Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Vandaag was ik aan de beurt.. - zonder benzine....

vr jun 24, 2005 19:06

Vandaag in mijn enthousiasme heb ik het ook mogen ondervinden. Felle zon, zonnebril op en lekker toeren met de Spider. Even langs mijn schuur, en beetje opruimen (heerlijk, zo'n koele schuur) en vervolgens de Spider starten om weer naar huis te rijden.
Voor mij gelukkig,op 500 meter van mijn schuur, sputtert de Spider en valt langzaamaan stil... eerste gedachte, vapour lock? Maar het bleef en na een blik op de benzinemeter zag ik dat deze wel heel erg laag stond... Maar het lampje brandde niet... Toch maar teruggelopen naar mijn schuur, peentjes zwetend op het platteland in de volle zon, T-shirt uit naar een jerrycan met benzine die ik heel toevallig net had staan :). Weer 500 meter teruggelopen, weer peentjes zwetend en in de volle zon de benzine in de tank gedaan.
Na een tijdje doorstarten liep de Spider weer als een naaimachientje... gelukkig!!!

Moraal: ik heb geluk gehad dat ik maar op 500 meter van mijn schuur strandde, elk ander punt op de route naar huis was verder van een benzinebron vandaan geweest..

Of ik iets geleerd heb???? Wie zal het weten....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Andretti Molletti

RE: Vandaag was ik aan de beurt.. - zonder benzine....

vr jun 24, 2005 19:13

Je hebt geleerd dat je je benzinelampje moet maken...
en dat je lid moet worden van de ANWB!

;)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: Vandaag was ik aan de beurt.. - zonder benzine....

vr jun 24, 2005 19:30

Moraal: ik heb geluk gehad dat ik maar op 500 meter van mijn schuur strandde, elk ander punt op de route naar huis was verder van een benzinebron vandaan geweest..

Of ik iets geleerd heb???? Wie zal het weten....
Je kunt iig nog wel wat leren.... :o

Afbeelding

Niet alleen thuis kun je tanken, maar daar hebben ze tankstations voor uitgevonden. :blue_lol: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

matra sports
Guru
Guru

vr jun 24, 2005 19:38

ik had vandaag een lekke tube. ook op enkele honderden meters van mijn eindoel....... mmmmm..... nou ja einddoel , point of interest :biggrin: drankenhandel De Vos voor de insiders. Die hadden vandaag de Wiekse Witte voor de tender al :wink: :wink:
Ter plekke effe het wiel omgezet en de handjes gewassen. Was best leuk. Doe mijn een Sjoes galmde het :biggrin:

@Sergio, een litertje ergens in de haute vwatuur verstoppen voor emergency cases ?

groeten
jos

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 24, 2005 20:19

@ Andretti; ik ben lid, al jaren, maar om de WW te bellen om mij een wandeling van 500 meter te besparen? Of was je net in de buurt? :wink: Het wachten in die zon was zwaarder geweest, denk ik :wink: En dat benzinelampje werkte vorige week nog, mijn 'nare' eigenschap is dt ik op het lampje rij...

De tank zit nu weer vol met super plus met loodvervanger en het Spidertje staat weer droog gestald. Vullen ging moeizaam trouwens, 40 liter bij de pomp heeft mij ergens tussen de 5 en 10 minuten gekost. Reactie van de kassiere, ach ja, dat doet hij wel vaker.., ik zag je staan ja, het is gelukkig alleen bij de loodvervanger. :?

Daarna de creditcard door het apparaat, is mijn creditcard geblokkeerd.. Mijn creditcardgegevens zijn blijbaar ook ontvreemd en mijn kaart is preventief geblokkeerd... Dus betalen moest cash, gelukkig had ik dat bij mij, ik weet niet hoe ik anders had meten betalen, maar ik kan jullie vertellen dat dat in dit geval niet mijn voorkeur had 8)

Overigens heb ik de afgelopen dagen heel veel positieve reacties op de Spider mogen ervaren: .mooie auto', 'sommige mensen hebben het maar goed', 'doe voorzichtig ermee', tot een bouwvakker in zn busje die tegen zn maatje zei ' maar er zit wel een kras in de lak'.
Altijd leuk om te horen!!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Rens 1.7QV
Guru
Guru

vr jun 24, 2005 20:46

kleine tip: tank dan zonder loodvervanger. :wink: Gewoon super 98

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vandaag was ik aan de beurt.. - zonder benzine....

