MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Wie o wie heeft iets gezien 29 augustus op zandvoort

di sep 08, 2009 20:56

Ach, het is maar blik. Uithuilen en opnieuw beginnen en over een paar jaar ben je het vergeten. Je gezondheid of dat van iemand anders is veel belangrijker!
Waarheid als een koe....maar het zal je auto maar zijn waar een lelijke deuk in zit en een LEEG briefje onder de ruitenwisser. Ik zou de dader op dat moment toch een iets minder goede gezondheid toewensen. Ik blijf uiteindelijk ook maar een mens.
En met deze situatie heeft gezondheid helemaal niks te maken natuurlijk.

Maar goed, wel even een lekker positief bericht tussen de scheldkoren door. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Donleo

wo sep 09, 2009 10:39

Hallo allemaal,
Even voor de duidelijkheid en om verdere geruchten direct af te kappen; ik ben inderdaad met mijn 575 op het circuit geweest tijdens het SS en wel op zondag, NIET op zaterdag.
Afgezien van het feit dat ik met m'n auto helemaal niet op de plek ben geweest waar alle GT's stonden, is het dus absoluut niet door mij en/of mijn 575 veroorzaakt.

Heel vervelend zo'n voorval. Ik hoop enkel dat de werkelijke dader (met of zonder F), zich alsnog zal melden.
Ja dat mag ik hopenl.. bedankt voor je reactie in ieder geval.
Ken je per ongeluk niet nog meer ferrari eigenaars die mogelijk wel de zaterdag is/zin geweest?

Donleo

wo sep 09, 2009 10:45

Ach, het is maar blik. Uithuilen en opnieuw beginnen en over een paar jaar ben je het vergeten. Je gezondheid of dat van iemand anders is veel belangrijker!
klopt het is maar blik.. maar ja wel erg mooi blik dan.. en dat wil je niet beschadigd zien. Daarbij komt dat ik hem net die morgen bij de garage had gehaald ivm herstel schade van een bumper van iemand die in mijn achterscherm had gezeten (ook niet bekend). Dus ja het geld groeit me niet op de rug en wederom declareren bij de verzekering heeft als gevolg verder zakken van schade vrije jaren.

Ik las ook nog iets over in het klavertje plaatsen.. bij wie moet ik daarvoor zijn?
Leo

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wie o wie heeft iets gezien 29 augustus op zandvoort

wo sep 09, 2009 11:26

Ken je per ongeluk niet nog meer ferrari eigenaars die mogelijk wel de zaterdag is/zin geweest?
ken er nog 1, maar dat was zondag, een rode 328GTS , en die stond ook heel ergens anders. Zelf zaterdag geen Ferrari gezien. Een type zou ook erg helpen denk ik, denk dat de meeste |lfaliefhebbers ook wel enig verstand van de verschillende F-modellen hebben.

Maar als zoals gesteld ALLE auto`s gefotografeerd zijn, moet er gewoon een foto van zijn, toch?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo sep 09, 2009 17:01

Ik las ook nog iets over in het klavertje plaatsen.. bij wie moet ik daarvoor zijn?
Leo
Ik zou het proberen op redactie(at)alfaclub(punt)nl
Succes
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Andretti Molletti

wo sep 09, 2009 20:04

Ik zou prijzengeld op die man/vrouw zijn hoofd zetten!! :twisted:

dat iemand dit uit frustratie meld kan ik heel goed begrijpen maar de reacties zijn echt hartverwarmend!!

Niemand die initiatief neemt en zegt kom laten we een potje maken voor het slachtoffer of iets op een andere manier doen...
Meeklagen en iemand beschuldigen zonder bewijs is dom... heeeeel dom!!!

Of je weet echt wie het gedaan heeft, of je doet wat, of :-$

Als je wilt stort ik een 5-je in je schadepotje. (als iedereen dat hier doet ben je binnen :lol: )

Wie de schoen past....

Raimon
Guru
Guru

wo sep 09, 2009 20:14

Wellicht kun je een beroep doen op het waarborgfonds?

