Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:24

Leuk weekend gehad, beetje winderig maar goed, "daar aan de kust" waait het nu eenmaal wat harder.

Helaas ga ik nu wél kou lijden 's winters wegens geen jas..
Carlo Abarth: bedankt voor het leuke model :thumbs:

Foto's (niet veel maar wie weet...) zijn voor morgen.

Was er nu weer een WR gebroken met de S/R-Zetten :?:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:35

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet gevaarlijk heb gevonden in de rijstijl. Gewoon leven en laten leven. Als je in de bochten op d ehuid wordt gezeten, laat een ander er dan gewoon langs. Het rechte ein kan iedereen hard rijden! Maar ik kom er juist om lekker door de bochten te sturen en vind het dan heel irritant als een ander dat niet doet, je niet voorbij wil laten en dan op het rechte stuk ineens enorm gas geeft om te laten zien dat ie de snellere auto heeft rechtuit... :roll: Heb vanmorgen veel auto's eerst lekker voorbij gelaten om vervolgens 25 minuten vrij te hebben kunnen rijden. Ben in die tijd bijna geen andere auto meer tegen gekomen! Daardoor kon ik gewoon heerlijk sturen en hoefde ik me niet druk te maken om een ander die voor of achter me zat...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:39

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet gevaarlijk heb gevonden in de rijstijl. Gewoon leven en laten leven. Als je in de bochten op d ehuid wordt gezeten, laat een ander er dan gewoon langs. Het rechte ein kan iedereen hard rijden! Maar ik kom er juist om lekker door de bochten te sturen en vind het dan heel irritant als een ander dat niet doet, je niet voorbij wil laten en dan op het rechte stuk ineens enorm gas geeft om te laten zien dat ie de snellere auto heeft rechtuit... :roll: Heb vanmorgen veel auto's eerst lekker voorbij gelaten om vervolgens 25 minuten vrij te hebben kunnen rijden. Ben in die tijd bijna geen andere auto meer tegen gekomen! Daardoor kon ik gewoon heerlijk sturen en hoefde ik me niet druk te maken om een ander die voor of achter me zat...

Greetz,
Bas
tja, misschien moet ik de volgende keer ook maar wat verder achteraan gaan staan, maar je wil zo graag he!

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:41

@ HAAK :En ja zo'n selespeed accelereert nou eenmaal best goed , dus dat is op het rechte stuk misschien wel eens lastig




selespeed had bij mij niet veel uitgemaakt met accelereren denk ik op het rechte eind, daar ik al in zijn 5 de bocht uitkom naar het rechte stuk en het dan bij 6000 omw/min wel voor gezien houdt :wink: zo'n 1.6 bak is best wel kort nl. dus moet het meer van de bochten hebben , daar er idd. veel snellere auto's waren :wink:

zo snel ben ik nou ook eenmaal niet, iemand had me toevallig geklokt, en zat toen op 2min.30 voor een rondje, terwijl Jeroen met zijn witte 75TS zei al op 2min26 te zitten,maar die ging ook best hard.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
VW T5 L2H2 camper 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 06:00

Prachtig evenement en mooie challenge races.

Helaas moeten we weer concluderen dat het binnenterrein veel te klein is om alle leden te laten parkeren op type.
Tevens een nadeel dat het pitbox gebeuren er aardig wat vanaf ligt. Maar goed daar kunnen we als club weinig aan doen.
Assen heeft ook nadelen maar Zandvoort heeft de race mythe.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 08:32

Ik ben allebei de dagen geweest. Zondag was echt top. Lekker gereden met de Gtv in Gruppo Europa 2 en in de middag rijden en glijden gedaan. Echt heel gaaf, lang geleden dat ik zoiets had gedaan. Jammer van de slechte horeca op het circuit, een drama. Voor de rest , hulde aan de organisatie , alles was tot in de puntjes geregeld. Ga zometeen m'n auto maar eens grondig afspuiten . :roll:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 09:00

Zondag geweest, toen ik aankwam was het terrein vol (dan maar buiten parkeren), echter toen ik over het terrein liep was er plek zat naar mijn idee... (later ook maar even mijn auto opgehaald en binnen gezet zodat mijn 75 nog even vriendjes kon maken met andere 75's....)

