GT 75V6
Guru
Guru

RE: oke dan ook maar een topic over mijn 33 project. EDIT 9/

zo aug 09, 2009 17:40

Goed bezig! :blue_cool:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Verde mitro 33SW
Full Member
Full Member

zo aug 09, 2009 20:28

Lekker bezig, gedoe he die parafan, maar je pakt dat goed aan.
Paar maand terug had ik de boel er net zo bij liggen.

Sterkte!!!!
Verleden : Teveel alfa's
Heden :

33 1.7 i.e SW Verde Mirto '93
Spider giallo zoe v6 24V '01
166 2.4 JTD AUT 04
Ducato 130 Multijet aut.' 16

stefan33
Member
Member

zo aug 09, 2009 21:04

wat heb je toen uiteinderlijk met de paravan gedaan?

heb je hem er weer terug opgelast ? of laten lassen?

en nog verzonken of tectil ofzo ?
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

Verde mitro 33SW
Full Member
Full Member

zo aug 09, 2009 21:47

Ik heb toen een oproep geplaatst op het forum , voor een goede parafan.
Deze erin gelast, gespoten en inderdaad helemaal bewerkt met ML.

Let wel een goede parafan is moeilijk te vinden, vraag eerst een foto op, voor je er een laat komen.
Verleden : Teveel alfa's
Heden :

33 1.7 i.e SW Verde Mirto '93
Spider giallo zoe v6 24V '01
166 2.4 JTD AUT 04
Ducato 130 Multijet aut.' 16

stefan33
Member
Member

zo aug 09, 2009 23:49

die van mij is nog in aardige conditie
niet hopeloos verloren dus ik ga kijken bij een lasbedrijf of ze deze kunnen herstellen.
zo niet dan zou ik idd op zoek moeten naar een andere.

ik heb bij een verzinkerij gewerkt dus wanneer ik een goede heb is het de bedoeling dat hij verzonken word.
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

stefan33
Member
Member

RE: oke dan ook maar een topic over mijn 33 project. EDIT /8

wo aug 26, 2009 12:56

oke verzinken is dus geen optie :( te dun plaatwerk)
de paravan is inmiddels wel naar d lasser geweest. de beste man heeft hem gestraald en was nog wel tevredenover de overgebleven hoeveelheid hard staal.
hij stelde voor om de gevallen gaten te solderen met koper. dit was een stuk goedkoper en verder ook een goed resultaat.
cosmetisch is het niet van hoge afwerking maar hij is ontroest en de gaten zitten dicht en hij kan weer functioneren.

de paravan ligt nu in de primer gespoten. wachten of de volgende face.
evenals de spatborden.
die heeft hij direct ook gestraald daar waar het nodig was.
verder heb ik op de overgebleven plekken nog een beetje roestomvormer gebruikt(preventief :P)

maar nu. wat is mijn volgende stap. ik heb de spatborden geschuurd. en 1 gespoten.

tijdens het schuren LEEK!! hij glad en recht.... en in de primer ook. maar nu de lak erop zit zie je overal schuurplekken :S
ben nieuw in dit soort werk. dus wat kan ik hieraan doen?

ik wil er eigenlijk geen plamuur bak van maken... ik heb iets gelezen over primer filler?? is dit een optie?
en kan ik dat dan gewoon over het gespoten deel doen of beter om hem weer te schuren?

ervaren mensen met dit soort bezigheden, mogen zich gerust melden. :D

verder heb ik nu het hele interieur uit de auto liggen. en heb ik het hemeltje zwart gespoten.
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: oke dan ook maar een topic over mijn 33 project. EDI

wo aug 26, 2009 13:12

oke verzinken is dus geen optie :( te dun plaatwerk)
de paravan is inmiddels wel naar d lasser geweest. de beste man heeft hem gestraald en was nog wel tevredenover de overgebleven hoeveelheid hard staal.
hij stelde voor om de gevallen gaten te solderen met koper. dit was een stuk goedkoper en verder ook een goed resultaat.
cosmetisch is het niet van hoge afwerking maar hij is ontroest en de gaten zitten dicht en hij kan weer functioneren.

