ma nov 02, 2009 09:20
ik heb degene die zich hiermee bezig houden niet (meer) gesproken sinds laatste race, maar het feit op zich dat er nog niets bekend is hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn een mooie TS op te zetten voor het circuit.
Gewoon simpel houden en eerst eens gaan rijden. ik verbaas mij altijd over de grote en grootste plannen met auto`s, mega projecten met de mooiste spullen. Ik ben inmiddels bang dat mensen met die mooie spullen op hun auto een grote belemmering voor zichzelf aan het vormen zijn om er mee te gaan racen, want ze wekken bepaalde verwachtingen, wellicht rijst er twijfel of zij die verwachtingen wel waar kunnen maken..
Voor diegene die (nog steeds) aan het bouwen zijn: afronden dat ding, ga eens rijden, ik voorspel: het werkt toch niet zoals je denkt, je moet toch eerst gevoel ontwikkelen voor de auto, en wat ie op de baan doet. vandaar uit kan je dan verder.
Voor degenen met plannen: koop een kant en klare auto, is het goedkoopste, en ga rijden en vandaar uit verbeteren/optimaliseren. Veruit goedkoper dan een auto van de basis nieuw opbouwen (ik weet waarover ik het heb). En vind je bouwen ook leuk: houd het simpel en ga rijden, en ontwikkel door met de ervaring die je opbouwt. Leuker en goedkoper dan iets te bouwen wat voor de rijder misschien helemaal niet werkt, ook al klopt het op papier.
En voor twijfelaars: kijk naar de ontwikkeling van d erookies dit jaar: meerdere die er een 7 of meer seconden afgereden hebben, zonder ingrijpende mods aan de auto. Puur door ervaring en afstelling.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.