Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote Alfa-vakantie-fotookes-2009 topic

zo sep 06, 2009 16:38

Ik denk dat de linker Fiat is en de rechter Seat. Op de originele foto's is het logo niet te 'lezen', maar kwa andere kenmerken (kleur e.d.) is het dus geen familie, maar verre neven ;-)
Stonden wel in een Fiat-garage, vandaar m'n veronderstelling dat beide Fiatjes waren.....
De rechter (voor de kijker) is een Seat. Linker zou kunnen, want ze waren er ook zonder dat 'gevleugelde' ornament voorop. Ding bestond ook nog als Zastava.

Peterke
Full Member
Full Member

RE: Het grote Alfa-vakantie-fotookes-2009 topic

do sep 10, 2009 23:31

Foto's van onze vakantie aan het Lago Maggoire

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Robbie146
Full Member
Full Member

zo sep 13, 2009 18:53

Foto's van onze vakantie aan Lago di Garda, Sirmione zijn hier te vinden:

http://www.wullems.net/Galery_Sirmione_2009/index.html
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Dinky Boy
Miniaturista

do okt 08, 2009 16:53

Net terug van een weekje Ierland, waar ik samen met enkele Nederlandse vrienden deelnam aan de 'BLR' van de sectie West Midlands van de AROC UK.

Ierland is het land van de fourty shades of green en nog een heleboel andere kleuren:

Afbeelding

We hebben eens gevraagd hoe het zit met al die kleuren. Als je wilt gaan schilderen moet je wel een vergunning aanvragen, maar de invulling is vrij (althans, in Clonakilty). Dat levert soms wanstaltige combinaties op van hardroze gevels met appelgroene kozijnen, maar meestal is het wel apart en verder gewoon vrolijk. Samen met de vaak handgeschilderde bedrijfsnaam boven de winkelruit zijn de geveltjes daardoor onmiskenbaar Iers.

Afbeelding

Vliegend met AerLingus krijg je een leuke korting bij Hertz autoverhuur. Een andere belangrijke reden om voor Hertz te kiezen: ze hebben de Alfa 159 in het assortiment. '... or similar' zegt de website. Had tevoren nog gebeld, maar ze konden niets garanderen. Wij kregen dus een één jaar oude Similar S40 1.8 F mee :?

Afbeelding

Prima reisgezel overigens, alle mogelijke luxe zat er op en aan: airco, lederen bekleding, cruise control, etc. Links rijden (niet te verwarren met rechts parkeren ;) ) had ik al vaker gedaan, blijf me er over verbazen dat ik daar nooit aan hoef te wennen. Rechts sturen is een ander verhaal. Had vaak genoeg verhalen gehoord van mensen die aan de verkeerde kant instapten of het portier opengooiden als ze wilden schakelen, maar daar had ik geen last van. Wel dat ik in de lucht links van me zat te graaien als ik was ingestapt en de gordel wilde omdoen #-o Inschatten hoeveel Similar er nog links van je zit als je op een smalle weg (en daar rij je veel op) moet uitwijken voor een tegenligger is even wennen. Het lastigste vond ik eigenlijk het achteruit rijden op parkeerplaatsen e.d. , hoewel het achteruit inparkeren aan de linkerkant in een drukke winkelstraat in één keer goed ging 8)

Afbeelding

Verkeer van links heeft dus voorrang? Lastig? Valt mee, meestal zijn wegen bij kruisingen niet gelijkwaardig, dus of je voorrang hebt zie je aan de stopstreep op de weg. Of in sommige gevallen een verkeersbord, waarbij ik me afvraag voor welk gevaar ik hier gewaarschuwd wordt :wink:

Afbeelding

Even een dagje in m'n eentje er op uit. Ik wil gaan wandelen bij de Gap of Dunloe (we zitten in aantal dagen in Kenmare, county Kerry). Vanaf de zuidkant staat deze niet aangegeven, maar ik weet dat ik door de Black Valley moet. De wegen zijn smal en hobbelig. Ver vooruitkijken is het devies, uitwijkplaatsen zijn er nauwelijks. Toen ik klaar was met deze en een paar andere foto's bleek dat een paar honderd meter verderop iemand stond te wachten. Maar wel een vriendelijke groet als je elkaar even later passeert.

Afbeelding

En opeens rij je dan toch door de Gap of Dunloe, waarvan wordt gezegd dat deze voor auto's gesloten is. Dat staat nergens aangegeven, of dat moet in het Gaelic zijn geweest :-k

Afbeelding

Kan me dat verbod wel voorstellen, kwam elf van deze jaunting cars tegen. Eigenlijk zou de pas (Tourist) Trap of Dunloe moeten heten :D, de steile stukken moeten de passagiers er uit omdat de knol het anders letterlijk niet meer trekt, dan loop je zelf behoorlijk te puffen. Ik had trouwens geluk met slechts elf 'tegenvoeters', het is inmiddels laagseizoen en ik heb in totaal maar drie keer achteruit hoeven rijden en slechts twintig minuten hoeven wachten.

Afbeelding

Ook Britse Alfisti houden van 'Italiaanse' kentekenplaatjes, zoals op deze Bert met Twinspark motor:

Afbeelding

Geweldig mooi Sudje:

Afbeelding

Collectie Alfa's van Engelse, Ierse en Nederlandse deelnemers. De arme Duitsers die ook vliegend over waren gekomen werden door de autoverhuurder met een Toyota opgezadeld.

Afbeelding

Wachtend op het startsein voor de Treasure Hunt, de puzzelrit op zondag. Lijkt veel op onze ritten, alleen is de afstand groter en zijn de meeste vragen gegroepeerd rond dorpskernen. Parkeren, rondwandelen en lezen, véél lezen.

