Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 33 SW opknapbeurt - uhm... HELP!!!

wo nov 11, 2009 01:23

gaaf mannen, bedankt voor jullie reacties!

er is nog niets zeker maar met een beetje geluk (en dat mag ook wel eens :o ) gaat het goedkomen


maar, er bestaat natuurlijk een kans dat het niet lukt kwa tijd en datum met hylke en marlon. dus ik houdt me aanbevolen!




los daarvan. ik heb weleens gezien dat de 33 op van die oprijplaten (c.q. bokken of wat de naam dan ook is) gezet werd en dan het blok op een krik eronder vandaan. is dit een optie?
zo ja, dan hebben we een sleutelruimte in veenendaal. TC meeting doen :P ?
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6722
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 33 SW opknapbeurt - uhm... HELP!!!

wo nov 11, 2009 01:25

Ik kan best vaak :wink:
Ga er overigens wel vanuit dat je het blok er onderuit laat zakken.
Heb het nog niet zien gebeuren dat het van bovenaf goed gaat.

Dus idd laten zakken op een krik.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 33 SW opknapbeurt - uhm... HELP!!!

wo nov 11, 2009 20:36

[-o<

jongens wat een club!

aan het einde van volgende week zaterdag hebben we er weer een levende sw bij!

we beginnen 's ochtends vroeg en gelijk met 4 man sterk (marlon, hylke en gerard. maar aan mij heb je niet zoveel :? haha).
met genoeg koffie moet er wel wat van te maken zijn. uiteraard neem ik de camera mee!

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 33 SW opknapbeurt - hulp gearriveerd

wo nov 11, 2009 23:23

idd weer erg mooi dit de echte forum gedachte 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: 33 SW opknapbeurt - hulp gearriveerd

do nov 12, 2009 09:29

wordt er volgende week zaterdag in veenendaal gesleuteld?

misschien dat ik dan ook wel langs kan/wil komen, niet dat ik erg handig ben, maar ik heb wel wat gereedschap om beschikbaar te stellen, en ik leer graag bij voor mijn eigen 33! En natuurlijk help ik mee waar ik kan.

wordt idd zo een mini-TC meeting!

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: 33 SW opknapbeurt - hulp gearriveerd

do nov 12, 2009 10:56

Hulde voor dit forum!! keep de 33gers alive!!

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 33 SW opknapbeurt - ...

za nov 21, 2009 09:49

... er wordt vandaag niet gesleuteld ...

de auto kan niet komen. 't zit allemaal vrij ingewikkeld in elkaar...

hoe en wat kan ik nu niet vertellen, mij is gevraagd dit niet te doen :?


duss. er bestaat een kans dat deze 33 nooit meer het asfalt gaat zien, maar de kans is even zo groot dat het allemaal wel losloopt
geduld hebben dus :(





ik ga maar vast sparen voor en andere (of een alfetta)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

zo dec 13, 2009 22:01

duurde even maar hij draait weer.

er was geen spanrol vastgelopen oid. gewoon de riem aan gort (na 40k al :? )
maargoed, andere kop erop, waterpomp vervangen, en alle spanrollen ed erbij.
ander stuurhuis. hij stuurt nu zwaarder en komt wat minder soepel terug op nul bij het uitkomen v.e. bocht... hoe kan dat? (hij is nog niet uitgelijnd, doe ik als hij verlaagd is)
ook een andere bak. en WOW wat schakelt dat zeg! ik kan nu tenminste voelen waar de versnellingen zitten en keihard van 3 naar 2 schakelen. gaat alleen nog wel wat stroef allemaal. misschien andere olie?
trouwens alle credits gaan naar gerard s. want hij heeft dit allemaal gedaan!


gister alleen van utrecht naar zwolle gereden met de thermostaat kapot :!: hij bleef op 45 (!) graden hangen...
ik hoop dat ik niets om zeep geholpen heb.
met deze kou ga ik dus niet rijden.

morgen nieuwe thermostaat bestellen en gelijk maar de L-veerpootlager erbij doen. ook nog uitlaatpakkingen want deze zijn niet vervangen.

een dezer dagen komen de apex (3 of 3.5mm) veren van nico binnen. doen we gelijk als we de veerpootlager vervangen.


ik ga morgen even wat pica's maken want ik heb nog wat vraagjes over losse draadjes onder de kap...


vandaag nieuw achterlicht erin gezet, dakraam aan de praat gekregen, pookhoes vervangen en dat klepje over de handrem erop gezet.



oja, hij houdt nog wel in... tussen 2000 en 3000 rpm. ik denk de lambda? even proberen als de thermostaat erin zit. voorheen trilde het blok raar bij 3000 rpm en dat doet hij nu niet meer, YES! ik denk dat hij niet precies op tijd stond.


duss... to do op korte termijn:

-thermostaat (spoedje)
-veerpootlager
-verlagen
-uitlaatpakking
-uitlaat ophanging
-lambda checken
-uitlijnen
- :?:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 08:48

gister alleen van utrecht naar zwolle gereden met de thermostaat kapot :!: hij bleef op 45 (!) graden hangen...
ik hoop dat ik niets om zeep geholpen heb.
met deze kou ga ik dus niet rijden.

morgen nieuwe thermostaat bestellen en gelijk maar de L-veerpootlager erbij doen. ook nog uitlaatpakkingen want deze zijn niet vervangen.
wat kost zo'n thermosstaat ongeveer? die van mij is mogelijk aan kapot, merkte twee weken terug dat na een stukje snelweg stilstaan in de file de temperatuur akelig dicht bij de 100 kwam...

overigens, klopt het dat die thermosstaat onder het vloeistofpijl van de rad zit? (en dat vervangen me dus een plas koelvloeistof gaat opleveren..)

