A-Repair
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: SI rijders op SS samen met ARC

ma aug 31, 2009 14:56

Pieter, graag gedaan. We hadden ook dit jaar weer een goed stel mensen bijelkaar gezocht om eea te regelen. Op de baan moeten we het zelf doen, maar de stop met al dan niet tanken is net zo belangrijk. De SI rijders reden gewoon erg goed. De snelheidsverschillen met andere, vaak nieuwe rijders, waren hier en daar te groot. In combinatie met niet kijken geeft dat spannende momenten !! Vooral in de training op Zaterdag was het rommelig. In de uursrace op Zondag echt een uur lang max attack moeten rijden en gevechten gehad. Dan is de safetycar effe lekker om bij te komen !
Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

TurboMarc
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 15:20

Arie, heb je die diesel achter je kunnen houden :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

GTIm
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 15:45

Ja Arie, hoe zat het met die Diesel?
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: SI rijders op SS samen met ARC

ma aug 31, 2009 15:58

Ik hoorde dat de eerste SC situatie werd gedaan vanwege ruw rijgedrag in de kop van het veld, dat vind ik een raar verhaal. Want als de raceleiding vind dat iemand iets niet netjes heeft gedaan kan je altijd die wagen een zwarte vlag geven, en even een praatje maken, zonder dat iedereens raceplezier daaronder moet lijden.
!
Wat dacht je van die rode 75 die in bosuit aan de overkant 'geland' was? Was denk ik genoeg aanleiding....Erg gevaarlijk punt, misschien wel het gevaarlijkste punt van heel zandvoort....

En er werd inderdaad flink geknokt de eerste 2 ronden, maar daar was geen schade, niks nakka en bijna allemaal met heel veel respect voor elkaars materiaal. En de duitser met de rode 147 was de enige die dat niet begreep in dat setje en die heeft een fraaie zwarte vlag gekregen wat later in de race. Ik heb de beste man overigens ook nog eens haarfijn uitgelegd dat ik een bijna 2 meter brede 75 niet ineens kan opvouwen tot zeg 50cm, als ik aan de binnenkant zit in de audi-S (om eens wat te noemen).

Overigens heb ik heel erg genoten dit weekend, veel racen, veel alfa's veel respect. Tja, en er gaat met zoveel auto's altijd wel wat mis, helaas, maar t is wel zo. Zelf goed opletten helpt altijd, en ook zelf doe je wel eens wat fout he, en dat vlaggen was over het algemeen erg goed, een kleine uitzondering daargelaten die vV aangaf. Zelf ook meegemaakt exact zelfde spot. Het kan allemaal veel en veel slechter qua vlaggen.
,
Binnenkort de onboard, kost ff wat tijd.
Alfa romeo: The art of the machine!

A-Repair
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 16:19

Tim, niet naar de bekende weg vragen !! Onder de laatste safetycar komen we door bos uit en de lichten op de brug zijn uit. Voor mij zit een rode 75 V6 die na een paar ronden een gat van hier tot Tokio laat vallen. Aan het begin van de safetycarronde had ik zicht op het complete veld incl. safetycar. Later dus niet meer. Ik zie Tim aanzetten en naast mij komen, ik trappen om hem voor te blijven. Voor de finishlijn hebben we dus die 75 ingehaald. Eigen fout. Na verrekening van straftijd sta ik dus 18-de ipv. 12-de.
Groeten, Arie
www.a-repair.nl

GTIm
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 17:05

Arie, het was goed bedoeld .... :lol: Ik vond juist dat je hartstikke goed reed en me iedere keer uiterst correct en slim wist op te vangen. :thumbs: heb er van genoten :!: Zelf was ik de tel ook kwijt en die jongens langs de baan hadden ook geen benul wat er gaande was. Dat de uitslag uiteindelijk was zoals ie was, was :blue_confused: wasiewaswas, voor mij ook een verrassing. Wel leuk en zonder die 20 sec. straf had ik 3de kunnen worden.

Baalde wel erg van de aanvaring met Rob, daar zitten we geen van allen op te wachten. :(
Laatst gewijzigd door GTIm op ma aug 31, 2009 17:18, 3 keer totaal gewijzigd.

