vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: SI rijders op SS samen met ARC

di sep 01, 2009 08:07

gellukig eigenlijk allemaal positieve verhalen. Verschillen in rondetijden houd je altijd, nieuwelingen houd je (gelukkig!) ook altijd. Is wel een extra factor in zo`n veld en dat moet je maar hopen dat men zelf ook beseft dat de ervaring er nog niet is en word de spiegel nog meer gebruikt dan normaal al het geval zou moeten zijn.

Heb gisterenavond even gekeken wat mijn positie was op moment van de glijer in het scheivlak....: 18e overall en derde in klasse.... :evil: :evil:

en aangezien kort na mijn glijer de S.C.situatie weer inging, tot einde race zou het dat gebleven zijn...

Jammer dus van het uitvallen, maar al met al prima vermaakt, zowel auto als ikzelf kunnen dat uurtje inmiddels dus best wel aan. (vorig jaar de auto helaas niet...)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTIm
Full Member
Full Member

di sep 01, 2009 09:53

Aantal uitvallers viel idd erg mee, was in het verleden wel eens anders ... Heb trouwens ook geen gestreepte vlag voor gladheid gezien terwijl de spiegeling van de benzine je bijna verblinde [beetje overdreven maar de baanposten moeten hebben gezien dat het er lag]

In de ZAC doen ze toch indeling op tijd? Dat zou je bij dergelijke drukke evenementen ook kunnen doen hoewel je altijd het probleem behoud dat als iemand niet heeft kunnen kwalificeren met een snelle auto, dan dus in de langzamere groep komt.

Ik hoor trouwens niemand over de start van de zaterdag wedstrijd. Als je de hoofdattractie zo onder het tapijt veegt is er toch iets mis. Ik heb begrepen dat de wedstrijdleiding aan de SCARB had gevraagd wat zij ermee wilde en die zeiden geen tijd te verliezen. Denk dat met een extra opwarm ronde het toch wat netter was opgelost of iig dat in de pitstraat iedereen duidelijk maken dat je vanuit de pitlaan gaat starten. Vond dat een beetje een aanfluiting hoewel het reglementair wel correct was.

Voor de SCARB is het denk ik wel een tip om niet uit het oog te verliezen dat het bekijken van de Race Teams voor veel bezoekers een belangrijk iets is en dus dat de teams de ruimte moeten hebben. Nu stonden bij Hennie en JS de wagens in de lengte achter elkaar wat voor de teams al wat alstig is maar het publiek ziet niets van de wagens. Als je alleen maar strak geparkeerde registers hebt met baantijd wordt het toch wat saai. Daarnaast denk ik dat de ARC en SI aardige sponsoren van het evenement zijn. Een tijdelijke doorrijpas en 3 toegangskaarten vind ik dan behoorlijk mager in vergelijk tot de inschrijving die je betaald.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 05, 2009 12:27

TIm, je roert daar toch wel de nodige belangrijke punten aan. Die tijdelijke pas bleek gelukkig wel wat ruimer geinterpreteerd, waarschijnlijk omdat vele vrijwillegers de hele doorlaat niet eens kenden...

Heb zowel zaterdag als zondag diverse mensen van de organisatie gevraagd waar dan de Media Parking is. Niemand, maar dan ook niemand wist het, menig was zo eerlijk te vertellen dat daar bij de briefing ook niets over verteld was 9of ze hebben niet goed geluisterd..). Ik begrijp dat men zo min mogelijk auto`s binnen wil hebben die niets met Alfa van doen hebben, of met het evenement, maar een iets betere organisatie rondom dit punt zou welkom zijn. 4 peroonspassen en 1 autodoorlaat is toch wel normaal ja.

Enerzijds zijn de races een grote publiekstrekker, anderzijds zijn naar mijn gevoel de racers wel een beetje weggewerkt. Meer ruimte zou niet alleen welkom maar zelfs zeer wenselijk zijn.
De start op zaterdag was regelementair zeer correct. Er was bij de briefing duidleijk gewaarschuwd op tijd te zijn vanwege de afstand naar de startopstelling. Probleem was duidelijk dat velen de regelementen met een start vanuit de pitstraa niet kennen! dat gemis is de organisatie niet verwijtbaar, wel betreffende coureurs m.i. Net zoals het gedrag bij de pacecar situaties.
Maar gezien eea en de kern van het evenement zou een extra opwarm/formatieronde wel leuk geweest zijn. Maar ja ik heb er naar de wedstrijdleiding toe ook begrip voor dat dit soort beslissingen heel snel genomen moet worden (binnen de 2 minuten)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo sep 06, 2009 20:50

SPIDERVELOCE1750

zo sep 06, 2009 22:38

Eindelijk zaterdag op het internet gekregen . :D

Veel scrabbleplezier . :lol: :wink:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma sep 21, 2009 18:39

Zo bij deze eindelijk mijn ssar filmpjes. Is alleen van de uursrace. Bij race 1 in alle drukte de camera vergeten te starten (stond nog bougies te bestuderen toen onze top pitcrew kwam vertellen dat het toch echt tijd was de kap dicht te gooien en te gaan opstellen. Met resultaat want we waren keurig op tijd 8) Wel jammer dat ik race 1 niet heb want zaten ook wat leuke dingen bij waarbij uitremmen van die witte haveloze 75V6. Kruiste net achter hem langs van buiten naar binnen omdat bij buitenkant aan het afhouden was toen bij 120mtr of zo al ging remmen. Had ik niet echt verwacht dus schoot er vlak achterlangs.

Heb de safety car sittuaties en pitstop er uit gehaald. Voor de rest staat alles er gewoon op. Vond het al gedoe genoeg om de boel zo te bewerken.

ssar deel 1

ssar deel 2

ssar deel 3

ssar deel4

Groeten,
DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”