Ex-RM collectie - deel 8
Deel 1 (A) vind je
hier
Deel 2 (B-C) vind je
hier
Deel 3 (D-F) vind je
hier
Deel 4 (FDS) vind je
hier
Deel 5 (G-L) vind je
hier
Deel 6 (M-O) vind je
hier
Deel 7 (P-Q) vind je
hier
Deel 8 (R-S)
Deel 9 (T-V) vind je
hier
Deel 10 (W-Z) vind je
hier
Rodger Mangelsdorf: AR 8 (basis Old Cars)
Rodger is samen met Ger Franse bezig geweest met grilletjes om Old Cars Iveco en Fiat Daily's om te bouwen naar Alfa's. Bij Ger resulteerde dit in foto ets grilletjes, bij Rodger in een zelf gefabriceerd gietmalletje. Met deze grille heeft hij dit en de volgende twee volgende modellen omgebouwd. De ombouw hield niet op bij de grille alleen. Ook de zwarte kapjes op de neus, de spiegels en de opschriften zijn aangepast op deze letterlijk unieke modellen en daarnaast heeft hij nog wat detail toegevoegd als de raamlijsten, de rode middenstip op de wielen, etc.
Rodger Mangelsdorf: AR 8 (basis Old Cars)
Rodger Mangelsdorf: AR 6 (basis Old Cars)
In de laadbak wat stenen en een schop, een prachtig detail, dat op deze foto helaas niet goed tot zijn recht komt. Op het moment kan ik niet bij de andere foto's, maar jullie houden een foto van me tegoed waarop dit beter te zien is.
Een van de inmiddels vele BAT 5's. De SMTS is wat aan de smalle kant, maar verder een fraai model. Naast SMTS hebben o.a. Provence Moulage, Bizarre, Fisher (in 1/24!) en LookSmart de BAT 5 in het assortiment gehad, waarbij de laatste naar mijn mening de eerste (en enige) was die écht goed was uitgevoerd.
Solido: 6C 2500 Graziani's Staff Car
Een bijzondere en zeldzame uitvoering van de redelijk bekende 6C 2500 van Solido.
Solido: 6C 2500 Austria Peace Car
Nog een zeldzame uitvoering van de 6C 2500 van Solido, al oogt hij minder speciaal dan de vorige.
Starter: 8C 2300 Le Mans winner 1933
Lang voordat Ixo en Simple Gamma zich op de 8C 2300 Le Mans stortten, waren ze er al van Starter. De factory builts waren niet slecht, maar zeker ook niet van de hoogste kwaliteit. Voor een goede bouwer hadden de kits veel meer potentie. Ik vraag me alleen al jaren af hoe iemand op het onzalige idee heeft kunnen komen, om niet alleen de leren bandjes op de gele decal voor de motorkap mee af te drukken, maar er bovendien nog donkere lijntjes omheen te zetten ook! Het ziet er echt niet uit!
Styling Models (BBR): Tipo 412 Touring Spider
Een zeldzaam en gezocht model van Styling Models, onderdeel van BBR. Aan diverse dingen kan je zien dat het een vroeg model was. Met name het gebruik van ijzerdraad op de motorkap valt daarbij op, maar kijk ook eens naar de wielen: echt mooie spaakwielen van voor het foto-ets-spaakwielen tijdperk.
Volgende keer verder met de T.