Ziet er spannend uit, toch? Da's toch wel heel speciaal, een autotransporter met maar liefst acht 155's V6 TI. Een speciale gelimiteerde uitgave? Iemand bood 90 euro en won daarmee de veiling.
Ik heb m'n bedenkingen. Ten eerste, tik de Herpa modelcode in op Google (samen met 'Herpa') en het blijkt een gewone
blanco Iveco autotransporter (opbouw Kässbohrer als ik me niet vergis) te zijn, zonder lading.
En acht vee-zes-tee-ies bij elkaar is niet echt realistisch, zeker niet in het wit. Het zijn bovendien twee verschillende modeljaren (weet zo gauw niet welke), zie de kleur van de wielen en de vorm van de voorspoiler. En niet minder belangrijk: je krijgt van je levensdagen zo'n bolide met zijn geringe grondspeling op een transporter voor straatauto's... ze staan daarbij nogal 'gestapeld'. Fantasietje van de aanbieder? Waarde 25 euro (maximaal) voor de truck en 8 x 4 = 32 voor de nog steeds algemeen verkrijgbare en hier doosloze witte 155's, niet meer dan 57 euro...
Nee, dan dit:
Deze bisarca (Italiaans voor autotransporter) met Giulietta Sprintjes werd al lang geleden verkocht, het zijn McGregors, Mexicaanse Politoys in licentie. Eén zo'n Sprintje is al een kostbare zeldzaamheid. Ben vergeten hoeveel precies, maar het geheel bracht enkele honderden euro's op. Of het een authentieke combinatie is? In ieder geval realistischer.
Hier is geen twijfel mogelijk, dit hoort gewoon bij elkaar:
Een New Ray set met twee Brera's en een 156 SW.
Nieuwe Alfa's werden ook per spoor vervoerd.
Rivarossi leverde ooit een wagonlading Bertjes. Je komt ze nog sporadisch tegen.