nu ik toch bezig ben, hoe vergroot ik het vermogen van mijn alfa 33 iemand opties??
hij verliest in de loop der tijd pk's die wil ik graag wer terugbrengen.
Heb iemand gesproken die snelle nokkenassen in een 1.4 had met aangepast motormanagement e.d... Hij claimde dat daardoor zijn vermogen en koppel vergelijkbaar was met een standaard 16V.. (ruim 40pk winst hiermee, lijkt mij wat veel van het goede?? ) Dat lijkt me financieel gezien minder aantrekkelijk dan een 'standaard' 16v blok kopen en die inbouwen... Hoe een 1.4 met snelle nokkenassen e.d. qua rijdbaarheid en duurzaamheid is, durf ik niet te zeggen... Ik vind het persoonlijk niet echte een logische keus!Mee eens. Voelbaar meer vermogen halen uit een 1.4 kost net zoveel tijd, geld en moeite als een 1.7 16v implanteren, als het al niet meer kost en als je al echte go-faster goodies kunt vinden. Die worden meestal toch alleen gemaakt voor de toch al snellere versies van een auto, of is dat bij de 33 anders?
Yuri
mijn oren zulle, dat wil ik eerst eens zien !Heb iemand gesproken die snelle nokkenassen in een 1.4 had met aangepast motormanagement e.d... Hij claimde dat daardoor zijn vermogen en koppel vergelijkbaar was met een standaard 16V.. (ruim 40pk winst hiermee, lijkt mij wat veel van het goede?? ) Dat lijkt me financieel gezien minder aantrekkelijk dan een 'standaard' 16v blok kopen en die inbouwen... Hoe een 1.4 met snelle nokkenassen e.d. qua rijdbaarheid en duurzaamheid is, durf ik niet te zeggen... Ik vind het persoonlijk niet echte een logische keus!Mee eens. Voelbaar meer vermogen halen uit een 1.4 kost net zoveel tijd, geld en moeite als een 1.7 16v implanteren, als het al niet meer kost en als je al echte go-faster goodies kunt vinden. Die worden meestal toch alleen gemaakt voor de toch al snellere versies van een auto, of is dat bij de 33 anders?
Yuri
PS: Squadra Tuning levert meen ik ook C&B nokkenassen voor 8v 33ers..