Eindelijk eens wat gedaan, BX moet het nu een tijdje vol zien te houden want de bokjes zijn bezet door de Alfetta
Oude dorpel, is al eens aan geklust.
Dikke laag plamuur
Zoals ik al had gezien door de gaten was de binnendorpel nog superhard, roestige randje onderaan is kwestie van schuren en in de Inox (lasbare primer) zetten.
Alleen de kopse kant dorpel hoeft een nieuw stukje in.
Voorkant is iets minder, plaat met die gaten wordt vervangen. Kopse kant wordt vervangen, hoekje bodem aldaar gaat er ook uit tot voorbij de kriksteun om te vervangen. Onderkant a-stijl moet ook een nieuw stukje in.
Als dat klaar is gaat de nieuwe dorpel er weer op en boor ik het het voorscherm er toch af. Kan de ruimte goed gebruiken om de ellende van het binnenspatbord te fiksen, gootje is toch al gaar en tussen de a-stijl en het scherm begint het te roesten.
Hopelijk lukt het deze week nog om de dorpel af te krijgen en het voorscherm eraf, daarna ben ik weer aangewezen op de weekenden.
Wordt nog een flinke uitdaging met steile leercurve als beginneling maar hoop toch ergens richting het voorjaar klaar te zijn met het laswerk...