de paravan ligt nu in de primer gespoten. wachten of de volgende face.
evenals de spatborden.
die heeft hij direct ook gestraald daar waar het nodig was.
verder heb ik op de overgebleven plekken nog een beetje roestomvormer gebruikt(preventief :P)

maar nu. wat is mijn volgende stap. ik heb de spatborden geschuurd. en 1 gespoten.

tijdens het schuren LEEK!! hij glad en recht.... en in de primer ook. maar nu de lak erop zit zie je overal schuurplekken :S
ben nieuw in dit soort werk. dus wat kan ik hieraan doen?

ik wil er eigenlijk geen plamuur bak van maken... ik heb iets gelezen over primer filler?? is dit een optie?
en kan ik dat dan gewoon over het gespoten deel doen of beter om hem weer te schuren?

ervaren mensen met dit soort bezigheden, mogen zich gerust melden. :D

verder heb ik nu het hele interieur uit de auto liggen. en heb ik het hemeltje zwart gespoten.
je hebt spuitplamuur, spuit dit er op en dan heel vluchtig zwart eroverheen... dan schuur je met een groot vlak vel en zie je (doordat het zwert erop zit) wanneer het super glad is....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

stefan33
Member
Member

wo aug 26, 2009 13:16

je hebt spuitplamuur, spuit dit er op en dan heel vluchtig zwart eroverheen... dan schuur je met een groot vlak vel en zie je (doordat het zwert erop zit) wanneer het super glad is....

vluchtig ?das gewoon een dun laagje zwart eroverheen dus..
en dan schuren schuren schuren :P

en dit kan ik dan het beste bij alles doen ??
maar dat zwarte schuur je er dan toch ook zo vanaf ?

welk spuitplamuur kan ik het beste kpen dan ?
heeft motip dit ook ? en is die goed ? en kan ik die plamuur gewoon over de metallic lak spuiten die er nu op zit ?
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: oke dan ook maar een topic over mijn 33 project. EDIT 2/

wo aug 26, 2009 13:21

ik zou als eerst het metellic opschuren (niet helemaal kaalschuren, dat is niet nodig)

dan spuitplamuur halen (ik geloof dat het nu filler heet van Motip)
maar koop hetzelfde merk en basis als wat je nu hebt, dan komen er sowieso geen problemen!

dan spuit je een dunne laag zwart eroverheen, daarna schuren en dan schuur je idd het zwart eraf...
maar als je nu met een groot vlak stuk schuurt zie je vanzelf waar het zwart er nog op zit, waar het zwart nog zit is lager dan wat er omheen zit en moet je dus langer doorschuren...

en schuurplekken krijg je door je grof schuurpapier, ik zou na het spuitplamuur beginnen met 240 (als er veel oneffenheden inziiten misschien wat groffer) en na niet al te lang overstappen op 400...
mocht het schuurpapier heel snel vol gaan zitten, dan kan je wat groffer pakken (maar probeer altijd zo fijn mogelijk te beginnen, dan heb je ook geen kans op schuurplekken)

tussen schuren en spuiten natuurlijk goed ontvetten met de juiste ontvetter (thinner/ammonia)...

