Vandaag heeft de 75 zonder morren weer een heel produktieve dag over zich heen laten gaan.
Remmerij is helemaal vernieuwd, van A tot Z. Nieuw remschijven, blokken, gereviseerde remklauwen, nieuwe handremkabel enz...
Jef heeft alle werk op zich genomen, ondergetekende verkeert momenteel in een zeer belabberde toestand, mijn inbreng wordt voorlopig daarom ook beperkt tot het smeren van de boterhammen (ook dat moet gebeuren) en wat opkuiswerk

Jef heeft door zijn tomeloze inzet vandaag LETTERLIJK zijn broek gescheurd en wel van zijn middel achteraan tot onder zijn bips

Ge moet nie vragen hoe hij zich gesmeten heeft vandaag
We beginnen meer en meer de indruk te krijgen dat de wagen in de (zogezegde ?) 4 jaren dat hij in gebruik geweest is afgezien heeft als een andere wagen op twintig jaar. Misschien ingezet voor race-doeleinden, vandaar de "imposante" Johnny spoiler op de koffer?
Remschijven achteraan waren zo dun dat ze in tweeën gebroken zijn , spruitstukken afgebroken en gelast, motorsteunen gehalveerd door de hitte enz...
We hebben de "olie" afgelaten en eerst kwam er tot onze grote verbazing alleen WATER, maar dan wel proper water en wat daarna volgde leek wel op de inhoud van een septische put
Tegenslag : startmotor werkt niet meer (laten reviseren of heeft iemand nog ééntje liggen??), spruitstukken gescheurd maar twee zeer goede gevonden in de berg onderdelen die ik erbij gekregen heb.
Andere positieve noot : we hebben vastgesteld dat alle onderdelen die naar de spuiter moeten gemakkellijk te demonterenzijn, dus de auto moet niet per sé in zijn geheel naar de spuiter.
De komende weken ga ik me intensief bezig houden om het motorcompartiment schoon te krijgen, want dat ziet er niet uit en dat is voorzichtig uitgedrukt. Ik ga de cilinders inspuiten met véééél WD-40 teneinde de segmenten weer los te krijgen (dit vakjargon komt van Jef en niet van mij, maar dat hadden de aandachtige lezers al wel door

) en daarna gaan we de motor weer aan de praat proberen te krijgen.
Voorruit moet vervangen worden, wagen wordt een tandje verlaagd, uni-balls, open luchtfilter enz...
Heb al een setje AZEV-A 18" klaarliggen en ben op zoek naar een RECARO-interieurtje, maar ja wie niet op dit forum?
E nu ga ik slapen, voel me belabberd, t'zal toch geen Mexicaanse griep zijn zeker???