Harry,
Bodem afwerken met RX5 en RX10 geeft een heel mooi resultaat, ziet er super uit. Maar na een wintertje met veel zout zie je dat het niet zo werkt als dat ik gehoopt had. Vooral op de randen begint de roest alweer snel. Gelukkig heb ik ook Mike Sanders vet gebruikt en hoewel ik dat alleen in de holle ruimtes en op wat kritische delen gespoten heb, had ik daarvan zoveel 'spuitnevel' op de rest van de bodem dat ik daarvan nog wat extra bescherming had. Op plekken waar geen Mike Sanders zat en alleen de RX10, daar zie je roest. Het is vooral op de delen van de ophanging waar je dit verschil goed kunt zien zoals de foto hieronder toont... Alle delen van de vooras waren mooi in de RX5 en RX10 gezet. Maar na een jaar...... Het roest zo nog harder dan de uitlaat!
Vorig jaar zag het er nog zo uit:
Nou weet ik niet hoe jij je Duetto gaat gebruiken? Indien alleen in de zomer dan zal RX10 goed genoeg zijn en zoals gezegd dan ziet het er supermooi en glimmend uit. Met dat vet erop wordt het allemaal vies en vuil natuurlijk.
Het geeft wel een redelijk taaie laag en steenslag op RX10 heb ik nog niet opgemerkt.
Nog even over Mike Sanders: Laatst was er een tussenverslag van verschillende roestbeschermingsmiddeltjes in de Oldtimer Praxis na een jaar blootstellen aan zout en buitenlucht. Mike Sanders kwam daar weer als beste uit (samen met Siegafett, maar dat is niet voor de DHZ-er te koop), alle andere middelen op grote afstand.
Nu het LPG inbouwproject is afgerond (nu ook op kenteken zoals in posting hierboven te zien is), kan ik weer verder met andere kleine tussendoor klusjes. Zo heb ik onlangs nog de continue aangedreven ventilator verwijderd (had ie al bijna uit zichzelf gedaan!!)
en heb in plaats daarvan een mooie electrische fan vóór de radiateur geplaatst. Ziet er wel wat netter uit in de motorruimte en het ding blaast als een gek! Ik heb hem besteld bij www.alfaholics.com. Echter, met de huidige buitenlucht temperaturen heb ik hem nog niet aan hoeven zetten. (ik heb er nog geen thermoswitch op zitten maar moet hem aanzetten met een schakelaar op het dashboard.) Ik vind dat mijn koelwater temp sowieso erg laag blijft sinds ik op LPG rij. Meter geeft altijd rond 70-75 graden aan. In stadsverkeer gaat ie dan richting de 90 (zonder fan) en dat is volgens mij de normale werktemperatuur. Ik heb nu de radiateur nog wat verder dichtgemaakt met een kartonnetje maar blijft vrij koud. Thermostaat zou toch goed moeten werken, is pas een jaartje oud.
Nu ga ik er maar eens een radio in zetten en werken aan de geluidsisolatie.