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

stefan33
Member
Member

wo aug 26, 2009 13:28

ik gebruik ontvetter 600 van motip.
heb thinner gebruikt maar dan blijf je bezig want die haalt de oude lak er ook meteen vanaf :P doekje bleef rood :D

maar oke ik ga dus die filler halen en dan zwart erop.(kan ik gewoon de goedkoopste zwart van motip halen??)
en ik dnek dat ik alle delen van de auto helemaal voor ga behandelen. en dan een beunhaas zoek en een spuitcabine huur.

en alle kleine dingen: spoiler, skirts, spiegels, instumenten tunnel, koplampspoilers,binnenruimte van de motor doe ik dan zelf.

dus weer ff doorsparen en veel tijd erin steken. vind het toch wel zonde om zoveel werk erin te doen en dan half bakke resultaat te hebben.
en heb nu al 3 keer een 33 verkocht en 3x spijt van gehad dus laat ikdeze nou gewoon eens houden en klaar maken voor nog vele jaren.
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 26, 2009 13:54

ik gebruik ontvetter 600 van motip.
heb thinner gebruikt maar dan blijf je bezig want die haalt de oude lak er ook meteen vanaf :P doekje bleef rood :D

maar oke ik ga dus die filler halen en dan zwart erop.(kan ik gewoon de goedkoopste zwart van motip halen??)
en ik dnek dat ik alle delen van de auto helemaal voor ga behandelen. en dan een beunhaas zoek en een spuitcabine huur.

en alle kleine dingen: spoiler, skirts, spiegels, instumenten tunnel, koplampspoilers,binnenruimte van de motor doe ik dan zelf.

dus weer ff doorsparen en veel tijd erin steken. vind het toch wel zonde om zoveel werk erin te doen en dan half bakke resultaat te hebben.
en heb nu al 3 keer een 33 verkocht en 3x spijt van gehad dus laat ikdeze nou gewoon eens houden en klaar maken voor nog vele jaren.
jep, gewoon zwart, kost 5 euro...

stefan33
Member
Member

do aug 27, 2009 14:22

nu met de komst van de zender kit... (jaja een hele zender kit komt eraan voor deze bella)
heb ik besloten het toch wat professioneler aan te pakken... hierdoor gaat het project wel op de lange baan.

het houd in dat ik wel zo veel mogelijk zelf ga proberen voor te bewerken maar dat ik haar ga laten spuiten.
(mssn onderdeeltje voor onderdeeltje vanwegen het nog zijn van student :D)
maar ze komt er zeker.

ik kan waarschijnlijk een garagebox huren tegen zelfde prijs als wegenbelasting+verzekering dus dan gaat ze mooi daarin en gaan we er rustig aan werken tot ze helemaal klaar is.
dan moet het wel allemaal goed gebeuren. dus dan word uiteindelijk de motor ook gereviseerd en dan waarschijnlijk opgeboord naar een 1.7 en dan maar meteen ombouwen naar een 16v. lieft op dubbele carb.

wil al zo lang zo graag een 33 die zijn mannetje kan staan op viva italia en het ssar etc...
dus daar gaan we nu helemaal voor. de verlagingset is ook al onderweg. in de toekomst ook maar eens wat koni spul scoren. alle kleine dingetjes op zijn tijd.en dan in de tussentijd maar even mijn rijbewijs halen voor aanhanger en een trekhaak op de 156 plaatsen :D

de kleur die ik gekozen had voor de 33 was voor de leuk en het zou een budget project worden voor een leuk autotje om in te rijden.
nu het serieus geworden is wil ik toch een ander kleurtje. het standaard rood is erg mooi maar wel standaard.

graag wat suggesties voor de kleur.
heb een azuro aghillis 156(baby blauw) zou het erg gaaf vinden om de 33 haar gelijke zusje te maken, maar zou dat staan op een 33 ? (witte 33 zijn ook gaaf) photoshoppers !!!!!!!

dus verdere edits komen op langer termijn eers maar eens de body helemaal netjes maken.
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 27, 2009 14:41

nu met de komst van de zender kit... (jaja een hele zender kit komt eraan voor deze bella)
heb ik besloten het toch wat professioneler aan te pakken... hierdoor gaat het project wel op de lange baan.

het houd in dat ik wel zo veel mogelijk zelf ga proberen voor te bewerken maar dat ik haar ga laten spuiten.
(mssn onderdeeltje voor onderdeeltje vanwegen het nog zijn van student :D)
maar ze komt er zeker.