Getuigenverklaringen zullen niet zo'n probleem zijn? Aantoonbaar maken dat je getracht hebt om de identiteit van de 'dader' te achterhalen ook niet... enz enz.
156 SW 1.9 JTD

Corrado
Guru
Guru

do sep 10, 2009 09:59

Ben ook best bereid om 5 euro in een schadepotje te storten in dit geval.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 10, 2009 10:52

Getuigenverklaringen zullen niet zo'n probleem zijn? Aantoonbaar maken dat je getracht hebt om de identiteit van de 'dader' te achterhalen ook niet... enz enz.
Dat is een goed idee, het voertuig is op een parkeerplaats beschadigd, er moet wel op te zien zijn dat het door een ander motorrijtuig is veroorzaakt en er zijn genoeg mensen die het voertuig onbeschadigd hebben zien staan en vervolgens met beschadiging... hopelijk gaan ze alleen niet zeuren over dat ie op het circuit stond (en anders een beetje crea met de waarheid omgaan :roll: )
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 10, 2009 10:54

Dat is een goed idee, het voertuig is op een parkeerplaats beschadigd, er moet wel op te zien zijn dat het door een ander motorrijtuig is veroorzaakt en er zijn genoeg mensen die het voertuig onbeschadigd hebben zien staan en vervolgens met beschadiging... hopelijk gaan ze alleen niet zeuren over dat ie op het circuit stond (en anders een beetje crea met de waarheid omgaan :roll: )
Hoezo, de auto stond op een parkeerplaats. Of die parkeerplaats bij een circuit, winkelcentrum of kerk ligt, is niet relevant voor de verzekering. De verzekering zal er ook geen probleem van maken.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do sep 10, 2009 12:01

Gewoon de polisvoorwaarden er op nalezen:
(...) niet verzekerd is als (...)
Snelheidsritten
Met de auto wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheidselement. Deelneming
aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland waarbij het
snelheidselement niet overheerst, is wel verzekerd.
Hieruit kan je afleiden dat je auto bij deelname aan de rijstijlverbeteringscursus niet verzekerd is, maar bij het Concorso defilé bijvoorbeeld wel. Al zal de verzekering dat laatste waarschijnlijk proberen te weerleggen door te stellen dat rijden op een circuit per definitie een snelheids-evenement is. Maar ja, hoe zit het dan met de bestelwagen van de man die een nieuwe plaat in de vangrail komt zetten...?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 10, 2009 12:44

Volgens mij moet je om aanspraak te maken op het waarborgfonds dit al meteen bij hun melden?

Op de parkeerplaats staan is toch wel wat anders als meedoen aan een evenement? Als je je auto bij de F1 parkeert zou je dan ook de l*l zijn... :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 10, 2009 12:59

Volgens mij moet je om aanspraak te maken op het waarborgfonds dit al meteen bij hun melden?
Nee, je hebt drie jaar de tijd...

Belangrijker is dit:
U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet.
en:
Er moet bewijs zijn van de schadegebeurtenis. Alleen uw eigen verklaring is onvoldoende bewijs. U moet dus getuigenverklaringen kunnen overleggen van getuigen die uiteraard bereid moeten zijn hun verklaring onder ede te herhalen.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 10, 2009 13:02

Gewoon de polisvoorwaarden er op nalezen:
(...) niet verzekerd is als (...)
Snelheidsritten
Met de auto wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheidselement. Deelneming
aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland waarbij het
snelheidselement niet overheerst, is wel verzekerd.
Hieruit kan je afleiden dat je auto bij deelname aan de rijstijlverbeteringscursus niet verzekerd is, maar bij het Concorso defilé bijvoorbeeld wel. Al zal de verzekering dat laatste waarschijnlijk proberen te weerleggen door te stellen dat rijden op een circuit per definitie een snelheids-evenement is. Maar ja, hoe zit het dan met de bestelwagen van de man die een nieuwe plaat in de vangrail komt zetten...?
Je hebt het daar over deelneming aan een evenement, Donleo had zijn auto op de parkeerplaats staan. Dan is de aard van het evenement en de locatie niet relevant meer. Het had ook bij hem thuis op de parkeerplaats kunnen gebeuren.

Overigens mail ik altijd naar mijn tussenpersoon als ik bijv een rijvaardigheidstraining of het circuit op ga. Dan vraag ik voor een verzekering voor een dag voor dat evenement. Voor de rijvaardigheidstraining was het nooit een probleem, mocht gewoon. Voor echt circuit rijden verschilde het een beetje wat de aard van het evenement was, soms was het 10 euro voor een dag, maar ook wel eens het 10-voudige.

De vangrails worden vervangen door personeel van het circuits met auto's waar niet eens een kenteken op zit. Op zandvoort gaat dat met de Nissan's op Assen weet ik het niet.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 10, 2009 13:19

Je hebt het daar over deelneming aan een evenement, Donleo had zijn auto op de parkeerplaats staan. Dan is de aard van het evenement en de locatie niet relevant meer. Het had ook bij hem thuis op de parkeerplaats kunnen gebeuren.
Ik citeer wat er bij Univé in de voorwaarden staat om aan te geven het 'aanwezig zijn op een circuit' op zich, zoals eerder verondersteld, geen criterium is.

Terug naar “Het Forum Café”