GTIm
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 17:14

Trouwens, Arie, die 20 sec. kregen wij allebei op de Hunserug volgens mij toen wij m'n oude 75 van Dick inhaalde. Dat bij de Finish was zo'n grote horde tegelijkertijd! Ik was stellig van mening dat bij de laatste baanpost de vlaggen en borden al opgeruimd waren en bij start finish waren er geen lampen aan [nog rood, oranje of groen] en eerlijke gezegd wist ik niet eens dat we met de laatste ronde bezig waren [had het laatste ronde signaal zeker gemist langs de kant!] Bij de vorige SC situatie ging het net zo, bij de Grandorado Bocht wel het SC bord, uitkomen van Bos-uit ook en dan eenmaal om de hoek zag je het groene licht. Nu was er niets en we waren er beide op gebrand om scherp te zijn bij de herstart, toch?

A-Repair
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 17:35

Ik snapte wat je bedoelde Tim !! We hebben lekker gereden en daar gaat het om. Als jij je transponder vooraan in de neus hebt was je mij voor !! Zo weinig verschil. We zijn idd opa Dick voorbijgegaan, of daar geel was kan ik mij niet herinneren.
Groeten, Arie
www.a-repair.nl

ErwinV6

ma aug 31, 2009 18:10

Jammer dat Ronnie Sanen eruit werd gekegeld in de Gerlach door een niet oplettende achterblijver terwijl hij op de bumper zat van Harmen van Puttens 155 STW ......
Verder mooie race, maar wat me wel opviel is dat veel rijders zulke enorme gaten laten vallen na de herstarts daar snap ik echt niets van, makkelijker kun je geen secondes winnen toch?

Atte
Member
Member

ma aug 31, 2009 20:02

Ja, dat van die gaten laten vallen na einde safety car is heel bijzonder. Als 'chief scrutineer' zat ik op dat moment in de toren bij de wedstrijdleiding en die begrepen het ook niet echt. In de nabespreking met ondermeer de drie sportcommissarissen kwam het nog eens aan de orde.

Wat ook een punt van belang is en waar wedstrijdleiding en sportcommissie het unaniem over eens waren is het snelheidsverschil tussen de Challenge en de Squadra. Hoe hebben jullie dat zelf ervaren? Men overweegt om volgend jaar toch daar iets aan te doen; dus aparte wedstrijden voor C en S. Misschien andere suggesties?

Nog een punt uit voorgaande posts met betrekking tot Spa. Het DNRT ('Zomeravondcompetitie') zal geen toestemming krijgen om te racen op Spa (wel dus demo-achtige ritjes). Dat heeft te maken met de houding van de FIA in Parijs. Al sinds jaren wordt er gezocht naar een oplossing. Het heeft de nodige aandacht.

Bartman
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 20:09

@Atte:

Er reden op zaterdag behoorlijk wat rijders die ook nog nooit bij Squadra Italia hebben geracet. Volkomen nieuwkomers dus.

Mee eens, in de SC-situaties snappen veel rijders niet hoe het werkt. Dat zag ik ook vanuit de duinen.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 20:26

Snelheidsverschil was af en toe wel fors, maar daar valt mee te leven. Moet je rekening mee houden, zeker als je de snellere rijder bent.
In de challenge hebben we dat wel vaker, als je met de youngtimers op spa rijdt en er rijdt een trabant mee....nou dan weet je het wel...maar ook bij onze gewone races met de langzamere classics wil het snelheidverschil best wel aanzienlijk zijn.

Als je richting bosuit of scheivlak al wat langzamere rijders ziet rijden (daar zijn de snelheidsverschillen het grootst), dan kun je je aanpassen. Of je dat doet is je eigen verantwoordelijkheid, ik doe het wel en probeer altijd vast te stellen of ik gezien ben door de langzamere rijder. Maar goed, een foutje zit (van beide kanten in een klein hoekje).

