BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

F1 ontknoping

zo okt 18, 2009 10:45

Wat heb ik genoten van de qualificaties gisteren !
Kunde & timing hebben de startgrid bepaald .

Ik gun het Barrichello zo hard, na jaren waterdrager voor Schumi leek het weer de 2e viool na Button te worden... maar remmodifatie zorgt er voor dat Rubinho nu de laatste tijd Button achterlaat...

Natuurlijk zal morgen de invloed van evt. regen weer bepalend zijn en of je Pitstop en tankinhoud toevallig goed samenvallen met een overschakeling van Full wets naar Intermediates of Slicks of vice versa . Rubens staat licht, maar zo kan hij misschien vooraan wegkomen en als enige vrij zicht hebben .

Button misgun ik het niet hoor, symphatieke jongen die ik dankzij z'n toenmalige GKS Kartteammaat Jan Heylen ontmoet heb en leren apprecieren .
Ook Vettel weze het gegund hoewel die nu vanop p.15 de omstandigheden echt moet mee hebben (misschien kan Webber op't goeie moment 'n "Piquetje" doen ... :twisted:

Hopelijk heeft niemand mechanische pech, Ik herinner me dat Rubens met Ferrari 't hele WE eens de snelste was en moest opgeven met ... lege tank miscalculatie bij Ferrari... Het zit 'm thuis meestal niet mee .

In ieder geval kijken straks al hebben we weer 2u vertraging zoals in de qualif, liever dat dan een kunstmatige lichtstoet processiegang à la Singapore...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

elogiov6
Full Member
Full Member

RE: F1 ontknoping

zo okt 18, 2009 19:45

Wa een lekkere wedstrijd heb best wel genoten.....
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 18, 2009 20:03

Wat een lekkere wedstrijd heb best wel genoten.....
Zacht uitgedrukt wow SUPER!!!!!!!
Ik heb echt genoten(niet best wel :wink: ) :thumbs:

Dominic
Guru
Guru

Re: RE: F1 ontknoping

zo okt 18, 2009 20:18

Wat een lekkere wedstrijd heb best wel genoten.....
Zacht uitgedrukt wow SUPER!!!!!!!
Ik heb echt genoten(niet best wel :wink: ) :thumbs:
+ 1

Kroontje
Junior Member
Junior Member

zo okt 18, 2009 22:29

Ja er gebeurde echt vanalles!!
Vorig jaar was mooi, maar dit jaar was er ook genoeg spektakel:D
Nu:
Rode Alfa Romeo 147 2.0 TS uit 2006

Vroeger:
Zwarte Alfa Romeo 156 1.8 TS uit 2001
Blauwe Alfa Romeo 147 1.9 JTD uit 2003

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 18, 2009 22:55

idd.
en Barrichello heeft thuis ook nooit meeval...
maar WK is verdiend voor Button die vandaag zeker niet op veilig reed, wel 'n paar voorliggers die zichzelf elimineerden :shock:
Raikkönen heeft dé oplossing gevonden om banden snel op te warmen... :wink:

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 19, 2009 09:07

mooie race maar een ernstig slechte dag voor Ferrari :(

(zowel Ferrari als Raikkonen zakken (onnodig) een plaats....)

(ben ik dan de enige niet zo barrichello fan??? ik vind hem maar matig, ik mis de gekke gasten met ballen als Villeneuve, Alesi en Irvine!! Of Raikkonen in zijn tijd bij Sauber en misschien toch ook wel Verstappen......)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

tommaso
Guru
Guru

di okt 20, 2009 11:05

Ben wel enigzins Barichello fan.
Zaterdag zijn prachtige kwalificatie gezien in die regenomstandigheden. Prima pole.

Maar zondag bleek hoeveel die waard was. Met weinig benzine was hij toch niet in staat helemaal voorin te rijden.
Wel als altijd mooi Gp in mijn geliefde Brazilie.
De Finnen deden elkaar een cadautje net zoals de japanners.
Die Kobayashi was echt leuk om te zien hoewel hij wel iets teveel trucjes van de Schumi's en Alonso's had overgenomen qua lijnen rijden.
Trulli maakte zich belachelijk.
En Fisico mag ook wel met pensioen en liet zich piepelen door debutant Kobayashi.

Volgende race in Abu Dhabi op een nieuw circuit op Yas Island. Zal wel weer een zandbak zijn hoewel het aan zee ligt.
Mijn werkgever heeft daar een hotel gebouwd dat volgende week open gaat vlak voor de GP.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: F1 ontknoping

di okt 20, 2009 11:19

Ben wel enigzins Barichello fan.
Zaterdag zijn prachtige kwalificatie gezien in die regenomstandigheden. Prima pole.