vr jun 24, 2005 22:34

ik had vandaag een lekke tube. ook op enkele honderden meters van mijn eindoel....... mmmmm..... nou ja einddoel , point of interest :biggrin: drankenhandel De Vos voor de insiders. Die hadden vandaag de Wiekse Witte voor de tender al :wink: :wink:
Ter plekke effe het wiel omgezet en de handjes gewassen. Was best leuk. Doe mijn een Sjoes galmde het :biggrin:

@Sergio, een litertje ergens in de haute vwatuur verstoppen voor emergency cases ?

groeten
jos
Wiekse Witte ? is toch veel lekkerder bier op de markt, dacht dat jij een fijnproever was :roll:

Afbeelding
156

gjanssen
Newbie
Newbie

vr jun 24, 2005 22:41

Geef mij maar Grolsch, vooral na een paar honderd meter lopen in de hitte!!!
Gerrit

- Fiat voor brave vaders
- hobby Maserati Merak '75
gone - 33 1.5IE 146 1.4TS X1/9 Alfa 75 TS '88

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 24, 2005 23:28

Gelukkig heb ik geen verstand van auto`s want ik was gewoon doorgereden hoor met een lege tank. :wink:
Ik rijd met mijn MG altijd op de dagteller. De meter daarvan werkt niet goed. Dan weet ik ongeveer wanneer er weer wat in moet. Maar met die huidige benzineprijzen is het toch ook elke keer weer schrikken bij de pomp. :schrik:

Alfasassie

vr jun 24, 2005 23:44

Je leert vast niet...

Nouja, voor een paar weken/maanden?

Maarja, dat is nou dat typische Alfa

:wink:

Groetjes Saskia

matra sports
Guru
Guru

za jun 25, 2005 10:57

@Jasparon. ik had een tender kado gehad en hoegaarden is nog niet op fustjes te hebben. Maar je hebt gelijk natuurlijk ! :wink:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

za jun 25, 2005 11:03

Nou dat is mij ook bijna een keer overkomen. Toen stond het wijzertje op nul en lampje aan, alleen nog niet zo lang geleden was er getankt en gezien de dagteller die altijd op nul wordt gezet was nog niet zo ver op gelopen dat de tank ook leeg zou zijn.

Dus ik dacht, dan zal dat wijzertje wel niet zo goed werken. Ik moest die dag een kilometer op 60 rijden. Toen ik nog een kilometer op 5 a 10 moest begon de 33 toch wel moeilijk te doen. Ik kon opeens niet meer wegrijden bij een stoplicht :oops: . Hij bleef nog wel aan de praat en daarna reed die weer gewoon. Toen dacht ik toch wel dat het maar eens tijd was te gaan tanken. Later was ik gelukkig nog thuis gearriveerd had de 33 op de oprit geparkeerd. De 33 daarna ook geen meter meer verder rijden. Dus ik had ook wel geluk gehad. Had daarna even een paar liter gehaald en toen deed die het wel weer.

Alleen nou bleek dus later dat de tank niet helemaal vol was getankt :oops:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vandaag was ik aan de beurt.. - zonder benzine....

za jun 25, 2005 19:18

@Jasparon. ik had een tender kado gehad en hoegaarden is nog niet op fustjes te hebben. Maar je hebt gelijk natuurlijk ! :wink:
ik was al :shock:
156

Cavolo

zo jun 26, 2005 01:09

Lekker is dat... heb ik helaas al 3x meegemaakt....(ben gelukkig lid vd ANWB)

was een keer om 2 uur snachts tegen een 166 aan t racen op de a12 bij arnhem.... ik volle pep, hij op de cruisecontrol....langzaam begon ik snelheid te verliezen... tot ik stilstond :( 2 uur moeten wachten op de gele bus met benzine...)

andere keer met 75: lekke tank: stroomde gewoon leeg op de snelweg

laatste keer: benzine metertje bleef hangen... (giulia) ik dacht dat ik nog een halve tank had.....NOT :) vriend van me stopte meteen, dus dat was snel opgelost :biggrin:

een ezel.....maar zelf Cavolo geen 4x, dus ik zet de dagteller altijd op 0 na tanken, zodat ik dat kan voorkomen...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo jun 26, 2005 01:55

Ach ik stond ook een keer zonder, met m'n toenmalige Alfetta sedan met gat in tank (max. 10 liter ging net, vraag me niet hoe ik daar achterkwam :oops: ). ANWB-meneer gooide 95-octaan erin, loodvrij ooknog (destijds was 98 met lood nog net gewoon te koop). Gelukkig gebeurde het onder werktijd 8)
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Het Forum Café”