Het is weeral voorbij de SSAR , en éérst een dank woord aan de organisatie voor het perfect verlopen van de tweedagen .
We hebben wel een stressy weekendje achter de rug .
Het begon al met het oprijden ,de auto transporter is later vrij gekomen door dat hij nog op depanage was en zijn we pas vanuit Brussel richting Zandvoort om 17.30 vertrokken en met de fille en de regen er iets meer dan 3 uur over gedaan .
Dus de wagen zo snel mogelijk afgeladen (de TC was maar tot 21.00 ) , het was onder tussen al 20.50 maar nog net op tijd en keurig door de t.c.
Een pluim voor de keuring die gebeurd zoals het moet streng maar rechtvaardig.
Dag 1 : zaterdag morgen leek ons droog dus slick's gezet (moesten rijden om 08.30 tot 09.30) , tijdens de briefing (om 7.45 tot 8.15 ) zei men ons dat je zeker niet op slick's moest vertrekken dat het circuit er spekglad bij lag .
snel nog bandjes wisselen .
Na het rijden komt de wagen binnen met een ratelend geluid aan de motor en ik vreesde het ergste , na kontole leek het de alternator.
Twee van de vier M5 vijzen die de alternator bij mekaar houden waren los gekomen en zo de ventilator v/d altern. raakten .
Vlug de altern.er uit gehaald ( hadden geen reserve bij ) de vijzen er uit gehaald recht geklopt ( dekoppen waren geplooit waar ze de ventilator raakte ) terug gemonteerd en nieuwe borg moeren gezet met riem . Nog snel de slick's gemonteerd , de baan was onder tussen al goed droog gereden .
Net op tijd klaar voor de tweede reeks om 10.30 , de tweede reeks geen problemen gehad behalve een olielek aan het afdekplaatje waar de benzinepomp heeft gestaan .
Opnieuw super pasta aan gesmeerd en gemonteerd en klaar .
Dag 2 : opnieuw om 08.30 gestart (op slick's) iets vroeger binnen gekomen de motor liep warm t.g.v een lek in de radiator .
Die hadden we gelukkig wel in reserve bij . nieuwe radiator gezet en alles gekontoleerd , de lager van de altern. maakte wel een beetje kabaal maar dat risico wilde we wel nemen . Terug de intermidia banden gezet ( mochten niet starten op sick's in de europa 2 kalsse) .
Wat is dat wennen rijden met intermedia banden op een drooge baan als je gewoon bent van op slicks te rijden .
Alles liep zoals het moest , maar bij het uit rijden van de baan valt de motor uit en krijg ik hem niet meer gestart .
Hebben hem dan maar 10m geduwd ( met dank voor de mensen die mij hebben geholpen ) en hem dan gesleept .
Alles nagekeken bleek de altn. riem weg . Moest net gebeurd zijn want de motor is niet warm gelopen , hebben vlug alles nagezien , er was ontst. , benzine maar om te starten had hij geen zin .
Hebben de wagen dan maar op de transporter getrokken om niet teveel van de rest te missen .
Zoals ik dus al zei , op sommige momente een beetje stressy maar voor de rest een super weekend met vrienden gehad zoals ieder jaar op de SSAR