Het lijkt er op dat iedereen op het spettacolo wil rijden, ook al is het de eerste keer. Dit keer hebben we geprobeerd 'wie het eerst komt, die het eerst rijdt' toe te passen. Misschien moet je een systeem op (on)ervarenheid toepassen? Misschien minder eerlijk, maar iets veiliger? Het is echt niet zo dat juist onervaren rijders moeilijkheden hebben veroorzaakt, althans, dat is zo mijn eigen inschatting. Ook ervaren rijders doen soms rare dingen.

JP6
Member
Member

ma aug 31, 2009 21:19

Het was weer een leuk race weekend. Heb lekker gereden en de challenge mannen de ruimte gegeven. Voor ons SI 'ers was er niets te winnen en alleen maar te verliezen dus ben op uitrijden gegaan in beide races.
Zaterdag einde kwalificatie brandstofgebrek door verstopt filter. Zaterdag halfweg race modified classic gaf een kuhmo voorband een stuk van zijn loopvlak de vrijheid en zodoende op canvas gefinished.
Zaterdagavond was gezellig met de BBQ en Elvis himself.
Zondagochtend de Dunlops erop en nog even voorremblokken gewisseld vanwege ernstige trillingen bij remmen. Mocht niet baten bleek in de kwalificatie, schijven krom.(geen andere bij me). Daarom iets rustiger aan de uursrace gereden, zoals gezegd op uitrijden en de snelle mannen de ruimte geven. Mede door de pacecar situaties viel het uur me erg mee.
Vond ook dat de Alfa mannen over het algemeen met meer respect voor elkaar rijden dan de sportklasse waar we normaal mee samen rijden, ook in zo'n groot veld.
De aan de kooi gemonteerde drinkfles werkte goed, in het begin zelfs te goed. Bij hard remmen kwam het water eruit zonder aan het slangetje te lurken.
Onderweg nog aan het glijden geweest op de benzine van de gepolyesterde/geplamuurde witte 75. De benzine golfde uit die kar zeg. Gelukkig kon ik uit de grindbak blijven al scheelde het niet veel.
Mijn enige punt van kritiek was de Alfa paddock, veel te klein. Ik kon er niet meer bij zaterdagochtend toen ik aankwam en stond moederziel alleen bij het Tango pompstation. Was 's nachts trouwens wel lekker rustig.
Volgende keer gewoon de Alfa's op de plek waar nu de mannen van NKHTGT stonden en zij in de tarzan paddock.

Al met al weer een goede ervaring rijker.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

A-Repair
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 22:31

Jon, als je iets nodig hebt wat je zelf niet bij je hebt moet je gewoon even sjoppen. Gerben en ik hebben veel spullen en willen altijd helpen. We hebben zelf ook wel eens iets niet als we bv. 800 km van huis zijn en dan is het fijn om bij anderen aan te kunnen kloppen. Zoek even naar de gele bus met A-Repair erop. Trouwens iedereen binnen de Challenge is best behulpzaam. Op Hockenheim bv. is er speciaal een onderdeel van een andere auto voor ons afgehaald die ook nog eens meer dan 100 km daarvandaan stond, door een Duits team. Dat heet elkaar "redden" als het nodig is. Strijd op de baan, daarnaast helpen waar het kan. Rij je met die mooie Alfetta GTV met Auto GT erop ? Strakke auto !!
Groeten, Arie
www.a-repair.nl

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 22:50

Jep, zoals Arie zegt: Onderdelen gewoon komen vragen, bij JS, bij Arie en Gerben of bij Henny of bij iedereen eigenlijk. We zijn er om elkaar aan t rijden te hebben. Zelfs de grootste concurrenten doen dat.

Maar goed om je verslag te lezen, jammer dat je niet bij de gezelligheid stond, het was inderdaad dik proppen zo. Helaas konden we niet meer ruimte krijgen. Ja, misschien had je bij Arie voor de box moeten gaan staan, dan was je dichterbij geweest. Enne, als je in de fraaie GTV reed, dan kan ik stellen dat je inderdaad uitstekend ruimte gaf, dat zien we vaak genoeg anders. Goed te weten dat je het naar de zin hebt gehad.

Terug naar “Racen - Algemeen”