Ik was al een tijdje aanbiedingen op ebay aan het volgen voor geschikte 16 inch velgen voor de Sud en twijfelde tussen BMW AC schnitzer (5 spaaks) en Lenco BSX (BBS lookalike). Azev A vond ik eigenlijk nooit wat aan, te modern. Het is dan toch Azev A geworden, een setje opgehaald voor 120 euro in het Schwarzwald (ofzo, met die Tomtom weet je niet echt meer waar je bent) met de iets terugliggende spaken en gepolijste rand leek het me toch wel OK en eenmaal op de auto was ik helemaal overtuigd. Had 2 goede (qua profiel dan, het zijn de slechtste banden ooit geloof ik) Wanli 215/40/16 banden en 2 versleten. Zonder de auto op te hogen en met kale voorbanden toch een tijdje rondgereden, erg interessant de geur van verbrand rubber en wielspin in 2 bij gewoon rechtdoor rijden op een natte weg.
Met 14x7.5, rustpauze langs de Duitse Autobahn noodzakelijk vanwege de rugbrekende kuipstoelen:
De Azevs gemonteerd zoals gekocht met 16 mm spoorverbreders achter, toch wel weinig veerweg, de plastic wielranden zijn overigens helemaal uitgehold en de originele stalen randen zoveel mogelijk weggeslepen waarbij binnen en buitenscherm achter wel aan elkaar gelast zijn:
Na de rit van ruim 400 km om de velgen op te halen (had me verkeken op de afstand) gelijk op marktplaats gekeken voor comfortabelere stoelen en een geschikt setje gevonden voor maar 50 euro (ik noem overal prijzen bij, vind ik zelf ook altijd interessant om bij anderen te lezen). Kwamen uit een Kever die de man ooit gekocht had, niet origineel natuurlijk ze lijken mij jaren 70. Van vinyl, zeer goed want kan ik desnoods met wasbenzine schoonmaken als ik er weer eens met olie/verfkleren in ben gaan zitten. Op de flitsfoto zie je allerlei onvolkomenheden die in het echt niet zichtbaar zijn:
Ook nog een 36 cm Victor stuurtje gescoord echt leer ter vervanging van het 32 cm Victor stuurtje van plastic dat aan het scheuren was. (Marktplaats, Alfastrada, nieuw, 75 euro)