Helaas toch de ANWB moeten bellen.
Toen ik wilde starten sloeg die gelijk af, was ook niet met gas aan de praat te houden. Hoorde ook veel geplof, waarschijnlijk onverbrande benzine in de uitlaat (?).
De Wegenwachter heeft gekeken en na wat WD40 bij de gasklep en na het lostrekken van de temperatuursensor sloeg 'ie eindelijk aan. Uitlezen lukte helaas niet. Welgeteld 300 meter kunnen rijden, en toen was het weer over.
Wilde ook niet meer starten en inmiddels was de startmotor ook aan het overslaan. Snel de ANWB teruggebeld, maar de Wegenwachter was weer op weg naar een ander pechgeval.
Tweede Wegenwachter heeft ook gekeken of het uitmaakte of de temperatuursensor of lambdasensor iets veroorzaakte, helaas... Gasklephuis schoongemaakt en als zodra hij wiebelde aan het kabeltje van de LMM ging het injectorlampje op het dashboard aan en uit. In ieder geval liep hij weer enigzins.
De Wegenwachter is vervolgens in de 156 naar het eerste pompstation op de A16 gereden en ik in de WW-bus er achteraan. Stationair lopen doet hij nogsteeds niet lekker, maar hij sloeg niet direct af. En als hij afsloeg kreeg ik 'm weer aan de praat.
Vanaf daar met dichtgeknepen billen richting Voorburg gereden in de hoop dat de twee stoplichten in Voorburg niet op rood zouden staan... Lang verhaal kort gemaakt, hij staat nu bij de dealer. Helaas niet geheel op eigen kracht, maar zag echt geen andere mogelijkheid. (Sorry Dré...)
Tot slot, niks dan lof over de ANWB. Had vanavond echt geen raad geweten als ik ze niet had gebeld, want dan stond ik nu nog op de parkeerplaats van de meubelboulevard (en dat wil je niet rond deze tijd)
En @ Richard, PB terug

, @ AM, hoop inderdaad op een BDP-sensor, of iets simpels

155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09