Als er een 75 TS cup komt doe je dan mee ?

Peiling eindigde op zo mar 07, 2010 20:15

Ja, zonder twijfel
15%
8
Hangt af van de kosten
28%
15
Hangt af van het aantal deelnemers
11%
6
Hangt af van het regelement ivm bestaande auto
45%
24
 
Totaal aantal stemmen: 53
Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:02

:-#
Laatst gewijzigd door Michel75 op di jan 05, 2010 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:03

Wanneer is de planning om te beginnen met deze cup ?
aanvang nieuwe DNRT seizoen dus april 2010
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:05

Dennis, ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar al die punten die jij nu noemt om een standaard TS motor sneller te krijgen kost serieus veel geld en dat hebben de meesten niet (er voor over). Coilovers idem, kunnen we altijd later nog invoeren, niet iedereen kan zomaar even 2000 euro voor een setje dempers en veren uitgeven. Het moet laagdrempelig blijven. Kijk, een doorgezette eventueel verbrede achteras zal geen probleem zijn, als we 10 asjes ineens doen zal dat misschien 150 euro per stuk gaan kosten, dus interessant.
Het verschil tussen 2.10 rijden of 2.07 is natuurlijk nauwelijks merkbaar als je rijdt, het gaat om de gevechten. 2.07 rijden met een standaard TS is ook onzin, dat kan theoretisch never nooit niet, tenzij deze super licht was! Ik vind 2.10 een leuke tijd om naar te streven, wellicht dat het al snel vlotter gaat, wie weet. Er zullen in de toekomst vast upgrades komen, zolang alles maar gelijk en betaalbaar is. Andere auto`s toelaten met andere gewichten gaat niet, je kunt niet appels met peren vergelijken. Hoe wil je dat gewicht gaan berekenen? We gaan zeker voor een zo laag mogelijk minimum gewicht, eerst even kijken wat reeel is. Wellicht word het dan inderdaad wel 1050 kg. Ik zal binnenkort een 75 helemaal leegzagen en wegen. Gewicht is natuurlijk alles, als je 100 kg kwijt bent scheelt dat al gauw 2-3 seconden per ronde.

Gebruikersavatar
Rcc
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 11:56
Locatie: Breda

Re: RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:11

Wanneer is de planning om te beginnen met deze cup ?
aanvang nieuwe DNRT seizoen dus april 2010
Dat is helaas te snel voor mij maar misschien dan het jaar daarop instromen want ik moet mijn racelicentie nog gaan halen. Ben alleen benieuwd of de ts uitbouwset verplicht gaat worden want mijn basis is een 75 zonder uitbouw en platte lijsten. vind het een beetje zonde om dan alles er op te gaan schroeven.
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:11

We gaan eerdaags wel rond de tafel zitten.

Wellicht kunnen we 2 opzetjes maken en dan kijken voor welke de meeste mensen gaan?

Opzet 1 met gele konis/bilstein en torsies.
Opzet 2 met coilover en doorgezette achteras.

Voor beide opties proberen we er een prijskaartje aan te hangen.

Daarna doen we een gezellige avond waarbij iedere geinsteresseerde welkom is en doen we discusieren waarbij
iedereen zijn gedachten kan delen.

@dennis, hoe zie je dat met dat onderstel zonder torsies :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

vr aug 21, 2009 21:21

Precies. Overigens denk ik dat een doorgezette achteras zowieso wel kan, dat kost eigenlijk niks en helpt veel. En met strakke veertjes en goede dempertjes kun je echt ook wel hard hoor. Iedereen denkt dat coilovers magic is....dat is het dus niet.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

za aug 22, 2009 08:13

Ik heb ooit met koni geel snellere tijden gereden dan nu met rs setje..
Dus daarin kan ik met je meegaan Richard. Rijhoogte en vering is belangrijk..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 TS cup

za aug 22, 2009 09:47

@Lars en Bartman: Niks dan lof over Lars, als ik zo kon sturen zou ik me in de handjes knijpen.

Maar ik wou gewoon ook een kritische noot plaatsen bij dit alles. (als dat mag ;))

Voorheen was de SI met name gekant op zo veel mogelijk auto's, alles door elkaar, een soort NKHGT voor Alfa's.
Leuk voor de kijkers, en we waren vooral bezig een grote diversiteit te krijgen, gewoon lekker racen met je alfaatje.
Er zijn nl een hoop leuke Giulietta's en Sprintjes ongeveer raceklaar op dit moment, en om een soort subdivisie te maken... Ik weet het niet.
De 75 is al een duurder wordend model, onderdelen worden langzaam schaars, dat gaat in de toekomst alleen maar meer worden.
Ik denk dat het juist ook mooi is om bijv de 155's erbij te gaan betrekkken, de toekomst ligt toch ook in de nieuwere modellen, waarvan er een aantal al raceklaar staan.
Dus wellicht tijdens het SSAR rijders van 'raceklare' auto's eens aanspreken, en kijken of ze een keer willen / kunnen komen rijden?
Dus niet of of, maar en en?
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 TS cup

za aug 22, 2009 10:20

de auto waar ik met ga rijden, is voorzien van doorgezette achteras 1.6 bak met sper en rs set..en polyester motor en kofferbak
verder is hij wel zoals de meeste beschrijven TS cup gereed..
Het licht er natuurlijk aan wat er uit ga komen welke regels wel en niet mogen.
De kosten die er nu ingestoken zijn voor die dingen zijn toch zonde om meteen er weer vanonderuit uit te gaan halen.
hij is eindelijk nu klaar om voor de 1e x mee te gaan rijden.
verder is het idee en de opzet een super idee!

