Samen met mijn twee zoons heb ik twee jaar geleden de Stichting Wolters Raceteam opgerichtnadat wij in januari 2007 een eigen Seat Ibiza 1.9 TDI met 145 pk van een oud-coureur over hadden genomen. Vrij kort daarna heb ik zelf mijn clublicentie gehaald en ben ik ook nog marshal op circuit Zandvoort geworden.
Het meeste kan ik wel genieten om op het circuit alles te mogen/moeten doen, wat op de openbare weg ten strenste is verboden. Het geeft een heel apart gevoel als je op 100 meter voor de Tarzanbocht VOL in de ankers gaat en dan van 185 km terug komt naar 120 km om op drie wielen door de Tarzan te gaan.
Door omstandigheden race ik zelf op dit moment niet meer, maar ik heb in mijn jongste zoon een meer dan waardige vervanger gevonden, wat een beest kan hij op het circuit zijn, terwijl hij normaal doodverlegen is! Hij begon vorig jaar in de ZAC met een voor ons slaapverwekkende 2.33,642" en heeft dat met de finalerace in oktober verbetert naar 2.17.733" over progressie gesproken.
Helaas is met de finalerace onze Seat bij post 13 totaal kort gereden en hadden wij dus in één keer geen eigen auto meer. Kijk maar eens op www.scheivlak.nl en scroll dan naar crash oca Daniël je begrijpt dan wel wat wij op dat moment voelden. Als je trouwens met google zoekt op wolters raceteam dan zie je nog een paar aardige stukjes over ons oude team.
Omdat wij toch niet zonder auto konden, heb ik een paar weken geleden een Alfa Romeo 145 2.0 TD met 93 pk gekocht en ga die in ongeveer twee jaar tijd ombouwen voor circuitgebruik. Met enige aanpassingen moet het mogelijk zijn om ongeveer 200 pk uit het blok te halen en dan rond of net onder de twee minuten op Zandvoort te rijden. We twijfelen met het rijden nog tussen de Squadra Italia, Toer A-klasse, of de TDC, maar het is wel zeker dat mijn zoon Bastiaan HEEL ERG gaat genieten.
Als er iemand is die hierover met mij wil praten, dan zal dat heel erg gewaardeerd worden.