vr nov 27, 2009 08:38
Gisteren het debat in de Tweede Kamer gevolgd.
Was weer interessant om te volgen.
Je moet altijd opletten op de dingen die niet gezegd worden.
Aptroot van de VVD had Eurlings min of meer een leugenaar genoemd met zijn cijfervoorbeelden op de website van het ministeri van Verkeer.
Hij confronteerde de minister hiermee die vervolgens een verhaal begon dat alle cijfers klopten want er werd gebruik gemaakt van cijfers van Sociale Zaken en daar
was geen speld tussen te krijgen. Drie keer ging dit spelletje zo door en drie keer werd geen antwoord gegeven of de cijfervoorbeelden wel of niet klopten.
Was een felle confrontatie die heel ironisch is omdat Eurlings voorheen als oppositielid tegen de heffing was en de VVD voor en nu zijn de rollen omgekeerd.
Ook het privacy verhaal ging op die manier de mist in.
Eurlings houd vast aan het verhaal dat de GSM minder privacy biedt en alleen het OM met rechterlijjk bevel toegang tot je kastje krijgt.
Verder kwam het youngtimer verhaal aan de orde.
Aptroot wilde al met de cijfers van het ministerie van Verkeer aantonen dat oudere auto's gewoon meer moeten betalen waar Eurlings dus niet op in ging.
De SP probeerde het opnieuw in wat minder emotionele taal en kreeg het konijn uit de hoed.
Iemand met een oude jaguar is de klos volgens Eurlings.
Dus diegene die een oudere auto heeft , die volgens zelf benoemd autoliefhebber Eurlings bijna een barrel is, en gewoon woon/werk verkeer rijdt is de klos en gaat meer betalen met de km heffing.
Zoals de SP het stelde de rijken hoeven geen BPM te betalen dat doen de mensen met minder geld in het nieuwe systeem.
Het draagvlak verhaal kwam ook aan de orde.
Eurlings begon in zijn betoog met een soort woord tot het volk over de volksvertegenwoordiging heen dat draagvlak heel belangrijk is.
Hij zei blij te zijn met het onderzoek van Maurice de Hond , net of dat maatgevend is.
D66, de partij van ooit het referendum, wilde hem vastpinnen dat hij alleen een meerderheid in de Tweede Kamer nodig had en die al heeft.
Zijn we daar misschien bang voor de mening van de automobilist?
De pijlen kunnen nu dus gericht worden op SP, VVD , PVV en ANWB waarbij vooral die laatste partij kennelijk veel invloed heeft.
De rest van de partijen vormen het klapvee voor het wetsvoorstel.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km
Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.