Dit zijn de waarden zoals hij nu staat, heb ermee gereden tot max. 6000 RPM. en "de grote klap' is uitgebleven. er is duidelijk meer trekkracht, en het gaat als een speer. ik stop bij 6000 toeren maar hij wil moeiteloos verder.Staat inderdaad erg veel leerzame info op wat ik nog even uitgebreid zal bestuderen,. Ik heb inmiddels de klepspeling aangepast op 0.41 tot 0.43 voor de inlaatkleppen en 0.45 tot 0.48 voor de uitlaatkleppen. De inlaatnokkenas iets "vroeger" gezet, staat nu exact op het merkteken.Veel info over meten van ruimte tussen klep en zuiger heb ik op mijn website gezet onder categorie, nieuwe ontwikkelingen
Nu heb ik als speling op cilinder 1,2 en 4 tussen de 1,9 en 2,0 mm. tussen klep en zuiger. Op cilinder 3 slechts 1,6 mm.
Mvg. Richard www.berlina.nl
Ontsteking staat nu stationair ong. 5 mm. voor "F", en bij 4500 toeren ong. 1 cm. voor 'Max".
PS, Marcel, ik heb je een PBtje gestuurd betreffende het rollen.
ik hoor het wel van je,
Mvg. Richard www.berlina.nl