Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do okt 29, 2009 14:56

Ik ben benieuwd of de actieve dempers de MiTo comfortabeler maken.

Ik heb heel erg veel met de MiTo gereden, en ook redelijk veel op het circuit, op de Nordschleife merkte je dat de MiTo nog best wel wou hellen, en je miste echt die laatste push tot het rood, zeker bij het uitkomen van bochten, je moest steeds iets te vroeg opschakelen. In Assen heb ik met een verlaagde MiTo gereden, dat was echt al een hele verbetering, wat kon je met dat ding verschrikkelijk hard, in de Gert Timmer heb ik heel wat 8C's opgeduwd. Nou zat ik ook wat minder nerveus achter het stuur dan de mannen met een auto van twee en een halve ton. Wel grappig dat door het verlagen van de MiTo het weggedrag echt veranderd, je hebt beduidend meer neiging tot overstuur.

Alleen zijn die achterdempers ook gelijk je stabi, en als je de boel gaat verlagen komt die stabiliserende werking nog later in werking waardoor de auto bij echt bot over drempels nogal veel omhoog wou komen. Maar dat valt ook reuze mee. Later is diezelfde auto uitgerust met gele Koni's, toen werd hij pas stug (heerlijk, net zo stug als mijn 33), maar wat kon je er toen verschrikkelijk hard mee af- en opritten op zeg.

Maar de MiTo vond ik vaak genadeloos hard en oncomfortabel, zeker als je naar 18" wielen gaat. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daarom de MiTo laten voor wat ie is.
dit klinkt alleen maar goed voor de QV die komt, die is namelijk 2cm lager als de rest en dus nog iets harder.... (maar ik heb liever een harde afgeveerde auto ;))
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

do okt 29, 2009 17:24

Nog lager?, dan mogen ze wel wat aan de voorbumper veranderen, die raakt nu al elke drempel
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do okt 29, 2009 23:31

Nog lager?, dan mogen ze wel wat aan de voorbumper veranderen, die raakt nu al elke drempel
kwestie van gewenning (mijn 33 bumper lag ook slechts 6cm boven de grond)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 08:52

Hier kan je niet aan wennen, doordat de 2 hoeken onder aan de bumper erg laag en ver naar voren zitten is het bij sommige drempels bij mij in de buurt onmogelijk om deze niet te raken, hoe je hem ook neemt.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 09:57

Hier kan je niet aan wennen, doordat de 2 hoeken onder aan de bumper erg laag en ver naar voren zitten is het bij sommige drempels bij mij in de buurt onmogelijk om deze niet te raken, hoe je hem ook neemt.
raak je dan dat zwarte flapje wat nog onder de bumper zit?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 11:04

Ook, maar dat is niet zo erg, vooral de hoeken van de bumpers die soort vinnen en dan de onderkant.
Voor aflevering is dit vaak al gekrast.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 13:21

Ook, maar dat is niet zo erg, vooral de hoeken van de bumpers die soort vinnen en dan de onderkant.
Voor aflevering is dit vaak al gekrast.
okee, goed punt om op te letten...
(maar is dit met alle mito's of alleen bijvoorbeeld de diesels?)

en hoe zou dit komen, laag is de Mito niet echt, toch een te lange neus voor de voorwielen uitstekend??


(ik schraap ook geregeld mijn toyoyoyo auris met de voorkant over de grond, die is te zwaar op zijn neus en met een extra zwart randje onder de bumper ga je al snel te snel over een drempel)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 13:27

Lange neus en relatief lage bumper, als je stapvoets een iets hogere drempel nadert is het milimeter werk tov de bumper.
De brug oprijden in een werkplaats is ook elke keer weer kiele kiele.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 15:04

Lange neus en relatief lage bumper, als je stapvoets een iets hogere drempel nadert is het milimeter werk tov de bumper.
De brug oprijden in een werkplaats is ook elke keer weer kiele kiele.
tja, bij mijn 33 moesten er ook altijd of veel planken aan te pas komen of ik moest mijn bumper verwijderen (alles zat met vleugelmoeren dus dat was nog wel te doen) :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 15:09

ook wel grappig:

Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: MiTo QV (multiair)

vr okt 30, 2009 15:11

ook wel grappig:

Afbeelding
Op basis van de MX-5??
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo QV (multiair)

ma nov 02, 2009 09:43

Op basis van de MX-5??
denk het niet, maar dit is volgens mij nog een fotoshoppie
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: MiTo QV (multiair)

do nov 26, 2009 16:31

ben nog steeds aan het zoeken naar meer info over de QV, maar het is ineens stil rond de QV...

"Ja meneer, we verwachten hem begin volgend jaar"

Daar heb ik dus niks aan :cry:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: MiTo QV (multiair)

do nov 26, 2009 17:05

Dan komt hij ook, is helaas niet anders.
Maar 135 pk is ook al heel lekker hoor.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4191
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: MiTo QV (multiair)

do nov 26, 2009 21:50

Vrijdag proefgereden in een 120pk uitvoering, die vond ik al lekker vlug!
maar kijk jij alleen naar de Mito,
Ja, eigenlijk wel en ik heb hem ook besteld...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”