Geweldige race gezien met Marc als verrassende winnaar. Volgens mij starte hij als 7, verloor 1 plekje aan straffi echter moet je wel de race uitrijden... De ene na de andere uitvaller... Finish was niet slim gedaan door de safety car eraf te laten gaan en dan gelijk afvlaggen... Iedereen weer snelheid maken en dan weer afremmen, maar dat ging gelukkig wel goed.... En die 75 zonder achterdeur met de remslangen wapperend was echt geweldig :lol:

Verder: een hoop alfa's gezien, ik dacht echt met de minst mooie alfa aan te komen maar dat viel reuze mee. Ook echt hele mooie alfa's gezien en hier en daar staan kletsen met bekenden. Ook weer mensen die ik jaren niet heb gezien (ben al 5 of 6 jaar niet meer geweest op SS).
Ik heb gewoon bij Mickeys gegeten, 5 min wachten op mijn broodje frikandel lijkt mij goed te doen... Maar moet toegeven, ze hadden buiten wel een paar extra eet tentjes neer kunnen zetten. Verder vond ik het vrij rustig en was het 17:00 ook gewoon leeg op het dak van de paddock (dat heb ik wel eens anders meegemaakt)...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 09:07

Het is weeral voorbij de SSAR , en éérst een dank woord aan de organisatie voor het perfect verlopen van de tweedagen .
We hebben wel een stressy weekendje achter de rug .
Het begon al met het oprijden ,de auto transporter is later vrij gekomen door dat hij nog op depanage was en zijn we pas vanuit Brussel richting Zandvoort om 17.30 vertrokken en met de fille en de regen er iets meer dan 3 uur over gedaan .
Dus de wagen zo snel mogelijk afgeladen (de TC was maar tot 21.00 ) , het was onder tussen al 20.50 maar nog net op tijd en keurig door de t.c.
Een pluim voor de keuring die gebeurd zoals het moet streng maar rechtvaardig.
Dag 1 : zaterdag morgen leek ons droog dus slick's gezet (moesten rijden om 08.30 tot 09.30) , tijdens de briefing (om 7.45 tot 8.15 ) zei men ons dat je zeker niet op slick's moest vertrekken dat het circuit er spekglad bij lag .
snel nog bandjes wisselen .
Na het rijden komt de wagen binnen met een ratelend geluid aan de motor en ik vreesde het ergste , na kontole leek het de alternator.
Twee van de vier M5 vijzen die de alternator bij mekaar houden waren los gekomen en zo de ventilator v/d altern. raakten .
Vlug de altern.er uit gehaald ( hadden geen reserve bij ) de vijzen er uit gehaald recht geklopt ( dekoppen waren geplooit waar ze de ventilator raakte ) terug gemonteerd en nieuwe borg moeren gezet met riem . Nog snel de slick's gemonteerd , de baan was onder tussen al goed droog gereden .
Net op tijd klaar voor de tweede reeks om 10.30 , de tweede reeks geen problemen gehad behalve een olielek aan het afdekplaatje waar de benzinepomp heeft gestaan .
Opnieuw super pasta aan gesmeerd en gemonteerd en klaar .
Dag 2 : opnieuw om 08.30 gestart (op slick's) iets vroeger binnen gekomen de motor liep warm t.g.v een lek in de radiator .
Die hadden we gelukkig wel in reserve bij . nieuwe radiator gezet en alles gekontoleerd , de lager van de altern. maakte wel een beetje kabaal maar dat risico wilde we wel nemen . Terug de intermidia banden gezet ( mochten niet starten op sick's in de europa 2 kalsse) .
Wat is dat wennen rijden met intermedia banden op een drooge baan als je gewoon bent van op slicks te rijden .
Alles liep zoals het moest , maar bij het uit rijden van de baan valt de motor uit en krijg ik hem niet meer gestart .
Hebben hem dan maar 10m geduwd ( met dank voor de mensen die mij hebben geholpen ) en hem dan gesleept .
Alles nagekeken bleek de altn. riem weg . Moest net gebeurd zijn want de motor is niet warm gelopen , hebben vlug alles nagezien , er was ontst. , benzine maar om te starten had hij geen zin .
Hebben de wagen dan maar op de transporter getrokken om niet teveel van de rest te missen .
Zoals ik dus al zei , op sommige momente een beetje stressy maar voor de rest een super weekend met vrienden gehad zoals ieder jaar op de SSAR :wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 09:52

Iemand zondag nog foto's gemaakt van mijn schuiver???
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 10:24

Weet iemand de uitslag van Concorso Di tuning ??
Ik kon jammer genoeg niet op de uitslag wachten omdat ik moest werken :?
Yep:

Uitslag Concorso di Tuning:
- Categorie Technisch:
1. Bertone Turbo van <nou ben ik ff zijn naam kwijt> :arrow: ach ja, Wouter Dobbenga dus ;)
2. 33 Imola van Susan van Oppen

- Categorie Optisch:
1. 156 3.0 V6 van Loohuis
2. 33 Imola van Susan van Oppen



Uitslag Concorso d'Eleganza:
1. Giulia TI Super van Koel
2. Alfasud 1.3 van Spitsbaard
3. Giulia Super van Damo

De auto's van het Concorso di Tuning zijn onderling moeilijk te vergelijken omdat ze elk op heel verschillende manieren onder handen zijn genomen. Het stemmen door het publiek (waarbij we vragen naar de persoonlijke favoriet) werkt daardoor veel beter dan een keuring door de jury: welk aspect zwaarder weegt dan het andere is toch een kwestie van smaak (waarover je eindeloos kunt twisten ;) ).

