersdeur..

Als een Cup TS te traag is, dan haken mensen heel snel af. Wegens saai.

Bandenmaat zo proberen te kiezen dat je met een 2.0 TS bak op Zandvoort niet in z'n 2 terecht komt, dus Toyo's in 195-50-15. Breder staat mooier en geeft wellicht mer grip, maar maakt de overbrenging alleen maar langer.

Laatste opmerking buiten alle praatjes om: er zullen mensen moeten komen rijden om het van de grond te krijgen.

Ik weet wel: goedkoper racen met een Alfa lukt niet.

Dit is dus eigenlijk de echte SI gedachte binnen het SI.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 18:49

:-#
Laatst gewijzigd door Michel75 op di jan 05, 2010 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6734
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

wo aug 19, 2009 21:46

Ik heb het hele verhaal eens doorgelezen en zie genoeg redenen om mijn zus voor te zijn bij het halen van de racelicentie. Mijn indruk is dat er veel potentie zit in de TS Cup en dat er al een aardige groep bezig is om te brainstormen.

Dit biedt natuurlijk perspectief voor degenen die willen instappen met een beperkt budget en nog te ontwikkelen vaardigheden. Misschien is het zelfs een idee om de kosten te bekijken van het aanleveren van een complete wagen, conform standaarden? Of het verhuren van dergelijke wagens, of in de trant van "time-sharing" alleen dan bij racers?

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup

do aug 20, 2009 08:37

:-#
Laatst gewijzigd door Michel75 op di jan 05, 2010 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: 75 TS cup

do aug 20, 2009 08:39

Nog even een vraagje:

Met mijn Megesquirt zat ik op 150pk en 196Nm op een standaard TS motor, mag ook niet dan he?
De computers moeten uitwisselbaar zijn..
Dan moet je de MS heel goed verstoppen en een dummie plaatsen :evil:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup

do aug 20, 2009 08:56

:-#
Laatst gewijzigd door Michel75 op di jan 05, 2010 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: 75 TS cup

do aug 20, 2009 10:06

Wellicht kunnen de potentiele rijders zich ook middels een post kenbaar maken.

De poll is een goed initiatief maar wel behoorlijk anoniem.

Ikzelf heb interesse om me aan te sluiten mits er een serieus startveld staat.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: 75 TS cup

do aug 20, 2009 10:24

2010 is nog te vroeg,

maar 2011 zit in de planning.


@bartman: Je squadra vervangen door een 75 ts? Daar sta ik van de kijken!
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”