Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: RE: Hoeveel speling tussen kleppen en zuiger

ma nov 02, 2009 22:03

Veel info over meten van ruimte tussen klep en zuiger heb ik op mijn website gezet onder categorie, nieuwe ontwikkelingen
:thumbs: Staat inderdaad erg veel leerzame info op wat ik nog even uitgebreid zal bestuderen,. Ik heb inmiddels de klepspeling aangepast op 0.41 tot 0.43 voor de inlaatkleppen en 0.45 tot 0.48 voor de uitlaatkleppen. De inlaatnokkenas iets "vroeger" gezet, staat nu exact op het merkteken.
Nu heb ik als speling op cilinder 1,2 en 4 tussen de 1,9 en 2,0 mm. tussen klep en zuiger. Op cilinder 3 slechts 1,6 mm.

Mvg. Richard www.berlina.nl
Dit zijn de waarden zoals hij nu staat, heb ermee gereden tot max. 6000 RPM. en "de grote klap' is uitgebleven. er is duidelijk meer trekkracht, en het gaat als een speer. ik stop bij 6000 toeren maar hij wil moeiteloos verder.
Ontsteking staat nu stationair ong. 5 mm. voor "F", en bij 4500 toeren ong. 1 cm. voor 'Max".

PS, Marcel, ik heb je een PBtje gestuurd betreffende het rollen.
ik hoor het wel van je,

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: Hoeveel speling tussen kleppen en zuiger

di nov 03, 2009 22:23

Hoi marcel,

Heb je PBtje gelezen, dank voor de tips tot zover. Hecht zeer veel waarde aan jouw mening, Als je zoals jij rond de 200 motoren in het verleden gebouwd en/of geprepareerd hebt mag je jezelf wel als ervaren 105 techneut kwalificeren :wink: :wink:
Ik zie het eindresultaat van de rollenbanksessie met de Berlina dan ook met vertrouwen tegemoed :thumbs:

Ik neem nog wel kontact met je op,

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Algemene Technische vragen”