Zo!
Het heeft even een paar dagen geduurd, maar hier is dan het beloofde (foto)verslagje van een Rome-reisje per Sprint. Een beetje spannend was 't toch wel... tenslotte zou deze trip alleen al het aantal gereden proefkilometers ruimschoots overschrijden. De week voor vertrek nog 'even' van alles nagelopen en tja... toen moest 't maar gewoon gebeuren. Twee auto's (een moderne dieselleasehoer), drie vrienden...
Het plan? Naar Italie over de Gotthardpas (werd de tunnel omdat we door file in Frankrijk pas om half 11 's avonds voor de Gotthard stonden en toen was 't al donker). Tunnel is gaaf trouwens... auto nr 2 zat door toeval een stuk of 20-25 auto's voor me in de tunnel en zei aan de andere kant (toen de walkietalkie 't weer begon te doen) dat hij elke keer dat ik gas bij moest geven de radio niet had kunnen horen... Mmm... dat geldt dus voor de halve Gotthardtunnel? Leuk zo'n boxer met brulpijp . Hotelletje gepakt in Bellinzona en de volgende dag door naar Toscane.
Elektraprobleempje.. even een zekeringetje wisselen net voor de belgische grens, dat begon al goed!
Uitzicht vanuit auto 2
Tankstopje in Frankrijk... wat doet die dame op mijn dak??
Het is niet eerlijk trouwens... die diesel rijdt 1 tank leeg tegen ik 2,5... en dan is die van hem nog goedkoper ook!
Firenze... het doel van week 1 (Radda in Chianti) komt in zicht.
inderdaad... dat is yours truly bezig aan een reanimatiepoging van de radio...
Florence...
Onze oprit-voor-een-week
Dagtochtje met de Sprint... maar zo'n bord kan ik niet voorbij gaan!
San Gimignano... damn wat lijkt de sprint klein naast zo'n 159
Time to move... ons (iets minder sjieke) optrekje in Rome.
uitstapje naar Pompeji... toch maar lopend gedaan, zulke zebrapaden zijn niet goed voor je carter en je spruitstuk
Terug in Rome... kon 't niet laten om even zo'n foto te maken HET bewijs!
Sprint die ineens benzine lekt met tanken... gelukkig stopte het snel. Waarschijnlijk die (@*#&@)&$@-rubbermof bovenaan bij de vulslang... daarna maar niet meer zo vol gepropt. Aandachtspuntje voor thuis...
Op de terugweg naar huis nog even de snelweg afgevlogen bij die scheve toren...
Terugkerend ritueeltje na een dag met veel warme, snelle autostradakilometers; beetje olie bijvullen de volgende ochtend...
En dan... op weg van Genova naar Zwitserland;
Mankementi di motori! v-snaar kapot. Vreemd, zat er amper 3000km om! Niks aan te doen. En nee, ik weiger om hiervoor de wegenwacht te bellen Na een paar mislukte pogingen (natuurlijk geen reservesnaar bij me, wat je ook meezeult, toch nooit 't goeie) bleek een stuk overhemd (kwaliteitje hoor van de makro!) het aardig te doen. Niet goed genoeg om ook de dynamo aan laadstroom te helpen, maar de waterpomp draaide. Dat bracht ons 2 dorpen verderop, waar een italiaanse brezan-achtige me voor 9 euro aan een nieuwe snaar hielp. Mooi! Anderhalf uur vertraging, maar nu konden we op naar de Passo della Spluga!
Tankstopje in Zwitserland
En van daar na nog een nachtje slapen naar huis... beetje jammer dat de volgende ochtend de radio ècht de geest had gegeven. Nouja, toch nog 13 van de 14 dagen aan de gang kunnen houden. Op de splugenpas of in de tunnels heb je 'm ècht niet nodig, maar op lange stukken snelweg is 't toch wel fijn!
Dus... what do we have? Een SUPERgeslaagde vakantie... soort van maiden voyage van de Sprint. 4400 km in 2 weken... bijna alleen maar mooi weer, en hij rijdt/stuurt/remt uitstekend.
To-do de komende week;
- Verlichting fixen (onderweg provisorisch gefixt)
- kmteller fixen (iemand een nieuwe kabel liggen?)
- gaskabel fixen (onderweg provisorisch gefixt, iemand een nieuwe liggen?)
- radiobedrading nakijken, zit ergens sluiting in
- WASSEN!! Ik was zaterdagavond laat thuis en zondag toch nog even naar zandvoort gekomen... degenen die daar waren hebben 't kunnen zien
Heerlijke reis.. ik zou zo instappen en weer gaan!