Kon het niet laten en heb de carbs omgewisseld voor mijn schoongesopte exemplaren.
Heb de oude carbrubbers laten zitten, dus was alleen boutje-moertje, wel even nieuwe pakkingen ertussen geschoven.
Hij starte na de wissel bijzonder vlot, dus de benzinepomp is in topstaat.
Doordat de tank van de Jet net als bij een 75V6 in de kofferbak zit (lekker hoog) staat er altijd benzine in de pomp dus start ie altijd vlot.
Bij de Alfetta GTV was het altijd zo'n ramp om m weer te starten na stilstand, want daar zit de pomp hoger dan de tank.
Bij de Jet gaat dat dus gewoon perfect.
Resultaat van de nieuwe carbs is dat ie alweer stukken beter loopt. Er zit veel meer gang in, het wagentje heeft er nu echt zin in
Ze staan niet mooi synchroon, maar er is nu wel veel betere acceleratie, en ook op deellast loopt ie acceptabel en pakt ie goed op.
Wel is er nog steeds geen stationair, staat veel te laag. Ga ik nog even stellen.
Gewoon het handgas een beetje uittrekken is wel cru.
Groet, Pieter