Afbeelding

Grijze Monti met enig patina:

Afbeelding

De bonte gevels leveren soms mooie kleurencombi's op:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke kentekenplaat trouwens. Ik vroeg de eigenaar nog, 'Is that what you ask yourself every morning, why Alfa?' 'No, that's me' reageerde zijn vrouw meteen :P

Alleen in Ierland drink ik Guinness...

Afbeelding

Onderweg weinig 'last' van fietsers, maar achteloos over bergweggetjes scheuren is er desalniettemin niet bij:

Afbeelding

Soms kan je je eigen Spider opeens heel erg missen... ook al is het rijden op Ierse wegen dan soms behoorlijk afzien, weet ik uit ervaring. Bijna aan de top van de Healy Pass op Beara Peninsula.

Afbeelding

Flink ingezoomd, dat duurt nog even voordat die boven zijn:

Afbeelding

Inmiddels afscheid genomen van de groep en nog even een avond en ochtend in Dublin:

Afbeelding

Dag dat we daar aankwamen was één en al regen, het weer van de volgende ochtend maakte het afscheid nemen van Ierland wat moeilijker.

Afbeelding

cor
Guru
Guru

do okt 08, 2009 19:51

Prachtig Hans!

Kan me die Gap nog goed herinneren, in '77 met Corry in een 1750 GTV en een jaar later samen met zus en zwager in een 'beimperiaald' Renaultje 4., die had het knap zwaar :wink: :?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 08, 2009 20:53

Afbeelding

Prachtig verhaal maar met het bovenstaande plaatje maak je meer bij een autoliefhebber los dan 1000 woorden. :o :o :o

Dat gaat gegarandeerd een nieuwe vakantiebestemming worden hier... 8)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Coosje
Full Member
Full Member

vr okt 09, 2009 10:39

Jeetje Hans, ziet er geweldig uit :thumbs:

Wat een omgeving en wat een weggetjes :biggrin:
Zou er graag es met de ti overheen willen scheuren :driving:
zei zij die vanochtend 'maar' van Ede naar Wageningen is gereden in de sud, een iets minder grote uitdaging...

En de kleuren van de huizen..ach..gewoon lekker vrolijk..tis weer es wat anders :blue_lol:

De boxerdag was ook heel leuk , prachtig weer en veel leuke auto's, maar dat kun je op de foto's wel zien.
Ik zou zeggen: Registerdag 2010: nieuwe poging :wink:

groetjes, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma okt 12, 2009 20:09

Pas terug van ons huwelijk en gelijk ook onze huwelijksreis op Hawaii.

Helaas geen enkele Alfa gezien daar :wink:

Wel op de terugweg in San Francisco, daar kwam deze Spider ons voorbij gereden.

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Performa
Guru
Guru

ma okt 12, 2009 20:11

Proficiat!
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Het grote Alfa-vakantie-fotookes-2009 topic

ma okt 12, 2009 20:17

Proficiat!

Na 18 jaar in "zonde" samengeleefd te hebben, werd het toch wel eens tijd :wink:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

ICEFARMER
Newbie
Newbie

zo dec 20, 2009 00:56

Dit jaar zijn we terug in Italië geweest,via omwegen. :wink:

Hier in Turijn bij het Officino Abarth,een foto uit autovisie was mijn inspiratie.Dit gebouw was ooit de Abarth fabriek zelf,de huidige is er nu vlak naast.

Afbeelding

Afbeelding

Te gast op een kleine heuvelklim in Sarezzo-lumezzane

Afbeelding

Net op tijd voor de solden bij Bugatti. :D

Afbeelding

Stelvio-pass.

Afbeelding

Met de hond op de kombaan op het dak van de Lingotto fabriek in Turijn.

Afbeelding

Voor alle foto´s en het reisverslag,deze links:

http://nl.tinypic.com/useralbum.php?ua= ... EPHw%3D%3D

http://www.gamequarter.be/new/v4/forum/ ... php?t=2780

.

witte
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

ma jan 25, 2010 17:58

@ roeltje 164

aan het Idro meer,
dan heb ik je daar zien staan met de 164 met Italiaanse raamband, vlakbij de slager. elke keer als ik er langs reed was of je Alfa er niet of ik had geen camera bij me! bij deze een een spot!
ik zat in de Anna (al 25 jaar) op het park zelf beneden aan het water.

gr eelco

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

di feb 02, 2010 12:59

Hier dan nog maar even een kleine toegift.
Een tripje naar de griekse eilanden met bella macchina.
Ongeveer 10.000 probleemloze km's afgelegd (afgezien van een lekke band van de aanhangwagen)....en een half litertje olie kunnen we haar ook weer niet kwalijk nemen.

Brindisi:
Afbeelding

Karpathos:
Afbeelding
Afbeelding

Kreta:
Afbeelding
Afbeelding

En thuis:
Afbeelding
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

brianpolly
Member
Member

do apr 01, 2010 17:25

In het prachtige zuid limburg ( nabij vaals )

De 146 die ons probleemloos verplaatst heeft de hele vakantie:

Afbeelding

De auto van de buurman:

Afbeelding

En deze stond vlakbij de albert heijn, toch wat "bijzonder"

Afbeelding

Jeroen S
Guru
Guru

wo apr 28, 2010 18:00

ik zat even door de vakantiefoto's van vorig jaar heen te bladeren omdat ik er alweer zo'n zin in heb,
Toch nog even een paar posten:

Hotel in Oostenrijk
Afbeelding

Bella Italia
Afbeelding

Afbeelding

De garage waar ik mijn radiateur wilde laten vervangen, uiteindelijk niet gedaan en met prop naar huis gereden..
Afbeelding

Superstrakke 33
Afbeelding

Lago di Ledro
Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”