Als wij een vreemde motor in een auto inbouwen gebruiken wij industriele trillingsdempers als motorsteunen. Dit zijn rubbers met aan beide zijden een metalen plaat eraan gevulcaniseerd met daaraan een draadeind of een inwendige schroefdraad.
In mijn kadett heb ik zo rubbers met een dorrsnede van 75 mm en een hoogte van 25mm gebruikt, deze zijn ook nog eens flink stugger als origineel. Ik heb de variant met twee M12 draadeinden gebruikt.
Hiervoor zul je wel enkele dingen moeten aanpassen.
Maar ligt bij een 4 cilinder de motor dan wel netjes in het verlengde van de as? bij de v6 is dit zeker niet het geval, die ligt flink schuin opzij.
Bakrubbers heb je volgens mij ook twee hoogtes in. Je kunt vervolgens ook nog het bakrubber doorboren met een boor van 10mm vanaf een kant tot je voelt dat je op de andere kant gekomen bent en dan dat laatste stuk met 8mm doorboren. Hierna een 8mm bout door het gat plaatsen en je rubber kan in ieder geval nooit meer uit elkaar getrokken worden. Het boren moet je eigenlijk wel doen als de bak in de rubbers hangt omdat de rubbers dan belast worden. de extra mm geeft een beetje speling.
hier kun je ook nog een andere versie zien...
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.