Precies, dus die rolkooidiscussie lijkt me niet super relevant. Motorisering moet gewoon gelijk zijn.Als je de V360 Cup als voorbeeld neemt - wat heel reeel is denk ik - dan acht ik strafgewicht niet nodig.
Ook daar heb je 360's met laskooien en schroefkooien. Er zijn zelfs mensen met Intrax dempers, maar ook met Koni's. Het belemmert de competitie amper. Er wordt overal in het veld geknokt.
De grootste ongelijkheden kwamen uit gerommel met motoren. Intern wijzigen, klooien met nokkenassen, enz..
We moeten dus voor scherp zijn op de torretjes en de schokdempers. Al weten we dat een TS zonder nokkenasversteller echt niet rijdt.
Ik zou zelf dash, kachel, verlichting etc verplichten, zodat je met een APK waardige auto rijdt, precies zoals in de andere DNRT cups.Belangrijk is dat we proberen om een TS zo snel mogelijk te krijgen voor zo weinig mogelijk geld. Dus: wel lexan (is ook veiliger) en wel dashboarden verwijderen. Al het overbodige blik verzagen en gaten boren waar kan, binnenwerken uit motorkap, achterklep, alle deuren behalve de bestuurdersdeur..
Dit zie je al met de Volvo 360's, dat veld wordt steeds kleiner.Als een Cup TS te traag is, dan haken mensen heel snel af. Wegens saai.
Ja idd, zoals ik ooit met mijn GTV ben begonnen. Maar ik merkte wel dat het pas lekker racen was nadat ik coilovers had.Laatste opmerking buiten alle praatjes om: er zullen mensen moeten komen rijden om het van de grond te krijgen.
Ik weet wel: goedkoper racen met een Alfa lukt niet.
Dit is dus eigenlijk de echte SI gedachte binnen het SI.
Voor een leuke cup moet je een mix hebben tussen nieuwe coureurs en oud gedienden, ik weet niet hoeveel oud gedienen terug zouden stappen naar een langzamere auto zonder coil-overs. Ik zou dat zelf niet doen.