Maar zondag bleek hoeveel die waard was. Met weinig benzine was hij toch niet in staat helemaal voorin te rijden.
Wel als altijd mooi Gp in mijn geliefde Brazilie.
De Finnen deden elkaar een cadautje net zoals de japanners.
Die Kobayashi was echt leuk om te zien hoewel hij wel iets teveel trucjes van de Schumi's en Alonso's had overgenomen qua lijnen rijden.
Trulli maakte zich belachelijk.
En Fisico mag ook wel met pensioen en liet zich piepelen door debutant Kobayashi.

Volgende race in Abu Dhabi op een nieuw circuit op Yas Island. Zal wel weer een zandbak zijn hoewel het aan zee ligt.
Mijn werkgever heeft daar een hotel gebouwd dat volgende week open gaat vlak voor de GP.
nee joh, die Kobayashi was juist gaaf, stelletje mietjes dat ze lopen te zeuren (Button) dat hij geblokt wordt... Was een onzin, vecht nou eens voor je plekje....
dan nog die fantastische inhaal actie op Fisi, volgens mij zat hij een meter 15 achter hem en dan toch nog uitremmen, geweldig!
of met 3 man naast elkaar met die 2 gekke japanners, YEAH, dit wil ik zien, auto's over het gras, driftende f1 wagens (Nakajima in die rechterbocht met 2x een apex), dit maakt F1 weer leuk om te kijken (de vorige 2 races was ik in letterlijk in slaap gevallen!)

tja, Trulli had geen gelijk, maar dan weer een boete van 10k uitdelen is ook weer zo triest, okee Trulli reageerd fel (deuheu, italiaan die vecht om in de F1 te mogen blijven) maar daarna was het Sutil die maar bleef terug komen om zich te verdediggen......
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

tommaso
Guru
Guru

di okt 20, 2009 13:21

Kobayashi was de man van de race wat mij betreft.
Kunnen we inderdaad nog veel lol aan beleven.

Ik had Jarno vanaf zijn F3 tijd gevolgd toen hij in Duitsland nog tegen Ralf Schumacher reed en hem zoek reed.
Eigenlijk nooit zijn kunnen goed laten zien. Altijd bij vlagen. Beetje Barichello .

Mijn vrienden Piquet sr en Senna zijn ook wel eens pissig geweest op iemand maar toen lag de situatie duidelijker.
Afijn we weten niet wat er voor die bocht tussen die twee gebeurt was. Hoorde wel zoiets bij de BBC van Jarno en dat Alonso hem gelijk gaf maar het fijne ontging me even.

Volgende race mag iedereen lekker racen voor wat ze waard zijn. Kan leuk worden op dit semi straten circuit.
We zullen voor Kobayashi duimen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 20, 2009 14:57

Kobayashi kan in GP2 zijn DAMS teammaatje niet volgen, maar DAMS-team is sowiso ondermaats... o ja 't is 'n Belg die teammaat (Jerome d'Ambrosio) :lol:
Het verwonderde me niet dat in de regenqualif de Jappen goed voor de dag kwamen, in het land van de rijzende zon zijn ze wel wat noodweer gewoon en check maar na Jappen komen bij regen telkens goed voor de dag :
Papa Satoru Nakajima scoorde z'n beste resultaat ooit in de regen bleef hij zowaar in de buurt van lotus teammaat ...Senna die 'm anders hopeloos verloren reed...
Aguri Suzuki reed ook z'n beste resultaat in de regen, Takuma Sato ook, Kazuki Nakajima zat plots op Rosberg niveau .
Ik vond wel dat Kobayashi uit de pits iets te nadrukkelijk van zijn lijn afging om Nakajima in't gras te drukken, dat had heel slecht kunnen aflopen, maar Nakajima had Vettel hetzelfde aangedaan op dezelfde plek...Banzai!!!
spijtig dat ze de smurrie daar niet opkuisten , nadien kon men daar niet meer inhalen .
Fisico liet zich idd. de kaas van't brood snoepen, maar ja 't ging maar om de knikkers en op't droge waren de Toyota's 'n klasse beter als de Ferrari's .
Winst zat er idd. niet in voor Barrichello, maar podium wel zonder de lekke cadeau van Hamilton ... zoveel meer brandstof had Webber ook niet bij, maar net genoeg voor dat extra vrije rondje dat'm voor 't peleton bracht en Barrichello midden er in .

Trulli was volgens mij vooral kwaad op zichzelf : een beetje geduld had'm ver gebracht : hij had meer brandstof bij dan al z'n voorliggers... Alonso & Trulli zijn dikke vrienden, Sutil is geen maatje...
Button zal wel gelachen hebben : in 1 klap 4 man voor z'n neus weg(Trulli, Sutil, Alonso, Raikkonen) .
Wat ik ook niet snapte : Vettel tankte op 33ronden van het einde voor...33 ronden en toch kwam hij nog eens binnen ...

Abu Dhabi lijkt me vooral 3e versnellings bochtenwerk, en lange rechte stukken dus stabiliteit onder't remmen nodig... en KERS

Terug naar “Racen - Algemeen”