ik kan waarschijnlijk een garagebox huren tegen zelfde prijs als wegenbelasting+verzekering dus dan gaat ze mooi daarin en gaan we er rustig aan werken tot ze helemaal klaar is.
dan moet het wel allemaal goed gebeuren. dus dan word uiteindelijk de motor ook gereviseerd en dan waarschijnlijk opgeboord naar een 1.7 en dan maar meteen ombouwen naar een 16v. lieft op dubbele carb.

wil al zo lang zo graag een 33 die zijn mannetje kan staan op viva italia en het ssar etc...
dus daar gaan we nu helemaal voor. de verlagingset is ook al onderweg. in de toekomst ook maar eens wat koni spul scoren. alle kleine dingetjes op zijn tijd.en dan in de tussentijd maar even mijn rijbewijs halen voor aanhanger en een trekhaak op de 156 plaatsen :D

de kleur die ik gekozen had voor de 33 was voor de leuk en het zou een budget project worden voor een leuk autotje om in te rijden.
nu het serieus geworden is wil ik toch een ander kleurtje. het standaard rood is erg mooi maar wel standaard.

graag wat suggesties voor de kleur.
heb een azuro aghillis 156(baby blauw) zou het erg gaaf vinden om de 33 haar gelijke zusje te maken, maar zou dat staan op een 33 ? (witte 33 zijn ook gaaf) photoshoppers !!!!!!!

dus verdere edits komen op langer termijn eers maar eens de body helemaal netjes maken.
blok opboren en 16V koppen scoren en en en en......
(of je koopt dat blok wat ik nog heb liggen en frist die op........kan eventueel mee zondag naar zandvoort)
verder natuurlijk heel gaaf dat je die zender set hebt, dan gaat ie echt gaaf van worden!!

en voor een kleur, kijk eens in dit topic: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... light=mean
kom je gelijk wat zender voorbeelden tegen zoals:
Afbeelding

savali33
Full Member
Full Member

RE: 33 project ZENDER UITVOERING groter uitgepakt. EDIT 27/8

ma aug 31, 2009 01:33

Goed bezig het ziet er allemaal goed uit.
Die spatborden zou ik gewoon vervangen andere exemplaren zijn er zat.

Heb je ook al onder de vloermatten gekeken?
Bij mijn 33 kon je je voeten er doorheen steken :shock:
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

stefan33
Member
Member

RE: 33 project ZENDER UITVOERING groter uitgepakt. EDIT 27/8

do sep 10, 2009 17:13

zo ik ben weer eens bezig geweest met de 33.
nu het slechte weer een beetje opgeknapt is kon ze weer even onder haar zeiltje vandaan. (binnenkort staat ze in een garagbox)

de bodem valt me nog mee. er zitten 3 gaten in en in de achterbak ook nog wel wat roest schade.

gat 1
Afbeelding

gat 2
Afbeelding

gat 3
Afbeelding

dan heb ik ook nog dit bij de bijrijdersstoel... is dit een afwatering ofzo ? aan de anderekant is deze er dus helemaal tussenuit geroest.(preventief verwijderen ?)
Afbeelding

en dan heb ik langs de linkerkant een groot probleem. lasnaad bodem dorpel is dood aan het gaan :S

Afbeelding
Afbeelding

deze roest rand is op sommige plekken helemaal door en voor de rest goed krokant...
gelukkig heb ik hier aan de rechterkant helemaal geen last van.

Afbeelding
Afbeelding

er is ook nog goed nieuws :D:D

vandaag de spulletje van tuynder binnen gekregen en al eerder een nieuwe grome rand voor de grill binnen gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

the little things make all the difference :D

zoals te zien is zijn ook de nieuwe bumpersteuntjes binnen. zoals eerder in dit topic aangegeven 8)

tot de volgende keer maar weeer :D :whistle:
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit: