Naast mijn Mito wilde ik nog een leuk projectje hebben die niet al te veel koste en apeekaa vrij was.
Na lang zoeken kreeg ik een seintje uit den haag dat er nog een leuke alfetta te koop stond, ik als transaxle fanatiekeling vond dit een buitenkansje.
Na de eerste bezichtiging wist ik het al, dit word m, een witte 1.8 uit 1980.
omdat foto's meer zeggen dan woorden.
What to do:
Interieur opkalevateren
Er zit een blauw lelijk interieur in, dit wil ik eruit hebben, de zijpanelen zijn al verwisseld voor skai zwarte , nu zoek ik alleen nog de achterbank en 2 voorstoelen
roest roest roest
Ok ik overdrijf nu want behalve op de neus en een deuk in de motorkap is hij nagenoeg roestvrij!!, hoe knap is dat
De neus en zijscherm heeft in elkaar gezeten, en dit is ooit al aangepakt, niet mooi maargoed, dit proberen wij natuurlijk beter te doen, zonder ervaring maar met tijd zat, dus uiteindelijk zal het lukken.
De roest is zoals te zien weg , maar het is nog niet helemaal strak, heb eigenlijk een goed schuurmachientje nodig
Bijgeluiden tijden het rijden
Flink kraken tijden inveren achterkant
Mijn vrees was dat dit de rubbers waren die in de triangel vast zaten, maar geluk is bij de domme en het waren dus de rubbers van stabilisatiestang, loshalen een kilo vet erom/in en easypeasy opgelost, de rubbers waren alleen maar verdroogd.
hier en daar ook nog een paar platen onder de otoo vastgelast.
Wiellager linksvoor.
Hier heb ik nog niks aan gedaan, dit schuiven we een paar weekjes vooruit, moet het ding nog bestellen.
Wat ik nog moet doen,
De hele neus + motorkap moet nog opnieuw gespoten worden, ik ga maar eens op zoek naar een cheap adresje, maar heb ook nog een ideetje qua kleuren
Interieur afmaken, binnen moet het echt netjes zijn, dus bijpassende stoelen en achterbank zoek ik nog,
bumper plaatsen
de voorbumper moet ik nog ophalen en plaatsen
koni's
rode dit keer, rijd toch iets eleganter dan gele, oja en ik heb ze al.
Achterlichten
ben nog opzoek naar de orginele (iets smallere), als deze niet te vinden zijn dan in ieder geval 2 dezelde
dit was het wel zon beetje, werk zal er blijven met zoon auto, dus we blijven sowieso bezig.
actie foto
ik weet trouwens niet of deze alfetta al bekend is bij de club, maar dus bij deze
Mvg Merijn