zo nov 15, 2009 07:48
Ik denk dat ik nu snap waar dit vandaan komt.
Er zijn een beperkt aantal rijdende oldtimers op kenteken. Daar gaan er niet meer bij komen, aangezien er een datum is genoemd waarop je auto de eerste toelating moet hebben gehad. Ook al is je auto ouder dan 25 jaar, eerste toelating in 1987 of later geeft geen recht meer op de vrijstelling van wegenbelasting. De enige manier om zometeen nog een oldtimer te scoren die wegenbelastingvrij is, is forst betalen aan een eigenaar, of importeren.
Let op, we krijgen kilometerheffing en geen wegenbelasting meer. Kilometerheffing gaat boelveel centjes kosten. Oldtimers krijgen vrijstelling. Oldtimers worden veel geld waard daardoor. Heel Nederland wil dan een oud bakkie hebben ineens, met als resultaat dat het buitenland leeg wordt gekocht en "het milieu ongelofelijk schade lijdt". Met het milieu wordt natuurlijk de schatkist bedoeld, maar goed, da's niet zo relevant, ze willen die omweg gewoon dicht gooien.
Ik zit zelf ook niet te wachten op een big-brotherkastje wat mij achteraf een verkeersboete gaat laten opsturen omdat ik gemiddeld 105 heb gereden waar je 100 mag, of op zoveelcentperkilometer betalen, terwijl ik ook al accijns betaal op m'n brandstof. Als ik het maar even voor elkaar krijg, gaat die oldtimer er echt wel komen, ze zoeken het maar uit met hun veel te dure heffingsgedoe. Het gaat de economie zwaar remmen, want de werkgevers zullen werknemers moeten compenseren, het mileu gaat er ook geen baat bij hebben want mensen zullen zich wel 3 keer bedenken voordat ze in een monderne, schone en zuinige auto gaan rijden en produktief is het ook niet. Je kan het niet exporteren en je kan het niet gebruiken als vervanger voor iets wat je importeert. Het kost alleen maar geld en is dus uiteindelijk verarming voor de Nederlander.
Nogmaals, we hebben nog geen concreet voorstel gezien, maar je kan er donder op zeggen dat dat er wel gaat komen met de nieuwe kilometerheffing.