do sep 10, 2009 13:02
Gewoon de polisvoorwaarden er op nalezen:
(...) niet verzekerd is als (...)
Snelheidsritten
Met de auto wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheidselement. Deelneming
aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland waarbij het
snelheidselement niet overheerst, is wel verzekerd.
Hieruit kan je afleiden dat je auto bij deelname aan de rijstijlverbeteringscursus niet verzekerd is, maar bij het Concorso defilé bijvoorbeeld wel. Al zal de verzekering dat laatste waarschijnlijk proberen te weerleggen door te stellen dat rijden op een circuit per definitie een snelheids-evenement is. Maar ja, hoe zit het dan met de bestelwagen van de man die een nieuwe plaat in de vangrail komt zetten...?
Je hebt het daar over deelneming aan een evenement, Donleo had zijn auto op de parkeerplaats staan. Dan is de aard van het evenement en de locatie niet relevant meer. Het had ook bij hem thuis op de parkeerplaats kunnen gebeuren.
Overigens mail ik altijd naar mijn tussenpersoon als ik bijv een rijvaardigheidstraining of het circuit op ga. Dan vraag ik voor een verzekering voor een dag voor dat evenement. Voor de rijvaardigheidstraining was het nooit een probleem, mocht gewoon. Voor echt circuit rijden verschilde het een beetje wat de aard van het evenement was, soms was het 10 euro voor een dag, maar ook wel eens het 10-voudige.
De vangrails worden vervangen door personeel van het circuits met auto's waar niet eens een kenteken op zit. Op zandvoort gaat dat met de Nissan's op Assen weet ik het niet.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.