hier vind je nog wat leuke foto's
Koen
Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.Ik heb inmiddels mijn Provence Moulage Giulia Promiscua kitje binnen.
Het gaat dus om een Servizio Corse uitvoering zoals hier afgebeeld:
Ook heb ik er een setje Polizia decals bij maar volgens mij hebben deze nooit in die hoedanigheid op Promiscua's gezeten dus ik denk toch dat het de Servizio Corse gaat worden.
Een vraag alleen, Volgens KB 116 zou dit een ambulance moeten zijn? Lijkt mij erg sterk gezien de auto een achterbank heeft.
Als iemand meer info en foto's heeft over de echte auto dan hoor/zie ik dat graag
Je hebt twee opties:Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.
De "furgonata" uitvoering is namelijk niet simpelweg een open raam uitvoering met de achterramen "dichtgeplakt" zoals Pm het geeft gedaan.
Die achterste flanken zijn wel degelijk anders en ik kon in KB 116 geen enkele foto vinden van een Furgonata waarbij dit wel zo was.
Zoals je hierboven kun zien op de door Alfavaganza geposte foto is de vorm van de achterste zijruit niet meer aanwezig. bij de Provence is dit wel het geval. Overigens is het materiaal hier ook erg dun en makkelijk weg te snijden met een mesje. De bijgeleverde ruitjes lopen ook door.
EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.
Hmm.. wat te doen
Optie 3 is de achterste ruitjes open snijden en een "open" versie maken .Je hebt twee opties:Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.
De "furgonata" uitvoering is namelijk niet simpelweg een open raam uitvoering met de achterramen "dichtgeplakt" zoals Pm het geeft gedaan.
Die achterste flanken zijn wel degelijk anders en ik kon in KB 116 geen enkele foto vinden van een Furgonata waarbij dit wel zo was.
Zoals je hierboven kun zien op de door Alfavaganza geposte foto is de vorm van de achterste zijruit niet meer aanwezig. bij de Provence is dit wel het geval. Overigens is het materiaal hier ook erg dun en makkelijk weg te snijden met een mesje. De bijgeleverde ruitjes lopen ook door.
EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.
Hmm.. wat te doen
1) Je plakt de ruituitsparingen achter dicht met een dun plaatje plastic (precies de goede dikte zoeken of iets dunner nemen en bij het lijmen de dikte corrigeren) en vult de randjes op met putty en schuurt alles na drogen mooi glad. Vervolgens neem je een panelscriber (of een graveerpen o.i.d.) en je corrigeert de achterklep. Eventueel het oude naadje met putty dichtmaken.
2) Je maakt je er niet druk om en bouwt hem gewoon zoals hij is (after all, who will know...)
De moeilijk keuze mag je zelf maken
PM heeft mogelijk een Colli als uitgangspunt gekozen, terwijl de betreffende auto een Giorgetti (of Introzzi of Grazia) was. Hoewel de luchtsleufjes in het PM-zijpaneel 'on-Colli' zijn. Wel heeft de nr 352 op p. 82 van KB 116 de oplopende daklijn en zo te zien kleine scharnieren. Ik mis op die foto dan weer de rechtse uitlaat, die zou zichtbaar moeten zijn lijkt me.EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.