LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: SI rijders op SS samen met ARC

vr aug 21, 2009 22:10

Hoe gaat dat dan met die brandblusser, lijkt me toch niet dat iedereen een 6 kg blusser moet gaan aanschaffen
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Lunatic
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 23, 2009 13:23

http://www.absorbittrading.nl/?portlet= ... ten&id=105

als er nog mensen dit zoeken?
in pakket kopen?

ik zelf heb er 1

voor de brandblusser ik heb er waarschijnlijk 2 of meer,als iemand nog 1 nodig heeft laat maar weten( maandag weet ik hoeveel ik er heb ) maar nergens staat welk type blusser het moet zijn,
heb zelf een 9kg poederblusser type A,B,C dus is goed..maar voor de mensen die iets anders hebben?
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

givebuzze
Member
Member

zo aug 30, 2009 22:11

Net terug !

Was geweldig, eerste keer op zandvoort, met zo een veld.

Dank aan iedereen en in het bijzonder het 105 workshop team en de Slingers!
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

TurboMarc
Guru
Guru

zo aug 30, 2009 22:16

Race 1 Zaterdag

Met de 1800 welke af en toe uitvalt zonder toerental signaal :evil:

Toch nog 2:05;0 gereden onder de 1 bar turbodruk 8)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 31, 2009 08:19

Mooie film!

Toch inderdaad het toerentalsignaal he...

_Pieter_
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 09:57

Ging lekker, 2:11 gereden op de zaterdag en op de zondag 16e overall (van de 54 deelnemers) en 7e in de Modified 2000.
En dat alles met een std TS. :D
SCARB # 4710

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: SI rijders op SS samen met ARC

ma aug 31, 2009 11:09

Race 1 Zaterdag
Met de 1800 welke af en toe uitvalt zonder toerental signaal :evil:
Toch nog 2:05;0 gereden onder de 1 bar turbodruk 8)
Lekker gereden Peter! Laat me raden. Je snelste ronden deed je in de 12e minuut?

TurboMarc
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 11:36

De uitslag zegt niets :(
Ik ben volgens de uitslag door het hele veld op 2 rondjes gezet :?:
En ik weet zeker dat ik Pieter heb ingehaald :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 31, 2009 12:29

misschien straftijd gehad ivm pitstop of ander vergrijp?

Heb je ook een lijst gekregen?

Ik heb ook lekker gereden, alleen de opmerking dat er zeer slecht gevlagd werd, stond op een gegeven moment een auto net voor bos-uit helf op de baan, geen vlag gezien, en d ebaanposten zagen er ook niet erg wakker uit. Ook meerdere auto`s mega veel benzine zien hevelen, bij een DNRT race zouden die na de eerste ronde er al uit gehaald zijn.
Nu ben ik helaas jagend op Geert over zijn benzine uitgegleden in het scheivlak, van de baan af, door het grint, er weer opgekomen, en helaas waarschijnlijk steen tussen de v snaar, geen koeling meer ... dus net voor laatste pace car situatie paar rondjes voor het einde einde 1-uurs. Zaterdag 8e getraind in de kwalificatie en uiteindleijk na lekker knokken met oa onze zuiderbuur met de rode brievenbus, een duitse 2 liter en Slinger wel 6e (achter Chris, goed gereden Chris!) in de modified classic, van de 19 gestarte auto`s.

Super weekend gehad, en de aanwezige SI rijders hebben een goed visitekaartje achtergelaten voor de klasse denk ik.

p.s. Geert: ik weet dat jij er niets aan kon doen, maar je monteur mag m.i. wel iets meer blijk geven van het feit dat het gewoon niet klopte. hij deed er nogal luchtigjes over
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 12:47

Was me 't weekendje wel weer!
Ondanks een brakke gezondheid toch heerlijk kunnen rijden.
Zaterdag een tijd van 2:10.5 kunnen klokken dus daar was ik wel content mee.
Goed kunnen knokken met Pieter, DJ en Eelco. Was erg leuk, dus ik zou zeggen, kom maar op met die TS cup!
8e in modified 2000 (van de 24) dus al met al was ik absoluut tevreden.

Helaas niemand meer gesproken want ben daarna linea recta naar huis m'n nest in gegaan om weer op te laden voor de zondag.

Ook een leuke dag maar het tempo ontbrak wat. Express rustig aan gedaan met kwalificeren want ik wilde alles koste wat kost heel houden voor de 1 uursrace. Die moest en zou ik rijden omdat die vorig jaar aan mn neus voorbij ging door een gesprongen koppakking.

Dat was een, naar mij ervaring, zeer rommelige race met veel saftey cars, gele vlaggen en rommel op de baan (een deur, spiegels, glas, een bumper etc). Wel heel erg leuk kunnen rijden met Chris en Guido (rode 156)! Super!
Was ik in de laatste paar ronden eindelijk aangekomen bij Pieter..wéér safety car, dus dat was wel een matige afsluiter..had graag nog even met mijn mede TS'er geraced.. :-)

De uitreiking en het napraten/bieren heb ik helaas moet missen omdat ik wederom ivm ziekheid meteen huiswaarts ben gegaan.

Heeft iemand een scan van de uitslagen of kan iemand zeggen hoeveelste/weinigste ik ben geworden?

Foto's van het weekend: www.geertploeger.nl/si
Binnenkort volgen de onboard beelden!