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 08:55

en keihard van 3 naar 2 schakelen.
Afbeelding

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 10:31

gister alleen van utrecht naar zwolle gereden met de thermostaat kapot :!: hij bleef op 45 (!) graden hangen...
ik hoop dat ik niets om zeep geholpen heb.
met deze kou ga ik dus niet rijden.

morgen nieuwe thermostaat bestellen en gelijk maar de L-veerpootlager erbij doen. ook nog uitlaatpakkingen want deze zijn niet vervangen.
wat kost zo'n thermosstaat ongeveer? die van mij is mogelijk aan kapot, merkte twee weken terug dat na een stukje snelweg stilstaan in de file de temperatuur akelig dicht bij de 100 kwam...

overigens, klopt het dat die thermosstaat onder het vloeistofpijl van de rad zit? (en dat vervangen me dus een plas koelvloeistof gaat opleveren..)



kost nog geen 40e.
volgens mij wel... maar misschien dat iemand anders het beter weet?

maar richting 100c? ging je fan wel aan? bij mij gaat bij ik dacht 90c de fan loeien en wordt 'ie ook niet warmer. wordt de kachel wel (goed) warm? anders is het misschien je temp. sensor?
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 10:33

en keihard van 3 naar 2 schakelen.
Afbeelding
hèhè bij wijze van dan hè! met de vorige bak wou 'ie niet eens van 2 naar 3 zonder tussengas
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 11:37

wat kost zo'n thermosstaat ongeveer? die van mij is mogelijk aan kapot, merkte twee weken terug dat na een stukje snelweg stilstaan in de file de temperatuur akelig dicht bij de 100 kwam...

overigens, klopt het dat die thermosstaat onder het vloeistofpijl van de rad zit? (en dat vervangen me dus een plas koelvloeistof gaat opleveren..)
Voel eens aan de waterslang naar je radiateur of die wel warm wordt. Wordt die relatief vlot warm dan is er met jouw thermostaat niet veel mis. Slaat de fan wel aan?
Als een thermostaat van een 33 kapot is staat deze meestal open (ik heb nog nooit anders meegemaakt) en blijft de motor juist koud.
|Dus:

Koelslang blijft koud -> thermostaat vervangen
Koelslang snel warm -> check fan -> fan draait maar motor wordt toch warm -> waarschijnlijk zit jouw radiateur verstopt.
Koelslang snel warm -> check fan -> fan draait niet -> thermocontact doormeten en evt. vervangen en kijk of er stroom op de fan komt te staan
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 12:51

kost nog geen 40e.
volgens mij wel... maar misschien dat iemand anders het beter weet?

maar richting 100c? ging je fan wel aan? bij mij gaat bij ik dacht 90c de fan loeien en wordt 'ie ook niet warmer. wordt de kachel wel (goed) warm? anders is het misschien je temp. sensor?
De fan ging vermoedelijk niet aan (niks gehoord iig). De kachel werd wel goed warm, dus hij stond niet permanent open.
Voel eens aan de waterslang naar je radiateur of die wel warm wordt. Wordt die relatief vlot warm dan is er met jouw thermostaat niet veel mis. Slaat de fan wel aan?
Als een thermostaat van een 33 kapot is staat deze meestal open (ik heb nog nooit anders meegemaakt) en blijft de motor juist koud.
|Dus:

Koelslang blijft koud -> thermostaat vervangen
Koelslang snel warm -> check fan -> fan draait maar motor wordt toch warm -> waarschijnlijk zit jouw radiateur verstopt.
Koelslang snel warm -> check fan -> fan draait niet -> thermocontact doormeten en evt. vervangen en kijk of er stroom op de fan komt te staan
verstopte rad lijkt me niet het geval, toen ik weer verder kon rijden daalde de temperatuur weer naar 70-80, dus rijwind zorgt wel voor verkoeling. Maar begrijp ik goed dat de thermostaat niet direct de fan aanstuurt?

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: 33 SW opknapbeurt - paar kleine probleempjes

ma dec 14, 2009 13:56

@ |Vitorio; je hebt een pb ivm met te veel off topic voor dit topic.

@ Hansrump: Mooi dat de 33 weer rijdt! Nu de puntjes op de i en weer genieten van de SW. Er liggen nog mooie Zender skirts te wachten :wink:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Projecten”