Ben benieuwd wat er uit ga komen, maar ik denk dat er wel iets van ga komen.

heb ook nog een Giulietta staan met ts techniek, en met paar kleine aanpassingen zal deze ook zo mee kunnen rijden.
mits deze ook toe worden gelaten dan.
toch een idee om voor verschillende types te gaan.
Want bralfa en joris hebben er ook 1 die volgens mij dan zo mee kunnen gaan rijden.
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

za aug 22, 2009 10:31

Pieter, de insteek van de SI blijft natuurlijk gelijk, zoveel mogelijk Alfa`s of anders Italiaans op de baan. Als je onder de vlag van de SI ook nog een Cup klasse kunt maken is toch helemaal mooi? Is puur voor 75 rijders die comptitie zoeken of voor nieuwkomers die eens iets nieuws willen proberen. Sommige 105 of 155 (ik noem maar iets) rijders krijg je met geen knuppel in een 75 en dat is ook niet de bedoeling. Maar als Cup racer is de 75 toch het meest geschikt denk ik, prijstechnisch gezien dan, onderdelen zijn nog ruim voor handen en achterwielaandrijving, iets wat de meesten toch belangrijk vinden.

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: RE: 75 TS cup

zo aug 23, 2009 10:10

Ik heb ooit met koni geel snellere tijden gereden dan nu met rs setje..
Dus daarin kan ik met je meegaan Richard. Rijhoogte en vering is belangrijk..
Huh? Dacht dat er behoorlijk wat verschil zat tussen coilovers en blistein/koni, maar dat verschil is dus helemaal niet zo groot? Ben dan wel benieuwd met hoeveel kg veren je rijdt en de rijhoogte?
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

Re: RE: 75 TS cup

zo aug 23, 2009 11:39

Dennis, ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar al die punten die jij nu noemt om een standaard TS motor sneller te krijgen kost serieus veel geld en dat hebben de meesten niet (er voor over). Coilovers idem, kunnen we altijd later nog invoeren, niet iedereen kan zomaar even 2000 euro voor een setje dempers en veren uitgeven. Het moet laagdrempelig blijven.
ik bedoelde juist dat ALS je dat allemaal doet er weinig winst te halen valt vanwege de wissel ecu.

Je kan van Bilsteins ook coilovers maken...... Vaak als mensen het hebben over coilovers, bedoelen ze een setje intrax, JRZ, etc. Dat is het verschil tussen race en straatspul, niet waar je veer zich bevind. Ik heb mijn eigen agenda :wink:, ik wil dolgraag weer racen maar het zal me de komende tijd aan middelen ontbreken om in de Challenge te rijden. Ik kan mijn racemotor verkopen en zo budget verkrijgen, maar dan moet het wel een uitdaging zijn. En met een nagenoeg standaard 75 rond gaan rijden is geen uitdaging voor mij. Nu mijn motor verkopen, er achter komen dat het niks is voor mij en dan weer een hele dure motor gaan bouwen is veel geld weggooien.

Ik weet wel wat adresjes waar we een voorwielophanging kunnen laten maken voor weinig en daarna kan je dat meenemen in een setje, dat geld ook voor de dempers. Eenheid daarin is wel wat om naar te streven, zodat je setup belangrijk word. Maar voordat we alles helemaal uitdenken en op zaken vooruitlopen, is het verstandig om interesse te peilen voor de verschillende scenario's zoals Marc al voorstelde. Met z'n vieren met dezelfde auto rondrijden is geen cup, kan wel strijd zijn, maar het kan ook ver uit elkaar liggen.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

zo aug 23, 2009 14:59

Zo, kom je even niet op het forum, staan er ineens 6 pagina's aan interessante posts over een mooi initiatief! :shock:
Ik ben voor! Denk dat mijn auto al zo goed als voldoet ook.

Ik ga alle pagina's nog wel even rustig doornemen op een geschikter moment, nu eerst verder met F1 kijken!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup

zo aug 23, 2009 15:06

:-#
Laatst gewijzigd door Michel75 op di jan 05, 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup

zo aug 23, 2009 20:38

@Dennis: jij vind racen in een standaard 75 niet uitdagend? Zo standaard zal het niet worden. De uitdaging moet hem in het close- racen zitten, niet in de auto. Een 75 stuurt zowieso goed, dus dat kan het probleem niet zijn. Vroeger in de Groep N moesten ze ook standaard rijden, ging ook goed. Je kunt van elke auto een super sturende racer maken maar die staan meestal ver af van het origineel. Het gaat hier om een Cup klasse van de 75 niet over silhouet racers. Er komen echt wel interessante delen op de auto die de moeite waard zijn! En ook het basisgewicht zal zo laag mogelijk zijn. Rondetijden van 2.10 of lager op Zandvoort zal geen probleem zijn.

Terug naar “Racen - Algemeen”