tnx en heb daarom kop ook niet meer extra gevlakt, turbo komt maar eerst even zo rijden.mooi inlaatspruitstuk voor een turbo ombouw...![]()
![]()
Ziet er netjes uit in ieder geval.
Ga dus echt die kop er niet nog eens af halen, snij het er af en plaats het er tussen, als dat nog lukt, anders beetje inotec easy gasket er tussen, drogen en vast draaien.en dan een 75 TS koppakking gebruiken of het oortje van de pakking afsnijden en verplaatsen...
Je hebt hier het "inlaatspruitstuk" van de 155 te pakken, die heeft de gasklep aan de kant van het schutbord zitten. Dat wil je niet op je lengtegeplaatste motor, dus je zult er eentje van een 75TS moeten scoren. Eigenlijk bedoel je het plenum, het inlaatspruitstuk zit op de kop geschroefd en doet niet veel meer dan de injectors huisvesten.Alleen heb ik qua vorm een andere inlaat.
onder aan het spruitstuk kun je pluggen uitdraaien, en met dash aansluitingen je watervoorziening treffen.Het gat achter in het blok dichtmaken?![]()
Waar haal je dan het koelwater vandaan voor je pomp? Het lijkt me een absolute noodzaak om aan de achterzijde van het blok koelwater terug te voeren. Of zijn er giet pluggen die je er uit kan draaien? Zit ook nog een temp sensor op. Ik dacht voor de injectie.
KDFi is hetzelfde als MegaSquirt 2, alleen is de electronica kleiner uitgevoerd. Ik zou KDFi halen, omdat dat prima in de kast van de 155 injectie past. Je kan dan zelfs de kabelboom van de 155 blijven gebruiken.Change of plans.
De bedoeling was alles met de originele 155 motormanagement eerst draaiend te krijgen en daar tijdje mee te rijden en later over stappen op KDFI.
Dit gaat dus niet meer gebeuren, er komt nu direct een Megasquirt 2 op, aangezien JV Engineering hier om de hoek zit en ook een eigen vermogens rollenbank heeft. Prijs hoef ik het ook niet voor te laten en de kennis is meer dan voldoende voorhanden. Ook kan ik gebruik maken van alle sensoren van de 155 en kan de LHM vervallen dus ook daar hoef ik geen plekje meer voor te maken.
Klopt, maar denk niet dat JV me dan de ondersteuning gaat geven die hij nu zal doen (is n.l. ook nog eens klant van ons) prijs maakt bijna niets uit en wordt me geassembleerd en in een behuizing geleverd. Als ik iets nodig heb is het 200 m van ons vandaan en ik gun ondernemers uit de regio ook wat. Kast van de 155 maakt me niet zoveel uit enige is dat ik de penbezetting moet omzetten van de bosh stekker naar die van de geleverde behuizing, waar JV me ook nog eens mee helpt.KDFi is hetzelfde als MegaSquirt 2, alleen is de electronica kleiner uitgevoerd. Ik zou KDFi halen, omdat dat prima in de kast van de 155 injectie past. Je kan dan zelfs de kabelboom van de 155 blijven gebruiken.