@Peter: Op de zaterdag kwamen jullie mij idd voorbij keilen. Kon nog even aanhaken een kwart rondje, maar het strijkijzer was al gauw weer gevlogen
Mijn goede klassering op de zondag had weinig met mijn rijden te maken, maar alles met de timing van de pitstop.
In mijn in-lap ging het SC bord er nét op, maar ik had gelukkig iemand voor me (in een 156) die wist hoe het werkte en op volle snelheid doorknalde, en doken toen samen de pits in voordat we bij de SC trein waren.
In de pits stond toen al een treintje wagens te wachten voor de rode lampen einde pits. Die waren dus 2-3 minuten eerder binnen gekomen en kregen door de SC situatie een ronde aan hun broek. Einde race voor hen, dat rij je niet meer dicht.
Ong 20 sec voor mijn 2min om waren, ging de lamp weer op groen. Ik was mijzelf vergeten te timen, maar de 156 ging weg, en omdat het SC er toch nog hing, geen haast. Nog 10 sec gewacht en toen ook vertrokken. Uit de pits kon ik nog weer een dik halve ronde vol knallen voordat ik bij het treintje was, en weer achter de 156 aangesloten.
In het SC treintje zag ik dat ik weer achter de auto's reed die mij in de rondes vóór de pitstop hadden ingehaald. Oftewel, ik heb mijn pitstop zonder tijdverlies gedaan.
Door deze mazzel heb ik meerdere wagens op een ronde gezet, want velen stonden een ronde (of langer) stil tijdens hun pitstop.
Ik heb gehoord dat het tanken nogal een zooitje was, en idd veel lekkende benzine op de baan, sommige wagens gutste het gewoon uit. De baan was ook erg glad, ik kwam niet in mijn ritme om eens lekker te pushen.
Die lange SC situaties was erg zonde van de race.
Ik hoorde dat de eerste SC situatie werd gedaan vanwege ruw rijgedrag in de kop van het veld, dat vind ik een raar verhaal. Want als de raceleiding vind dat iemand iets niet netjes heeft gedaan kan je altijd die wagen een zwarte vlag geven, en even een praatje maken, zonder dat iedereens raceplezier daaronder moet lijden.
Er werd, zoals door vV aangegeven, niet altijd scherp gevlagd, idd die takelwagen stilstaand OP de baan, daar mag wel een vlag voor hangen...
Tevens duurde de SC situaties lang omdat niet iedereen door had dat je onder SC vol moet blijven knallen (zonder in te halen) totdat je bij het SC treintje bent. Een aantal wagens gingen in plaats daarvan lopen kachelen....
OK het was niet in de briefing gezegd maar SC is niet hetzelfde als code 60...
Tevens begrijp ik dat iedereen een keer zijn racedebuut moet maken (mijn debuut was destijds ook niet bepaald briljant).
Maar je debuut maken tijdens een ARC race is gewoon niet zo verstandig. Er was hierdoor giga-snelheidsverschil (en ervaringsverschil) tussen de deelnemers. Ik ben er zelf 1x bijna afgedrukt bij het lappen van iemand onder blauw die wanhopig aan het slingeren was. en Ook heb ik genoeg incidenten voor mij gezien waarbij er wagens door het gras moesten om een aanrijding te voorkomen.
Maar, dit hoort allemaal bij racen. Ik heb me zeer goed vermaakt en het was genieten op en naast de baan met alle gezelligheid!

Voor alle rijders en iedereen in mijn pitbox!