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 12:52

p.s. Geert: ik weet dat jij er niets aan kon doen, maar je monteur mag m.i. wel iets meer blijk geven van het feit dat het gewoon niet klopte. hij deed er nogal luchtigjes over
Compleet mee eens. Vind een plastic zak onder de dop ook niet echt een schoonheidsprijs..voor volgend jaar gaat er een ATL tank in, da's duidelijk.
Want met een tjokvolle tank vertrekken en met ruim driekwart terugkomen is ook niet echt ideaal. Was duidelijk merkbaar dat strafgewicht :shock:
Helaas kan ik er ook niet meer of minder van maken, maar bij deze nogmaals mijn excuses, voel me er wel nogal lullig over! :oops:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 31, 2009 12:57

voel me er wel nogal lullig over!
was jouw schuld niet! Maar wel even JS aan de oren trekken.. zou zonde zijn als je een volgende keer aan de kant gezet word vanwege dat hevelen.. het kwam overigens niet uit (alleen) de dop leek het... was ook heel erg bij rechterbochten namelijk. Ik was iets te druk om heel goed te kijken.....

Ik zal even kijken naar de lijst, word wel morgen.
staan ook de uitgedeelde straffen op, voor wie belangstelling heeft.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 13:18

voel me er wel nogal lullig over!
was jouw schuld niet! Maar wel even JS aan de oren trekken.. zou zonde zijn als je een volgende keer aan de kant gezet word vanwege dat hevelen.. het kwam overigens niet uit (alleen) de dop leek het... was ook heel erg bij rechterbochten namelijk. Ik was iets te druk om heel goed te kijken.....

Ik zal even kijken naar de lijst, word wel morgen.
staan ook de uitgedeelde straffen op, voor wie belangstelling heeft.
Zal het zeker nog even aankaarten en daar moet gewoon een oplossing voor komen. Punt.
Tijd achter een brak uitziende witte 75 gezeten (nr 252 geloof ik) en die was ook flink aan het strooien met peut! :shock: :shock:

Straffen ben ik ook wel benieuwd naar. Ging voor mn gevoel stapvoets door de pits (mijn km teller werkt niet) en er sprong direct een heel onblij kijkende marshall voor mn motorkap :? En dat terwijl er volgens toeschouwers andere auto's waren die sneller reden.

Tnx alvast voor het doorgeven/inscannen!

juultje
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 13:37

Die witte 75 heb ik ook achter gezeten. En die spuide behoorlijk inderdaad. Eelco zat daar de eerste ronde vlak achter en dat is waarschijnlijk de oorzaak van zijn motorbrand. :(

_Pieter_
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 14:43

@Peter: Op de zaterdag kwamen jullie mij idd voorbij keilen. Kon nog even aanhaken een kwart rondje, maar het strijkijzer was al gauw weer gevlogen ;-)

Mijn goede klassering op de zondag had weinig met mijn rijden te maken, maar alles met de timing van de pitstop.
In mijn in-lap ging het SC bord er nét op, maar ik had gelukkig iemand voor me (in een 156) die wist hoe het werkte en op volle snelheid doorknalde, en doken toen samen de pits in voordat we bij de SC trein waren.

In de pits stond toen al een treintje wagens te wachten voor de rode lampen einde pits. Die waren dus 2-3 minuten eerder binnen gekomen en kregen door de SC situatie een ronde aan hun broek. Einde race voor hen, dat rij je niet meer dicht.

Ong 20 sec voor mijn 2min om waren, ging de lamp weer op groen. Ik was mijzelf vergeten te timen, maar de 156 ging weg, en omdat het SC er toch nog hing, geen haast. Nog 10 sec gewacht en toen ook vertrokken. Uit de pits kon ik nog weer een dik halve ronde vol knallen voordat ik bij het treintje was, en weer achter de 156 aangesloten.

In het SC treintje zag ik dat ik weer achter de auto's reed die mij in de rondes vóór de pitstop hadden ingehaald. Oftewel, ik heb mijn pitstop zonder tijdverlies gedaan.
Door deze mazzel heb ik meerdere wagens op een ronde gezet, want velen stonden een ronde (of langer) stil tijdens hun pitstop.

Ik heb gehoord dat het tanken nogal een zooitje was, en idd veel lekkende benzine op de baan, sommige wagens gutste het gewoon uit. De baan was ook erg glad, ik kwam niet in mijn ritme om eens lekker te pushen.

Die lange SC situaties was erg zonde van de race.
Ik hoorde dat de eerste SC situatie werd gedaan vanwege ruw rijgedrag in de kop van het veld, dat vind ik een raar verhaal. Want als de raceleiding vind dat iemand iets niet netjes heeft gedaan kan je altijd die wagen een zwarte vlag geven, en even een praatje maken, zonder dat iedereens raceplezier daaronder moet lijden.
Er werd, zoals door vV aangegeven, niet altijd scherp gevlagd, idd die takelwagen stilstaand OP de baan, daar mag wel een vlag voor hangen...

Tevens duurde de SC situaties lang omdat niet iedereen door had dat je onder SC vol moet blijven knallen (zonder in te halen) totdat je bij het SC treintje bent. Een aantal wagens gingen in plaats daarvan lopen kachelen.... :x
OK het was niet in de briefing gezegd maar SC is niet hetzelfde als code 60...

Tevens begrijp ik dat iedereen een keer zijn racedebuut moet maken (mijn debuut was destijds ook niet bepaald briljant).
Maar je debuut maken tijdens een ARC race is gewoon niet zo verstandig. Er was hierdoor giga-snelheidsverschil (en ervaringsverschil) tussen de deelnemers. Ik ben er zelf 1x bijna afgedrukt bij het lappen van iemand onder blauw die wanhopig aan het slingeren was. en Ook heb ik genoeg incidenten voor mij gezien waarbij er wagens door het gras moesten om een aanrijding te voorkomen.

Maar, dit hoort allemaal bij racen. Ik heb me zeer goed vermaakt en het was genieten op en naast de baan met alle gezelligheid! :thumbs: Voor alle rijders en iedereen in mijn pitbox!
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”