sparks_devil

RE: MiTo QV (multiair)

ma sep 28, 2009 23:48

toch nog een nieuwtje:

Hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail. Wat betreft uw vraag, het volgende.

De productie van de Alfa Mito QV zal van start gaan in januari 2010. De verwachting is dat de eerste leveringen kunnen plaatsvinden in februari 2010. Vooralsnog zijn de prjzen niet bekend.

Met vriendelijke groet,
Fiat Group Automobiles Netherlands B.V.

mag een nieuwe auto uitzoeken en wil graag een QV vandaar mijn mail aan Alfa (lees fiat)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4190
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo QV (multiair)

di sep 29, 2009 19:43

Mie too!

Dus ff geduld, het werd toch al op prijs gesteld als het een 2010 auto was....

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: MiTo QV (multiair)

di sep 29, 2009 19:57

Lucky bastards ! :wink:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4190
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo QV (multiair)

di sep 29, 2009 20:13

Glorious Bastards :lol:

sparks_devil

RE: MiTo QV (multiair)

di okt 06, 2009 01:25

thanks :D

kan eigenlijk niet afwachten, ben benieuwd hoe de 170 pk gaan aanvoelen in de Mito.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

di okt 06, 2009 08:13

thanks :D

kan eigenlijk niet afwachten, ben benieuwd hoe de 170 pk gaan aanvoelen in de Mito.
het is ook de enige leuke auto ind e 20% bijtelling volgens mij :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4190
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: MiTo QV (multiair)

di okt 06, 2009 22:57

Vrijdag proefgereden in een 120pk uitvoering, die vond ik al lekker vlug!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

wo okt 07, 2009 08:44

Vrijdag proefgereden in een 120pk uitvoering, die vond ik al lekker vlug!
maar kijk jij alleen naar de Mito, want bijvoorbeeld de abart grand punto vind ik ook nog een optie, zeker met het esse-esse pakket (180pk), tis alleen geen 20% auto
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: MiTo QV (multiair)

ma okt 12, 2009 12:17

voorlopige prijzen voor de Mito QV: 27.500 - 29.500 euro

ik kan niet wachten tot feb 2010 :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

do okt 22, 2009 22:12

De publiekspresentatie van de Mito QV gaat plaatsvinden op Auto Moto d'Epoca, de grote klassiekerbeurs is Padova.

De QV wordt op de Alfa-stand vergezeld door een 8c Spider en enkele klassiekers uit het tijdelijk gesloten Museo Storico. Die auto's zijn niet zomaar geselecteerd. Elk daarvan draagt trots het quadrifoglio verde-symbool: de RL Targa Florio (1923), van winnaar Ugo Sivocci, de P2 Grand Prix (1925), de Formule 1kampioenswagen van Juan Manuel Fangio: Tipo 159 “Alfetta” (1951), een Giulia Sprint GTA; de 33 TT 12 wereldkampioen merken (1975) en de 155 V6 Ti DTM-winnaar (1993).

Bonus: mooi plaatje ;)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 23, 2009 17:40

net met de Mito 155pk gereden en hier mijn bevindingen:

-
motor loopt in zijn vrij niet mooi constant rond, beetje gehik voelbaar door trillingen (kan bij alleen deze zo zijn?)
geen bizar turbo gevoel (wat ook een voordeel is)
achterklep wat niet super werkt als je hem dicht wil doen
schakeld niet als een mes in de boter
niet echt snel (beetje verpest ben ik wel door de auto's die ik gehad heb)
rood had 1500tpm eerder kunnen beginnen omdat hij dan toch "niks" meer doet

+
ligt super strak op de weg
direct stuurgevoel
remt door aai op het rempedaal (veel harder doorremmen vond ik minder)
zeer goede stoelen
zeer goed geluid standaard (audio)
geen echte turbo auto, maar 1 die gelijk gaat als je het gas intrapt
knoppen en dergelijke allemaal duidelijk zonder het boekje te lezen

conclusie: ik wacht op de QV (en dan met een chippie naar de 200pk en dan ben ik helemaal tevreden) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 23, 2009 20:14

De vraag is natuurlijk of er wel 30 pk winst te halen valt, lees de site van Squadra tuning maar, op de huidige 1.4 turbo's valt al weinig pk winst te halen, simpelweg omdat de turbo's te klein zijn.
Bij de multiair motoren is het ook de vraag of er dankzij dat multiair systeem wel iets te halen valt qua vermogenswinst met een chip. Als je pech hebt niet.......
Echter door de vernieuwde techniek worden turbo's niet echt meer overbemeten gekozen. Vroeger zat er zomaar 30% en meer marge op een turbo. Tegenwoordig is dat niet meer vanzelfsprekend.
Oktober 2009
Wat betekent MultiAir voor ons als chiptuner ? De laatste jaren zijn de chiptuningsmogelijkheden rond benzine motoren al aardig veranderd. Fabrikanten zijn qua ontstekingsmoment (waar vroeger het grootste deel van de winst van chiptuning vandaan kwam) steeds verder naar de pingelgrens gaan werken. Dat komt, omdat de regeling van de ontsteking steeds preciezer uitgevoerd kan worden. Daardoor blijven er dus maar kleine marges over. We verwachten dat dat met de MultiAir nu helemaal voorbij zal zijn. Althans niet op de manier zoals "normale" motoren dat bieden.

