Euh Jens... als het gaat om dat lampje op je ARC... dat is dus het "te laag olieniveau lampje", de sensor daarvoor zit op de zijkant van het blok, links voor. Net achter de dynamo.
Dus eigenlijk 3 sensoren.
Tjah Jens en daarom kwam jij uit de test als een Scenic en ik als een jaaag XFDe middendemper is er al niet meer. Die is vervangen. Maar het moment is nu daar, dat mijn flexibele stukken er onder gaan lijden. Eentje is al een beetje gescheurd. En zo'n auto is echt niet minder als ie niet meer verlaagd is! Mijn 75 was ook nooit verlaagd, en ik heb ook nooit de behoefte gehad om een auto te verlagen.
Dus dat is een project voor de het voorjaar, als ik weer even een poosje GTV ga rijden.
Maar alleen binnenkort een van de 2 (denk ik) oliedruksensoren vervangen. Ik denk dat er eens is voor de meter en een voor het lampje
Ow, fack!Euh Jens... als het gaat om dat lampje op je ARC... dat is dus het "te laag olieniveau lampje", de sensor daarvoor zit op de zijkant van het blok, links voor. Net achter de dynamo.
Dus eigenlijk 3 sensoren.
Doe ik ook altijd, is wel logisch ook als ze nog aan zijn zal hij wel nog bezig zijn met zijn zelfcheck. Zeker bij de wat oudere systemen duurt dat wat langer, is ondertussen ook de brandstofpomp netjes op druk gekomen.
Ik vraag me trouwens af waarom mij Alfa Romeo Control opeens beter aan het worden is. Zou het de goeie behandeling zijn? Dus even wachten met starten, en eerst op contact zetten. Pas als de lampjes uit zijn, starten. Dat is een wijsheid die mijn vader me vertelde toen ik een jaar of 4 was. ''Even wachten tot de lampjes uit zijn'' Hij had toen een 75 1.6 carbs. Persoonlijk denk ik dat de ''computer'' dan even de tijd heeft om op te starten. Klinkt misschien gek maar ik doe dat bij alle auto's!
Mijn procedure: instappen, contact aan, gordel aan, dakje open, starten, deur dicht. Maar ook meteen starten moet gewoon kunnen en moeten de lampjes daarna doven... (komt ook wel eens voor) maar het blijft alfa electronica.Doe ik ook altijd, is wel logisch ook als ze nog aan zijn zal hij wel nog bezig zijn met zijn zelfcheck. Zeker bij de wat oudere systemen duurt dat wat langer, is ondertussen ook de brandstofpomp netjes op druk gekomen.
Ik vraag me trouwens af waarom mij Alfa Romeo Control opeens beter aan het worden is. Zou het de goeie behandeling zijn? Dus even wachten met starten, en eerst op contact zetten. Pas als de lampjes uit zijn, starten. Dat is een wijsheid die mijn vader me vertelde toen ik een jaar of 4 was. ''Even wachten tot de lampjes uit zijn'' Hij had toen een 75 1.6 carbs. Persoonlijk denk ik dat de ''computer'' dan even de tijd heeft om op te starten. Klinkt misschien gek maar ik doe dat bij alle auto's!
Het blijf Alfa elektronica, klopt. Maar ik weet 100% zeker dat veel van de knipperende lampjes veroorzaakt worden door het starten tijdens de zelfcheck van de Control. Ook bij nieuwe Alfa's, denk ik!Mijn procedure: instappen, contact aan, gordel aan, dakje open, starten, deur dicht. Maar ook meteen starten moet gewoon kunnen en moeten de lampjes daarna doven... (komt ook wel eens voor) maar het blijft alfa electronica.Doe ik ook altijd, is wel logisch ook als ze nog aan zijn zal hij wel nog bezig zijn met zijn zelfcheck. Zeker bij de wat oudere systemen duurt dat wat langer, is ondertussen ook de brandstofpomp netjes op druk gekomen.
Ik vraag me trouwens af waarom mij Alfa Romeo Control opeens beter aan het worden is. Zou het de goeie behandeling zijn? Dus even wachten met starten, en eerst op contact zetten. Pas als de lampjes uit zijn, starten. Dat is een wijsheid die mijn vader me vertelde toen ik een jaar of 4 was. ''Even wachten tot de lampjes uit zijn'' Hij had toen een 75 1.6 carbs. Persoonlijk denk ik dat de ''computer'' dan even de tijd heeft om op te starten. Klinkt misschien gek maar ik doe dat bij alle auto's!
Later als je groot bent ...dat geluid wil ik ook