Ik was zaterdag van de partij met de GTV6.
In de voormiddag een paar druppeltjes gevallen onderweg, toen ik aankwam in het paddock office center gevraagd hoevéél inschrijvingen er al waren voor de gruppo extra 37
en dat met zo'n weer dacht ik. Ook een lelijke alfa trui gekocht aangezien ik jas of trui vergeten was thuis.
Gelukkig kwam het zonnetje er door. En de moment supreme brak aan. Eerste ronde viel dat goed mee kon redelijk goed méé.
De 2de al een stuk minder over een olievlek gereden einde van de gerlach en daar voor foto trekkend nederland controle verloren. Rustig doorrijden echt slechte banden dat wist ik al fabricagedatum pirelli's '97! Daarna was ik nogmaals het spoor bijster.
Dan samen met instructeur hij komt naar me toe lopen "wat een mooie auto heb jij" mijn dag kon al niet meer stuk.
Ik had vooral moeite met de juiste lijnen en rempunten. Na 1 rondje onder begeleiding stelde de instructeur het voor om het eens voor te doen. Hij was zéér enthousiast over de auto die volledig origineel is trouwens. Daarna nogmaals met mezelf aan het stuur. Had niet liever dat hij directe commando's gaf. Ik remde te zacht naar zijn zin. Maar na een paar rondjes ging het echt al vlot toen moest hij natuurlijk anderen ook instructies gaan geven.
Van zodra ik alléén op de baan was zat ik al met een soort leegte. Bovenaan op de rob slotemaker bocht tegen véél te hoge snelheid richting vangrail schol 1.5 meter. dan nog een laatste victory lap. Ik besluit om nog ff blokje rond te rijden op straat voor schijven, blok en bak wat te laten afkoelen. Zet me terug bij de gtv's rustig auto nog eens inspecteren bandjes enzo steentjes er af pulken. Spreekt er iemand me aan dat mijn rechter voorwiel nogal platjes staat. En jaar hoor lek gereden. Heb op een bepaald stuk langs brokstukken gereden om andere te laten passeren vermoed dat het daar is gebeurd heb een klein nageltje zien zitten.
Dus ik wiel verwisselen blijkt de meegeleverede wielsleutel niet te passen. Gelukkig op een alfa event hebben er veel gereedschap méé. Als ik het onderweg had ontdekt dan stond ik daar natuuurlijk.
Ach ja had al gepland die banden te vervangen en doe het ook met plezier.
Op de heenreis 2 verschillende banden vooraan dus rustig rijden nog een tijd achter een 156 met ducati sticker gereden.
Prachtig dagje tot volgend jaar! (foto's in het foto topic)
Het circuit scheid de mannen van de jongens. En ik zit overduidelijk nog bij de jongens.