Gelukkig worden vanaf nu wel heel veel kleinere turbomotoren geïntroduceerd waardoor er altijd extra vermogen te halen valt. Maar zoals al uit de MiTo 155 pk en de komende 159 1750 TBi gebleken is, is de vermogenswinst ook daarbij niet heel erg spectaculair. Althans in vergelijking met vroeger. Een een spectaculaire koppelwinst is nog wel altijd mogelijk. Dat is te wijten aan het feit dat turbo's steeds preciezer gekozen worden qua afmetingen voor het beoogde vermogen. Hoe kleiner de turbo hoe eerder deze op gang komt en dat komt weer ten goede aan de behoefte aan koppel op lagere toeren.

MultiAir opent hopelijk een nieuwe wereld voor ons als merk specifieke chiptuner. Het kan ook het einde van beïnvloeding betekenen. De komende tijd zal dat gaan leren......
Zie ook:
Hier en Hier.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

zo okt 25, 2009 23:01

De vraag is natuurlijk of er wel 30 pk winst te halen valt, lees de site van Squadra tuning maar, op de huidige 1.4 turbo's valt al weinig pk winst te halen, simpelweg omdat de turbo's te klein zijn.
Bij de multiair motoren is het ook de vraag of er dankzij dat multiair systeem wel iets te halen valt qua vermogenswinst met een chip. Als je pech hebt niet.......
Echter door de vernieuwde techniek worden turbo's niet echt meer overbemeten gekozen. Vroeger zat er zomaar 30% en meer marge op een turbo. Tegenwoordig is dat niet meer vanzelfsprekend.
Oktober 2009
Wat betekent MultiAir voor ons als chiptuner ? De laatste jaren zijn de chiptuningsmogelijkheden rond benzine motoren al aardig veranderd. Fabrikanten zijn qua ontstekingsmoment (waar vroeger het grootste deel van de winst van chiptuning vandaan kwam) steeds verder naar de pingelgrens gaan werken. Dat komt, omdat de regeling van de ontsteking steeds preciezer uitgevoerd kan worden. Daardoor blijven er dus maar kleine marges over. We verwachten dat dat met de MultiAir nu helemaal voorbij zal zijn. Althans niet op de manier zoals "normale" motoren dat bieden.

Gelukkig worden vanaf nu wel heel veel kleinere turbomotoren geïntroduceerd waardoor er altijd extra vermogen te halen valt. Maar zoals al uit de MiTo 155 pk en de komende 159 1750 TBi gebleken is, is de vermogenswinst ook daarbij niet heel erg spectaculair. Althans in vergelijking met vroeger. Een een spectaculaire koppelwinst is nog wel altijd mogelijk. Dat is te wijten aan het feit dat turbo's steeds preciezer gekozen worden qua afmetingen voor het beoogde vermogen. Hoe kleiner de turbo hoe eerder deze op gang komt en dat komt weer ten goede aan de behoefte aan koppel op lagere toeren.

MultiAir opent hopelijk een nieuwe wereld voor ons als merk specifieke chiptuner. Het kan ook het einde van beïnvloeding betekenen. De komende tijd zal dat gaan leren......
Zie ook:
Hier en Hier.
bij abarth leveren ze ook een upgrade kitje, is idd met andere turbo...
maar we zullen wel zien, eerst TE LANG wachten op de QV
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

di okt 27, 2009 18:05

Vandaag weer een stukje in een 135pk mito gereden en het is eigenlijk gewoon een hele lekkere combinatie.
120pk is al goed, maar de multiair is nog lekkerder, hangt goed aan het gas en rap genoeg.
De 105 pk heb ik nog niet gereden maar wel gemerkt dat deze lekker fel op het gaspedaal reageert, boxerachtig!!
DNA werkt zowel bij de 105 als 135 pk ook met gaspedaalresponse en overboost op TB.
Start en stop of stop en start werkt goed en zeker niet irritant, startinstallatie voelt aan alsof die extra startacties geen problemen gaan opleveren.
Er zijn echter een heleboel omstandigheden waarbij S&S niet werkt, zoals bij koude motor, ruitenwissers in hoogste stand ed.
Met mijn rijstijl komt S&S trouwens helemaal niet in werking, aangezien ik zelden voor het stoplicht sta met de bak in vrij, als je in zijn 1blijft wachten blijft de motor gewoon draaien.
De mito was al leuk, maar is er nu alleen maar nog beter op geworden, ben erg benieuwd naar de 170pk met veersysteem.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: MiTo QV (multiair)

wo okt 28, 2009 13:11

Ik ben benieuwd of de actieve dempers de MiTo comfortabeler maken.

Ik heb heel erg veel met de MiTo gereden, en ook redelijk veel op het circuit, op de Nordschleife merkte je dat de MiTo nog best wel wou hellen, en je miste echt die laatste push tot het rood, zeker bij het uitkomen van bochten, je moest steeds iets te vroeg opschakelen. In Assen heb ik met een verlaagde MiTo gereden, dat was echt al een hele verbetering, wat kon je met dat ding verschrikkelijk hard, in de Gert Timmer heb ik heel wat 8C's opgeduwd. Nou zat ik ook wat minder nerveus achter het stuur dan de mannen met een auto van twee en een halve ton. Wel grappig dat door het verlagen van de MiTo het weggedrag echt veranderd, je hebt beduidend meer neiging tot overstuur.

Alleen zijn die achterdempers ook gelijk je stabi, en als je de boel gaat verlagen komt die stabiliserende werking nog later in werking waardoor de auto bij echt bot over drempels nogal veel omhoog wou komen. Maar dat valt ook reuze mee. Later is diezelfde auto uitgerust met gele Koni's, toen werd hij pas stug (heerlijk, net zo stug als mijn 33), maar wat kon je er toen verschrikkelijk hard mee af- en opritten op zeg.

Maar de MiTo vond ik vaak genadeloos hard en oncomfortabel, zeker als je naar 18" wielen gaat. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daarom de MiTo laten voor wat ie is.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”