Voor het Concorso d'Eleganza werkten we wel met een jury, dit jaar bestaande uit Stuart Taylor van de Alfa Romeo Owners Club UK en Vic Cerami van de New York Alfa Romeo Owners Club.
Alle Concorso d'Eleganza deelnemers krijgen het uitgewerkte uitslagformulier binnenkort per mail toegestuurd.

Nogmaals mijn dank aan Meguiars autoverzorgingsproducten en Adri de Vries van Automodelli.nl voor de sponsoring en uiteraard ook aan Cor en Miranda voor de plezierige samenwerking.


Ik heb verder een bijzonder plezierig weekend gehad en vond het geweldig dat er zoveel auto's binnen het 90 jaar Zagato thema (ook de Lancia's, Bentley, Osca) bij elkaar waren verzameld. De TZ2 is en blijft voor mij de ultieme Zagato, maar de Alfetta SW had ik zo mee willen nemen. Met de Lancia Hyena zou je mij ook niet straffen :P
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma aug 31, 2009 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 10:39

Iemand zondag nog foto's gemaakt van mijn schuiver???
Geen foto's.
Wel life gezien. Het zag er Spectaculair en Sportief uit.
Had geen herhaling knop in de wagen, anders had ik het kunnen opnemen!
Gelukkig geen schade.

Werd je nog op het matje geroepen?? :roll:

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 10:48

Weet iemand de uitslag van Concorso Di tuning ??
Ik kon jammer genoeg niet op de uitslag wachten omdat ik moest werken :?
Yep:

Uitslag Concorso di Tuning:
- Categorie Technisch:
1. Bertone Turbo van <nou ben ik ff zijn naam kwijt>

Ik dus :lol:
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

alfaRob33

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 10:49

Vraag ? wat is z'n beetje de incubatietijd van het Alfavirus?


Weer na twee jaar op het SSAR geweest, beide dagen
zo rustig als het op zaterdag is, zo druk als op zondag maar beide dagen erg gezellig en goede sfeer.

Zondag de vrouw en kids een flinke injectie van het virus gegeven. de kids roepen al ALFA ALFA, nu de vrouw nog :twisted:

Complimenten voor de organisatie en met name voor de dames van de kidscorner incl.springkussen en het mooie alfalogo op de toet van de jongste
De oudste zoon wil de meneer van de TC bedanken voor de gedegen technische uitleg ook al had ie zijn vinger in de neus :wink:

Afbeelding

Tot de boxerdag
Laatst gewijzigd door alfaRob33 op di sep 01, 2009 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 11:10

Ook wij kunnen weer terugkijken op een fijn evenement, vrijdagavond gearriveerd, zaterdagavond, na nog even een hapje te hebben gegeten, terug vertrokken wegens zondag helaas andere verplichtingen.
Het was weer als vanouds top, met als hoogtepunt de Zagatoverzameling ! Knap dat zelfs wagens van het Museo werden aangevoerd.
Inmiddels, na altijd "Zandvoort" te hebben geroepen, toch stilaan overgewaaid naar het "Assen" kamp. Deze is gewoon leuker voor het evenement, ook al is het bijna dubbel zo ver rijden voor ons. Maar de organisatie heeft het helaas niert altijd voor het kiezen.
Bedankt SCARB alweer.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 11:43

Voor het eerst sinds jaren ben ik weer de zaterdag en de zondag op het SPettacolo geweest en dat is zeer goed bevallen!
Dit jaar ws het weer een fantastisch evneement, zeezout in de haren, Alfageluid in de oren en benzinedampen in de neus, helemaal perfect!
Het programma was goed doordacht, de 1 uursrace aan het einde van de dag zorgde er voor dat iedereen lekker bleef hangen.
Ik heb zelf alleen met het Spiderregister gereden, was prima, alleen jammer van 2 916's, 1 Spider en 1 GTV, die het nodig vinden om mijn lijn in de Tarzan proberen te verstoren (ik heb het gat toch dichtgezet) maar daarna in de Hugenholtz voor 3 Spiders de lijn te verzieken.. Het lijkt er een beetje op dat het minder sociale gedrag nu meer bij de 916's vandaan begint te komen, bij het vrij rijden gebeurde dit ook al.
Verder was het leuk om een blik te werpen bij het rijden en glijden en heb ik in de 33 type 2 QV meegereden, heerlijk, zo'n 33-je is in de bochten onverslaanbaar.

Van mijn kant maar twee tips:
- rijden en glijden niet op zand doen
- zorg dat de speakers ook in de paddock te horen zijn, op de tribune was dit prima maar daar zaten gemiddeld 5 man :wink:

Verder super georganiseerd!

Ps. wat was er precies met de 33 van Straffi gebeurd? Bak vastgeslagen of iets met de wielophangning?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Evenementen”